Ola,
Gisteren speelde ik de demo van DTM Race Driver 2. Ik vondt het meteen een heerlijk spel en heb er dan ook een behoorlijke tijd mee zitten spelen. Zonder enig probleem, het spel liep perfect. Ik besloot daarom om het spel vandaag te kopen.
Het spel loopt overall heel goed, echter blijft het spel soms (meestal 2 keer per race) helemaal hangen. Beeld slaat vast, geluid klinkt als een overslaande cd. Dit duurt dan ongeveer 5 tot 10 seconden. Daarna loopt het gewoon weer verder. Heel erg irritant want als het spel verdergaat sta ik dan meestal naast de baan/tegen een andere auto/in de muur.
Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Wat heb ik gedaan:
• Alle drivers geupdate (video, geluidskaart, nforce drivers)
• i.p.v. onboard geluid m'n terratec aureon sky gebruikt (de terratec heeft me teveel problemen gegeven waardoor ik liever m'n onboard gebruik.
• beta-drivers voor m'n aureon geprobeerd (deze gaven echter een heel slecht geluid, bij alles wat ik op m'n pc deed kraakte m'n geluid)
• onboard sound volledig uitgeschakeld, zowel in windows als in het bios
• c-schijf gededragmenteerd
• d-schijf gedefragmenteerd (hier staat het spel op)
• met instellingen van de videokaart geexperimenteerd
• prestatieinstellingen in het spel aangepast (detail omlaag bijv.)
• zoveel mogelijk programma's uitgezet (virusscanner e.d.)
• spywarecheck
• Online gezocht. Op een of ander forum kwam ik gevallen met ongeveer hetzelfde probleem tegen, kon er alleen geen bruikbare tips uithalen
• Patch 1.2 geinstalleerd
• vast nog wel wat dingen waar ik nu ff niet op kom.
Specs: http://www.tweakers.net/gallery/sys/369
Apart detail: ik heb gisteren ook colin mcrae rally 4 geinstalleerd, en deze vertoont exact dezelfde problemen.
Ik ga straks even NFSU installeren, kijken of het daar ook bij is, om zo te proberen uit te sluiten of het probleem game/codemasters specifiek is.
Iemand hetzelfde probleem of tips?
Gisteren speelde ik de demo van DTM Race Driver 2. Ik vondt het meteen een heerlijk spel en heb er dan ook een behoorlijke tijd mee zitten spelen. Zonder enig probleem, het spel liep perfect. Ik besloot daarom om het spel vandaag te kopen.
Het spel loopt overall heel goed, echter blijft het spel soms (meestal 2 keer per race) helemaal hangen. Beeld slaat vast, geluid klinkt als een overslaande cd. Dit duurt dan ongeveer 5 tot 10 seconden. Daarna loopt het gewoon weer verder. Heel erg irritant want als het spel verdergaat sta ik dan meestal naast de baan/tegen een andere auto/in de muur.
Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Wat heb ik gedaan:
• Alle drivers geupdate (video, geluidskaart, nforce drivers)
• i.p.v. onboard geluid m'n terratec aureon sky gebruikt (de terratec heeft me teveel problemen gegeven waardoor ik liever m'n onboard gebruik.
• beta-drivers voor m'n aureon geprobeerd (deze gaven echter een heel slecht geluid, bij alles wat ik op m'n pc deed kraakte m'n geluid)
• onboard sound volledig uitgeschakeld, zowel in windows als in het bios
• c-schijf gededragmenteerd
• d-schijf gedefragmenteerd (hier staat het spel op)
• met instellingen van de videokaart geexperimenteerd
• prestatieinstellingen in het spel aangepast (detail omlaag bijv.)
• zoveel mogelijk programma's uitgezet (virusscanner e.d.)
• spywarecheck
• Online gezocht. Op een of ander forum kwam ik gevallen met ongeveer hetzelfde probleem tegen, kon er alleen geen bruikbare tips uithalen
• Patch 1.2 geinstalleerd
• vast nog wel wat dingen waar ik nu ff niet op kom.
Specs: http://www.tweakers.net/gallery/sys/369
Apart detail: ik heb gisteren ook colin mcrae rally 4 geinstalleerd, en deze vertoont exact dezelfde problemen.
Ik ga straks even NFSU installeren, kijken of het daar ook bij is, om zo te proberen uit te sluiten of het probleem game/codemasters specifiek is.
Iemand hetzelfde probleem of tips?