Toon posts:

het internet op, op pc, via pc, via hub, via router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

ja dit is een echte head-scratcher.

dit is de opstelling

Kabel van @home komt op de router binnen. deze stuurt dat naar de hub waar 2 pc's achter zitten. een 98 machine en een xp pro'er. de 98 machine werkt prima en de xp-pro'er ook. geen probleem zou je denken. Maar ik heb ook een klein broertje wat ook het internet op wil'(hij heeft ook xp pro) . hij is nogal kazaa verslaafd enzo dus wil ik de bandbreedte nog enigzins eerlijk kunnen verdelen tussen ons twee. hierto moet zijn pc dus via de mijne op het internet komen. dit heb ik gedaan door een 2e NIC te installeren en deze dmv een crosskabel aan zijn lan-gaatje. ik heb na heel veel geklooi beide verbindingen op mijn xppro machine werken gekregen. ik kan mijn broertjes pc pingen en gewoon internetten. de pc van mijn broertje ziet echter alleen de mijne, en niet de buitenwereld.

ROUTER
IP: 192.168.0.12

HOST

VERBINDING ROUTER:
DHCP, DNS alles. geen handmatige instellingen.
Bij alternatieve configuratie heb ik dezelfde instellingen staan als bij de verbinding naar de client. dit is nodig als je machine meerdere netwerken heeft.

VERBINDING CLIENT:
IP: 165.100.0.1
MASK: 255.255.255.0
alleen deze ingevuld anders kon ik het niet werkend krijgen

CLIENT

VERBINDING HOST:
IP: 165.100.0.2
MASK: 255.255.255.0
Gateway: 165.100.0.1
DNS: 165.100.0.1

WAT HEB IK AL GEPROBEERD?!

heel veel. ik heb hier vandaag enkele uurtjes versleten. kom dus niet direct aan met gebruik de search. ik heb geprobeer met een netwerkbrug. deze stelde zichzelf niet juist in ( met de host kan ik beide lijnen niet pingen) en na goed instellen kan ik nog steeds niets op internet met de client.

daarna geprobeerd met verbindingsbrug. dit wilde ook al niet. de instellingen had ik overgenomen van de verbindingen hierboven. op de host werkte weer alles maar ik kon niets op de client?

WIE O WIE heeft de oplossing voor mij. woensdag ga ik op vakantie, kan mijn broertje niet zonder internet laten zitten... ALLE hulp is welkom

bvd

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:18

ErA

Al goed:

Router = 192.168.0.12
Subnetmask = 255.255.255.?

Stel nu jou INTERNET NMICpc in als:
===============
IP: 192.168.0.20 (ofzo)
DNS: 192.168.0.12
GATEWAY: 192.168.0.12

Vervolgens ff je internet delen. Je ander netwerk kaart stel je nu in als:

===============
IP: 129.168.1.1
thats it

Broertjes netwerkkaart:
=============
IP: 192.168.1.2
DNS: 192.168.1.1
GATEWAY: 192.168.1.1

Stel die andere win98 comp ook nog ff in op:
IP: 192.168.0.21
DNS: 192.168.0.12
GATEWAY: 192.168.0.12

En knal dan ff DHCP af op je router en het allemaal moeten werken :D

Owjah, jou i-net nix en die win98 comp, hetzelfde subnetmask geven als je router, je netwerknix en je broertje weer iets anders. (kan iemand dit even bevestigen)

[ Voor 13% gewijzigd door ErA op 09-07-2004 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het geprobeerd met deze instellingen maar ik krijg de fout bij internet-verbinding delen:

er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen.

