Sirene uit PC

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Eddimello
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een PC van een vriend gekregen maar deze heeft toch wel hele vreemde problemen:

- Pentium 4
- 512 mb
- Epox mainbord
- 60 Gb harde schijf

Veel meer weet ik niet, want bij het starten van de PC gaat er een luide sirene af en kom ik nergens in. De USer's manual van het moederbord helpt me niet veel verder.

Waar ligt dit aan.

Ed

Eddie

Verwijderd

nou ik denk dat je pc geestelijk dan niet in orde is....probeer een hamer 8)7

Verwijderd

is het 1 lange piep of zit er een code in?

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Op je mobo zit een batterijtje, hier in de buurt zitten 3 pinnetjes waarop 2 een jumper zit. Haal de power eraf en verwissel deze jumer voor 10 secodnen. NU is als het goed is je mobo gereset en is er een kans dat hij eht weer gaat doen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

luid sirene = onboard speakertje.

Deze geeft altijd aan (dmv hoge/lage en korte-lange tonen) wat er fout kan zijn met je pc.

Geef eens aan hoe die piepjes gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Yep SSH heb gelijk

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
sommige pc's geven een alarm als de processor te heet wordt... misschien koeler los geraakt?

of heeeel misschien case-intrusion?

• Eddimello
  • Niet online
IK ga eerst even dat van SSH proberen. Kom later terug

Eddie

Verwijderd

SSH schreef op 09 juli 2004 @ 19:06:
Op je mobo zit een batterijtje, hier in de buurt zitten 3 pinnetjes waarop 2 een jumper zit. Haal de power eraf en verwissel deze jumer voor 10 secodnen. NU is als het goed is je mobo gereset en is er een kans dat hij eht weer gaat doen.
Anders het batterijtje eruit halen voor een minuut of 5, en weer terugplaatsen als je de jumper (CMOS-Reset / of CMOS-Clear genaamd) niet kan vinden.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

We gaan door voor de koelkast 8)7

Een sirene direct al bij het opstarten geeft meestal aan dat er een probleem is met één van de componenten. Het geheugen, cpu of videokaart kan de boosdoener zijn. Doe eerst maar eens een BIOS reset (wat SSH dus zei).

Als dat niet helpt, één voor één de onderdelen vervangen, totdat je weer beeld krijgt of dat de sirene weg is. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Eddimello
  • Niet online
SSH ik heb de jumper gevonden. Bedoel je de jumper eraf halen pc aanzetten of gewoon even eraf halen zonder ooit de stroom aan te zetten????

Eddie

Verwijderd

Prutz0r schreef op 09 juli 2004 @ 19:11:
[...]

We gaan door voor de koelkast 8)7

Een sirene direct al bij het opstarten geeft meestal aan dat er een probleem is met één van de componenten. Het geheugen, cpu of videokaart kan de boosdoener zijn. Doe eerst maar eens een BIOS reset (wat SSH dus zei).

Als dat niet helpt, één voor één de onderdelen vervangen, totdat je weer beeld krijgt of dat de sirene weg is. :)
In je bios kan je ook ingesteld hebben at die sirene afgaat als de fan van je proc onder de 1500 rpm draait. Als de fan niet is aangesloten op het moederbord, maar bijvoorbeeld met een 4-pins connector kan je dit krijgen. Reset kan dus wel degelijk werken, maar waarschijnlijk niet :+

Verwijderd

erafhalen, en power button drukken (hij zal niet starten). Jumpertje terug, en als het goed is is je BIOS gereset.

Verwijderd

Als de pc een sirene geeft is dat een teken dat de CPU fan defect is, Probeer een andere CPU fan.

Als het mobo de sirene geeft is dat een teken dat het mobo denkt dat de fan stilstaat en dat wil ie ook niks doen.

Dit kan worden opgelost door een andere CPU fan van iemand te lenen en in de BIOS de fan detectie uit te zetten en je eigen CPU fan weet terug te plaatsen, als deze nog in goede staat is en de CPU het hoofd nog koel kan houden.

• Eddimello
  • Niet online
Na het resetten blijft de sirene (lange tonen) nog steeds afgaan...

Hij geeft de melding:

BIOS ROM checksum error

Eddie

• Eddimello
  • Niet online
Ik heb de CPU losgemaakt en opnieuw erop gezet...Het leek erop of ik er weer inzat, maar ik krijg nu een fysieke geheugendump (blauw scherm) in XP nog wel.
Dus ik ga proberen een BIOS update te doen...

Eddie

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Probeer deze troubleshooter maar eens om je pc weer aan de praat te krijgen:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Mm ik lees dat je de pc toch alweer aan de gang gekregen hebt (de guide doorlezen is nooit verkeerd btw ;)), blijft die ook na een verse bios nog steeds raar doen, dan is er een onderdeel niet meer goed.

Als eerste zou ik nu zeggen het geheugen...

[ Voor 47% gewijzigd door tweakduke op 09-07-2004 19:28 ]

Tweakers Discord

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Probeer eerst de troubleshoooter welke in de FAQ staat en waarna hierboven wordt verwezen. Probleem is dat jouw topicstart way to karig is, wees wat duidelijker, doe wat onderzoek en test het een en ander en we kunnen je a.d.h.v. jouw bevindigen veel beter en sneller helpen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.