[IFRAME] Hoofdpagina automatisch scrollen

Pagina: 1
Acties:

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dag,

ik zit met een klein probleempje. Het gaat om een ASP site met daarin een IFrame waar een phpBB-forum inzit.
Nu is het zo dat als ik het hoofddocument naar beneden-scroll, en dan in het IFrame op een link klik, het hoofddocument halverwege gescrolld blijft staan.
Een voorbeeld: Ik heb een lange lijst met onderwerpen, scroll naar beneden, kies een kort topic, waarna vervolgens de tekst bovenaan staat en dus niet zichtbaar is.
Dus het probleem is: hoe kan ik het hoofd-document laten scrollen als er in het IFrame een nieuwe pagina komt? Bezitten IFrames ook events als onLoad oid?
Ik kan me voorstellen dat het onduidelijk is, maar ik weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen.

BVD

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Kan je misschien een voorbeeld online zetten?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ja, zie www.downloads4u.nl/forum1.asp
Doe hier maar eens wat, je zult zien dat de hoofdpagina in die stand blijft staan.

EDIT: op een beeldscherm met een hoge resolutie zal het denk ik wel werken, daar hoeft niet gescrolld te worden.

[ Voor 51% gewijzigd door user109731 op 09-07-2004 22:28 ]

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
Toch wel vrij eenvoudig op te lossen als ik begrijp wat je bedoeld. Ok je scrolled in het Iframe je klikt daar een topic aan en vervolgens moet je naar boven scrollen om je tekst te kunnen lezen. Dat is simpel op te lossen door een gewoon frame te gebruiken. Die herlaad de pagina in het frame waardoor het frame weer boven aan staat.

ik denk dat er nog een probleem is. En dat is dat de pagina buiten het Iframe ook weer boven aan moet komen te staan.
De oplossing is door in het hoofdframe een onload functie te zetten. Dat kost je wat werk omdat je de phpBB templates moet wijzigen. Onload verwijst door naar bijvoorbeeld UpdateNavigatieFrame.

code:
1
2
3
4
5
function UpdateNavigatieFrame() {

parent.inhoud.location.replace(NwInhURL);

}

/edit. Deze functie zorgt ervoor dat je navigatie frame weer bovenaan komt te staan omdat ie herladen word. Terwijl je in een ander frame bezig bent.

[ Voor 16% gewijzigd door HawVer op 10-07-2004 00:30 ]

http://hawvie.deviantart.com/