Kan Internet-verbinding delen niet inschakelen.
Er is reeds een LAN-verbinding geconfigureerd met het IP-adres dat voor automatische IP-adressering nodig is.

deze fout krijg ik zowel als ik hem wil delen als de verbinding van mijn pc naar de hub dhcp os maar ook als ik de bovenstaande instellingen gebruik.... ik heb ook die 129 die volgens mij een typfoutje is veranderd naar 192. anyway ik heb beide geprobeerd. ook beide manieren in combinatie met 255.255.0.0 als subnetmasker op het subnetwerkje.

als die internetverbinding gedeeld is (HOE FLIK IK DAT?!) dan moet er ook nog iets aan proxyinstellingen van IE gerommeld worden?

ik hoop op een snelle reactie... ik w8 hiero! :)

Verwijderd

Topicstarter
plz help!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57

Acheron

updatepack.nl

We wachten wel vaker op snelle reacties. Doe niet zo lullig en sluit je broertjes pc direct aan op de router. Spreek met hem af dat wanneer hij met KazaA enzo bezig gaat hij niet meer welkom is op het netwerk en je de internetverbinding naar zijn pc weer weghaalt. Verder zijn topickicks binnen 24 uur verboden

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
vat dit niet verkeerd op maar zo los je zo'n probleem toch niet op? voor mensen die verstand hebben van netwerken vinden dit een uitdaging en geven een passende oplossing. daarentegen ga jij zeiken over de abnormale regels die ik stel. topickicks in 24h zijn verboden dat weet ik. daar hoef je er niet in te wrijven net alsof ik zoiets graag doe. ik had al gesteld dat alle hulp welkom was tbv het probleem met dit netwerk. niet met mijn eisen. jij had dus beter niet kunnen reageren hier schiet ik namelijk niets mee op.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Kan je op je router ook static routes aanmaken ? (Handmatig dus).

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
Ik zou de IP adressen instellen zoals gezegd, op jou PC en de PC van je broertje.
De ICS service uitschakelen, en daarna de Networkwizard draaien.
Soms wil het zo nog wel eens werken.

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

Verwijderd

Topicstarter
ja volgens mij wel. misschien bedoel je dit:

plaatje http://members.home.nl/benwilbers/routing.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 20:33 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57

Acheron

updatepack.nl

Als je woensdag op vakantie gaat, kan je broertje toch gewoon internetten met een directe internetverbinding. Hoeft jouw pc ook niet de hele dag aan te staan en scheelt je een hoop aan energie

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op 10 juli 2004 @ 20:33:
Als je woensdag op vakantie gaat, kan je broertje toch gewoon internetten met een directe internetverbinding. Hoeft jouw pc ook niet de hele dag aan te staan en scheelt je een hoop aan energie
eht gaat erom dat mijn pc 8 dagen aan blijft staan dan heb ik als ik terugkom een lang lijstje klaar

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Oke, aangezien internet connection sharing blijkbaar niet wil werken kan je het volgende doen:

De host pc die laat je lekker van je router het ip-adres en de rest krijgen. De netwerkkaart in de host pc die is verbonden met de client pc geef je de volgende instellingen:
ip: 192.168.1.1
subnet: 255.255.255.0
gw: <niks>
dns: <niks>

De netwerkkaart op de client pc geef je de volgend instellingen:
ip: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
gw: 192.168.1.1
dns: <ip adres van je dns server, router ofzo ?>

Vervolgens zet je routing aan op de host pc. Dit kan je doen door de volgende sleutel in het windows register (start -> run -> regedit) de waarde 1 te geven: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\IPEnableRouter

Als laatste moet je op je router nog een static route aanmaken met de volgende gegevens:
destination ip: 192.168.1.0
network mask: 255.255.255.0
gateway ip: <ip adres van de netwerkkaart van de host pc die met de router is verbonden. 192.168.0.nogwat>
interface: lan
metric: 1

Als het goed is kan je vanaf de client pc nu de router pingen. Als dat werkt dan moet de rest m.b.t. internet ook werken.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik zie da probleem nie echt als je bang bent dat je broertje je bandbreedte opslurpt als ie op de router zit
jah kan dan gewoon netlimiter op zijn pc instaleren en klaar is kees toch?

www.degroot-it.nl

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Jij bent bang dat je broertje alle upload gebruikt? of ook de download?.
In het eerste geval zeg hem dat ie netlimiter (www.netlimiter.com) installeerd
hiermee kun je per applicatie de up/download instellen.
Je kunt ook met het QOS component spelen dat onder netwerkverbindingen staat

edit:

$@^%#! ik moet leren lezen :/

[ Voor 25% gewijzigd door ^Ripper op 10-07-2004 21:03 ]

Pagina: 1