[Compaq Presario 1600] Vreemd restore probleem

Pagina: 1
Acties:

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Na het vervangen van de HD van een Compaq Presario 1600 heb ik een full restore gedaan, met de meegeleverde Compaq cd's. Een full restore houdt een format in, waarna alles wordt teruggezet naar fabriekinstellingen (windows, drivers etc.)

Tijdens deze restore werd gevraagd naar de scherm afmeting, 12,x" of 14,x", hierbij koos ik voor 14,x" wat dus niet juist blijkt te zijn, ik had 12,x" moeten kiezen.

Slim als ik dacht te zijn, propte ik die restore cd's wederom in de laptop, om het gewoon opnieuw te doen... Maar nu vraagt hij de scherm afmeting niet meer. Zelfs niet na een format met fdisk of een format met de windows xp cd, waar ik tevens de partities die de restore cd's aanmaken heb verwijderd...

Hoe kan ik dit oplossen? Het beeld is op dit moment te groot voor het scherm, en schuift nu van links naar rechts, om gek van te worden... Iemand :?

Goochem

• Goochem
Het is inmiddels gelukt, door CAPSLOCK en NUMLOCK aan te zetten bij het uitvoeren van een QuickRestore gaat er een bepaalde modus van kracht...

Goochem

Verwijderd

Je zou ook in Beeldscherm instellingen de resolutie kunnen verlagen :)

• Goochem
Ik had zo'n antwoord wel verwacht, maar dat werkte dus niet... :) Dat was eigenlijk ook juist het bijzondere, dat je dat bepaald bij het installeren van de drivers en windows. De enige mogelijkheid met de resolutie was werken in 640*480, maarja, dat is geen optie als je normaal wilt werken met 1024*768...

Goochem