[DTM RD2] Lange haperingen tijdens spelen

Pagina: 1
Acties:

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 10:16
Ola,

Gisteren speelde ik de demo van DTM Race Driver 2. Ik vondt het meteen een heerlijk spel en heb er dan ook een behoorlijke tijd mee zitten spelen. Zonder enig probleem, het spel liep perfect. Ik besloot daarom om het spel vandaag te kopen.

Het spel loopt overall heel goed, echter blijft het spel soms (meestal 2 keer per race) helemaal hangen. Beeld slaat vast, geluid klinkt als een overslaande cd. Dit duurt dan ongeveer 5 tot 10 seconden. Daarna loopt het gewoon weer verder. Heel erg irritant want als het spel verdergaat sta ik dan meestal naast de baan/tegen een andere auto/in de muur.

Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Wat heb ik gedaan:

• Alle drivers geupdate (video, geluidskaart, nforce drivers)
• i.p.v. onboard geluid m'n terratec aureon sky gebruikt (de terratec heeft me teveel problemen gegeven waardoor ik liever m'n onboard gebruik.
• beta-drivers voor m'n aureon geprobeerd (deze gaven echter een heel slecht geluid, bij alles wat ik op m'n pc deed kraakte m'n geluid)
• onboard sound volledig uitgeschakeld, zowel in windows als in het bios
• c-schijf gededragmenteerd
• d-schijf gedefragmenteerd (hier staat het spel op)
• met instellingen van de videokaart geexperimenteerd
• prestatieinstellingen in het spel aangepast (detail omlaag bijv.)
• zoveel mogelijk programma's uitgezet (virusscanner e.d.)
• spywarecheck
• Online gezocht. Op een of ander forum kwam ik gevallen met ongeveer hetzelfde probleem tegen, kon er alleen geen bruikbare tips uithalen
• Patch 1.2 geinstalleerd
• vast nog wel wat dingen waar ik nu ff niet op kom.

Specs: http://www.tweakers.net/gallery/sys/369

Apart detail: ik heb gisteren ook colin mcrae rally 4 geinstalleerd, en deze vertoont exact dezelfde problemen.

Ik ga straks even NFSU installeren, kijken of het daar ook bij is, om zo te proberen uit te sluiten of het probleem game/codemasters specifiek is.

Iemand hetzelfde probleem of tips?

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Demo geen problemen maar ook geen dvd nodig.
spel wel problemen maar een dvd nodig.

start het spel op met de dvd en als je erin zit doe de dvd la open (verwijder de dvd, deze heb je niet nodig.)
Heb je een andere dvd speler? Probeer het daar eens mee.
Stop je de schijf van cmr4 in dezelfde optische drive?
Evt firmware uprgrade voor je dvd station.
Is wat me zo te binnen schiet.
Ligt iig niet aan het spel want je hebt het bij cmr4 ook.
gl.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 23:10 ]

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 10:16
Intussen had ik de demo ook weer even geprobeerd, en gaf nu ook dezelfde problemen.

Maar het lek lijkt boven te zijn. M'n videokaart is overgeklokt, nadat ik deze teruggeklokt had heeft het spel geen problemen meer gegeven.
Dit is op zich iets waar ik eerder aan had moeten denken, maar het ding is al een hele tijd geleden overgeklokt en heeft eigenlijk nooit problemen gegeven. Ik was het eigenlijk gewoon vergeten dat het ding overgeklokt is :P Vreemd dat Codemasters games hier dan op een of andere manier eerder problemen mee geven.

Het lijkt in ieder geval in orde te zijn nu. Bedankt voor je reactie

Mijn fotografie en videografie