[PHP / regex]

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
(Zie ook [rml][ PHP/MYSQL] "enters" uit template stream halen[/rml]). Ik gebruik - met dank aan Cavorka de volgende regex om alle enters uit de html te halen die ik naar de browser van de client stuur.
PHP:
1
$html = preg_replace ("'([\r\n])[\s]+'", "", $html);

Korte intro: ik haal een template op uit een database. Hier vervang ik {placeholders} met $php_variabelen. De templates zijn in een textarea bij te werken door de admin.

Crisp voorzag al de nodige problemen hierbij:
crisp schreef op 08 juli 2004 @ 21:23:
[...] Tevens moet je oppassen met alle whitespace strippen, je kan ook teveel eruit halen (denk aan textarea's en pre-blokken)
Groot gelijk natuurlijk, maar hoe los ik dat op?! Mijn kennis over regex is zeer minimaal. Kan iemand mij op weg helpen of verwijzen naar een goede tutorial. De search leverde naar wat ik kon zien niets op, maar ik kan er ook overheen gekeken hebben. In dat geval graag verwijzingen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Reveller op 09-07-2004 21:30 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Doe even als je wilt via een TR de volledige titel :)

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 09-07-2004 21:35 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
@gorgi_19 - ik snap niet wat je bedoelt...ik heb een volledige titel ingevuld maar deze is ergens tijdens het previewen denk ik zoek geraakt :? TR?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:17

HeepH

Dope Rapper

topic report denk ik ;)

http://specs.tweak.to/16495

• gorgi_19

gorgi_19

Reveller schreef op 09 juli 2004 @ 21:37:
@gorgi_19 - ik snap niet wat je bedoelt...ik heb een volledige titel ingevuld maar deze is ergens tijdens het previewen denk ik zoek geraakt :? TR?
Een topic Report (Dat handje naast het "todo"-knopje naast je titel") Als je daar op klikt, kan je een 'report' maken en hier de titel in vullen, dan pas ik hem aan. Je kan hem hier ook onder neerzetten; zodra je hem hebt neergezet pas ik de titel aan (en verwijder deze replies)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 21:51

pistole

Frutter

(waarom een nieuw topic?)
Ik mijn mening ben je "verkeerd" bezig als je pas na het plakken van de content alles door een regexp haalt die whitespace&newlines weghaalt.

Mocht het geen mogelijkheid zijn om je design aan te passen, kan je een regexp schrijven die de whitespace alleen weghaalt als het niet tussen bepaald tags voorkomt (leuke klus ;) ).

Ik frut, dus ik epibreer

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zou je html document op kunnen splitsen in tokens,
een token is dan bijvoorbeeld een tag en de witruimte
PHP:
1
2
$array = array('<html>','<body>','<h1>','Hier staat wat tekst 
met een witregel','</h1>','</body>','</html>');

Je kan dan controleren of je in de open tag witruimte mag vervangen (hier: binnen html, body en h1.

[ Voor 39% gewijzigd door Skaah op 09-07-2004 22:16 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Mja, je hebt drie kwartier de tijd gehad om een titel neer te zetten. :) Helaas...

**** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 ****

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.