Toon posts:

goeie gratis mailserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een paar dagen lan suite en mdaemon getest als mailserver en beide werken zeer naar tevredenheid echter ben ik toch op zoek naar een andere server.

Reden:
Lansuite blokkeerd mijn apache webserver dus deze valt zowieso af en Mdaemon zou mijn favoriet zijn echter is deze in de pro versie te duur en een gratis kazaa versie schijnt niet te gaan lukken door de activatie methode :'( :'( :'( .

Zijn er andere lichte mailservertjes die ook webmail ondersteunen en goed zijn?

Thanx

Verwijderd

Topicstarter
Op die site vind ik niets terug over webmail zit dit er wel in?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

/weet niet of het mag

* SinergyX draait MDeamon toch al 2 jaartjes "kazaa-style" :P

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 09-07-2004 20:57 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die lansuite kanb je ook op een andere port laten draaien, ik draai hem namelijk ook maar dan wel, als ik apache gebruikt, op een andere port :)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Deze mailserver ondersteunt (tot nu toe) geen webmail, maar is zeker de moeite waard om te vernoemen: Mercury/32

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• JWRS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04-2021
De Apache Foundation heeft ook een eigen mailserver: James. Ik weet helaas niet of die ook webmail ondersteund. Je kan hem iig wel erg uitgebreid naar je eigen wensen configureren.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 08:55
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 20:55:
[...]

Op die site vind ik niets terug over webmail zit dit er wel in?
In de free versie niet. Da's voorbehouden aan de pro en enterprise versie's

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Heb zelf goede ervaringen met deze
http://www.iisworks.com/webmail/home.asp

perfecte ondersteuning en eigenlijk erg goedkoop

voor de pop/smtp ondersteunig hierbij, kijk hier:

http://www.mailenable.com/

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 09 juli 2004 @ 20:59:
Die lansuite kanb je ook op een andere port laten draaien, ik draai hem namelijk ook maar dan wel, als ik apache gebruikt, op een andere port :)
Inderdaad werkt dit goed! Alleen kan ik de mailserver nu niet meer via de webinterface bereiken!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 21:31:
[...]

Inderdaad werkt dit goed! Alleen kan ik de mailserver nu niet meer via de webinterface bereiken!
Zegt hij dan dat de pagina niet gevonden is?
Ik zal eventjes kijken voor je... :)
Maar je kan ook SSL webserver opstarten... dan kan je naar je webmail op
https://servernaam/mail

Eventjes een test draaien hier...

welke port heb jij hem gezet...?
En voor de duidelijkheid, waarom draai je apache ernaast als ik vragen mag, aangezien de webserver van Lansuite ook met Php en Cgi e.d aan de gang kan...
ik draai een compleet forum erop... kijk maar in me signature

[ Voor 43% gewijzigd door Vorkie op 09-07-2004 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 09 juli 2004 @ 21:33:
[...]welke port heb jij hem gezet...?
En voor de duidelijkheid, waarom draai je apache ernaast als ik vragen mag, aangezien de webserver van Lansuite ook met Php en Cgi e.d aan de gang kan...
ik draai een compleet forum erop... kijk maar in me signature
Ik had 'm op 3000 gezet (net als bij mdaemon) maar op poort 443 met https werkt alles goed!
Via Apache werkt mijn website veel beter dan via lan suite. Met lansuite kom ik vaak mijn site niet bereiken als ik had lopen klooien op mijn serverPC en soms duurde het een paar seconden voor dat de site gevonden was. Dit alles heb ik met apache niet!

Thanx

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 21:59:
[...]

Ik had 'm op 3000 gezet (net als bij mdaemon) maar op poort 443 met https werkt alles goed!
Via Apache werkt mijn website veel beter dan via lan suite. Met lansuite kom ik vaak mijn site niet bereiken als ik had lopen klooien op mijn serverPC en soms duurde het een paar seconden voor dat de site gevonden was. Dit alles heb ik met apache niet!

Thanx
Ik werk al heel lang met dat programma, ben er nog steeds zwaar tevreden over, verder kan je altijd wel wat vragen als er wat is, meestal weet ik het wel. :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, hierover kun je het beste gewoon de search gebruiken. Dit soort dingen zijn al vaker langsgekomen en het heeft weinig zin daarover weer een nieuw topic te hebben.

Bovendien is dit geen aangelegenheid voor Professional Networking & Servers, dit is namelijk een forum voor professionele kwesties en vraagstukken, de jouwe is dat niet.

Dus; zoek met de genoemde tips hier nog een aantal mogelijkheden bij elkaar en koop anders gewoon een licentie voor MDeamon. Goede software kost logischerwijs geld. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is niet altijd goed.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.