Ik heb net vanuit windows XP SP2, op een standaard IDE disk,een raid 0 aangemaakt en wat simpele volumes.
ik heb eerst de de schijven 2x120GB als dynamische volume gemaakt.
daarna wat eenvoudige volumes aangemaakt van 10 GB op beide schijven.
en een striped volume van 150 GB allemaal als een zonnetje.
Daarna geprobeerd er een mirror volume op te zetten aan het einde van de schijf.
Om een reden X kan ik die niet kiezen in de "wizard" volume manager.
Daar is dan ook een tweak voor maar die werkt zo te zien niet in SP2
Dus wil ik nu op 1 van de 10 gieg stukjes even XP SP1 zetten.
MAAR...
Ik zie de schijven als ik setup doe vanaf een CD ik zie de Dynamic Volume Manager geladen worden
Ik zie ook de partities in dit geval J: en K: als volledige schijf (dus 120 GB) met als vrije ruimte de groote van volume J: of K: ( 10 GB)
Maar als ik op enter druk om te instaleren krijg ik de melding dat de partitie ongeldig is.
mis ik iets of moet ik de schijven maar opnieuw gaan initialiseren en kan dat vanuit de CD setup van XP met SP1?
Moederbord is asus P4P800 sata controller onboard
ik heb eerst de de schijven 2x120GB als dynamische volume gemaakt.
daarna wat eenvoudige volumes aangemaakt van 10 GB op beide schijven.
en een striped volume van 150 GB allemaal als een zonnetje.
Daarna geprobeerd er een mirror volume op te zetten aan het einde van de schijf.
Om een reden X kan ik die niet kiezen in de "wizard" volume manager.
Daar is dan ook een tweak voor maar die werkt zo te zien niet in SP2
Dus wil ik nu op 1 van de 10 gieg stukjes even XP SP1 zetten.
MAAR...
Ik zie de schijven als ik setup doe vanaf een CD ik zie de Dynamic Volume Manager geladen worden
Ik zie ook de partities in dit geval J: en K: als volledige schijf (dus 120 GB) met als vrije ruimte de groote van volume J: of K: ( 10 GB)
Maar als ik op enter druk om te instaleren krijg ik de melding dat de partitie ongeldig is.
mis ik iets of moet ik de schijven maar opnieuw gaan initialiseren en kan dat vanuit de CD setup van XP met SP1?
Moederbord is asus P4P800 sata controller onboard
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 21:36 ]