Hallo allemaal,
ik doe momenteel vakantiewerk bij een internetbedrijf. Ik was daar bezig met een paginaatje welke hier te vinden is. Niet teveel klikken overigens op die pagina, sommige links verwijzen naar een andere site en daar zit achter sommige links een betaalsysteem;)
Nu stelt de site grafisch niet veel voor, maar een ding zint me niet. Ik maak gebruik van een simpel CSSje voor de site, die de tabel centreert en de kleuren verzorgt. In IE werkt dit goed, maar zodra je in Firefox gaat kijken staat de tabel gewoon links uitgelijnd. De tekst in de cellen staat wel gecentreerd.
Nu is dit vrij simpel op te lossen, door bijvoorbeeld gebruik te maken van <center>, maar die is deprecated en gebruik ik dus liever niet. En het lijkt mij dat het ook mogleijk is in CSS. Dit is de CSS:
Ik heb ook al dit geprobeerd bij te voegen:
maar zonder resultaat. Waarschijnlijk align is alleen de text (text-align
) maar wat het is het attribuut om de hele tabel te centreren?
Zoeken lost mn probleem helaas niet op, vandaar deze waarschijnlijk niet bijster slimme vraag
ik doe momenteel vakantiewerk bij een internetbedrijf. Ik was daar bezig met een paginaatje welke hier te vinden is. Niet teveel klikken overigens op die pagina, sommige links verwijzen naar een andere site en daar zit achter sommige links een betaalsysteem;)
Nu stelt de site grafisch niet veel voor, maar een ding zint me niet. Ik maak gebruik van een simpel CSSje voor de site, die de tabel centreert en de kleuren verzorgt. In IE werkt dit goed, maar zodra je in Firefox gaat kijken staat de tabel gewoon links uitgelijnd. De tekst in de cellen staat wel gecentreerd.
Nu is dit vrij simpel op te lossen, door bijvoorbeeld gebruik te maken van <center>, maar die is deprecated en gebruik ik dus liever niet. En het lijkt mij dat het ook mogleijk is in CSS. Dit is de CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| body{ background-color: #FFFFFF font-family: Verdana; font-size: 14; font-weight: bold; text-align: center; color: #000000 } .donker{ background-color: #3B4150; font-family: Verdana; font-size: 14; font-weight: bold; text-align: center; color: #FFFFFF } .licht{ background-color: #E4EDF6; font-family: Verdana; font-size: 14; font-weight: bold; text-align: center; color: #2D73B9 } .big{ font-size: 24; font-family: Verdana; color: #2D73B9 } |
Ik heb ook al dit geprobeerd bij te voegen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| table,tr,td{ text-align: center; } |
maar zonder resultaat. Waarschijnlijk align is alleen de text (text-align
Zoeken lost mn probleem helaas niet op, vandaar deze waarschijnlijk niet bijster slimme vraag
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...