Toon posts:

Raar ISRA punt voor ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel raar probleem, ik heb al een jaar ASDL en de modem zit gewoon in de telefoon aansluiting wat dus helemaal fout is want de splitter moet na het ISRA punt.

Nu wil het zijn dat ik de KPN heb gebeld en hun wisten niet wat ik bedoelde en vertelde mij dat het gewoon moet gaan, Ik heb een raar ISRA punt waar de telefoonlijn binnen komt, ik heb hier een foto van gemaakt in de hoop dat iemand hier weet wat de hell het is...lol

http://www.latinfreestyle...s/userpics/normal_tel.jpg

Ik heb dus geen idee hoe ik de splitter moet plaatsen en ziet het niet echt zitten om zomaar in die blauwe kabel te gaan zitten hakken, staat ook op op dat witte kastje dat je er niet aan mag zitten omdat het eigendom is van de KPN :s

Nu de snelheid van ADSL omhoog is gegaan moet ik hem wel goed aangesloten grijgen want steeds als er iemand beld klap mijn verbinding eruit :S
En enorme ruisende telefonen in huis :/

Als iemand weet wat ik moet doen vertel het me please!!!

Thanks,
Maurice

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 21:06 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maak eens een foto van dichterbij :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

AzzKickah

06-CENSORED

Als jij bij jouw installatie pakket van je ADSL gewoon zo'n handleiding-ding heb gekregen van de KPN, moet je daar eens wat beter in kijken. Daar staan alle verschillende soorten ISRA-punten in.

Ik had zelf eerst ook de splitter op het verkeerde punt --> ruisende telefonen, verbinding die eruit vliegt...

Heb paar weken terug gewoon zelf de splitter naar mijn ISRA punt gebracht (dus de splitter vóór de (eerste) telefo(o)n(en) ), loopt als een trein nu.

En anders bel je toch zo'n monteur?

Oh en als laatste: ik zou inderdaad _NIET_ in die blauwe kabel gaan zitten hakken! :D 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 09-07-2004 21:16 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

In het doosje dat jij daar hebt hangen, zit eigenlijk niet zoveel bijzonders. De aders die uit de dikke blauwe kabel komen, komen uit op een soort van kroonsteentje. Vervolgens zitten er aan je omschijving & de pic te zien aan elke ader drie draadjes verbonden, die vervolgens in de kabels omhoog lopen naar je drie telefoons. Het kastje is dus gewoon een splitter.

Aangenomen dat je maar één telefoonlijn bij KPN hebt, kun je het beste een van de drie kabels die naar boven lopen doorknippen en dan je ADSL-splitter aan het korte stukje draad dat je vanuit het ISRA-kastje overhoudt hangen. Vervolgens hang je een normale telefoonsplitter aan de phone-uitgang van je ADSL-splitter en sluit je daar alle drie de naar boven lopende telefoonlijnen op aan. En je modem komt gewoon via een apart draadje aan je ADSL-splitter te hangen, aan de DSL-uitgang.

En blijf idd maar van de blauwe kabel af. Alles wat je doet, doe je achter dat kastje ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon het klepje bovenop openen, de grijze kabel loshalen, een nieuw stukje kabel erin met een RJ11 stekker aan het einde, die gaat naar je Splitter. De rest weer aansluiten, klaar.

edit:

Tegen Intoxicated die alles 2x post kan ik niet op hoor ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 09-07-2004 21:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Microkid schreef op 09 juli 2004 @ 21:16:
Gewoon het klepje bovenop openen, de grijze kabel loshalen, een nieuw stukje kabel erin met een RJ11 stekker aan het einde, die gaat naar je Splitter. De rest weer aansluiten, klaar.
Dat klepje kan/mag je niet openen, daar zit zo'n eenmalig verzegeld stukje plastic op ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 12:38

BertV

Handgemaakt

Dit is toch gewoon het is/ra punt?

De splitter na die zwarte stekker aansluiten

heee, ernie :P

[ Voor 11% gewijzigd door BertV op 09-07-2004 21:18 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

AzzKickah

06-CENSORED

Microkid schreef op 09 juli 2004 @ 21:16:
jij hebt het over een heel ander soort ISRA-punt

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

intoxicated schreef op 09 juli 2004 @ 21:17:
[...]
Dat klepje kan/mag je niet openen, daar zit zo'n eenmalig verzegeld stukje plastic op ;)
Onderste klepje niet, bovenste wel, hoe moet je anders de huis draden erin krijgen? Ik heb ook zo'n ISRA en het bovenste klepje zit gewoon los hoor.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:42
Zo'n eindaansluiting hebben we hier ook. Dit huis is van 2000 en in 2001 hebben we de analoge lijn omgezet in isdn. Toen heb ik dat kastje gewoon opengeschroeft en de vaste verbindingen (die kabels die bij jou er bovenuitkomen) eruit gehaald. De nt1 zit bij mij via een rj11 connector in die einddoos geklikt.

Ik heb inmiddels ook adsl en dus tussen einddoos en nt1 de splitter zitten. Met alles in rj11 gemonteerd gaat dit perfect. Dus ik zou even een rj11 wandcontactdoos halen en daar je binnenlijnen in schroeven. Dan kan je met kabeltjes met rj11 stekkers alles netjes aansluiten tussen kpn einddoos, splitter en adslmodem,

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Microkid schreef op 09 juli 2004 @ 21:18:
[...]
Onderste klepje niet, bovenste wel, hoe moet je anders de huis draden erin krijgen? Ik heb ook zo'n ISRA en het bovenste klepje zit gewoon los hoor.
Hm, odd. Het kastje dat wij hebben hangen ziet er identiek uit, maar bestaat uit een compleet stuk verzegeld plastic. Met die ene kabel die er dan uithangt, moet je het maar doen. :|

Ware het niet dat het zegel-plastic nooit goed is aangedrukt door de monteur destijds O-) ;)

Maar goed, moraal van het verhaal voor de TS'er is dus, dat hij totaal maar één kabel vanuit z'n ISRA moet gebruiken om daar direct de ADSL-splitter aan te hangen, waarna alles pas gesplitst mag worden :)

- Pastor Richards @ VCPR

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:51
Zo'n plasticzegel sloop je er zo vanaf hoor. Onze vorige NT1 (model L1, heel oud) ging anders ook niet open ten tijde van de ADSL aansluiting. :)

En trouwens de suggestie om 1 van de drie kabels door te halen is niet zo verstandig.

Je moet de ADSL splitter ten alle tijde installeren voor het punt waar je de telefoonlijnen gaat splitsen naar de diverse punten.

[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 09-07-2004 21:28 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Wow thanks voor de reacties!!!

idd het bovenste klepje kan gewoon open

Hier een grotere versie: http://www.latinfreestyle.com/album/albums/userpics/tel.jpg

Ben blij dat er meer mensen zijn die het herkennen!!

Dus het advies van Microkid is dan denk ik het beste in mijn geval toch?
Er zit geen zegel op het klepje ofzo
Pagina: 1