Toon posts:

linksys befw11s4 v4 eu en @home. uitvallend internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb last van een uitvallende internet verbinding op @home basis (regio Deventer).
ik deel vanaf het motorola 5100 modem via een UTP kabel en een BEFW11S4 V4 eu router AP mijn verbinding met 3 pc's (OS=XP pro) in huis. 1 op de router en 2 op het wireless AP met sweex lc700010 pci wireless kaarten.
de problemen begonnen een maand geleden (2 weken na aanschaf van de router/ap). na een dag of 2 internetten valt de datastroom stil (alle leds op de modem branden continu, behalve de standby led).
als ik in de 192.168.1.1 router status pagina kijk zie ik een @home IP adres 0.0.0.0 staan en een 192.168.11 ....(microsoft DNS ??) in plaats van de @home IP en DNS nummers.
ik verdacht eerst de linksys router van de problemen (was tenslotte het nieuwe element in de configuratie. na een intensieve search op GOT, toubles@home logboek en de linksys faq. heb ik het volgende geprobeerd:

- WEP encryptie op het accesspoint aan/uit = geen verbetering.
- kanalen gewisseld (1,6,11, 7,5) = geen verbetering
- firmware geupdate naar 1.150.14 US = geen verbetering.
- firmware naar 1.150.13 EU = geen verbetering.
- DHCP server in de router ge-disabled en de netwerkkaarten voorzien van een vast IP (192.168.1.10, 192.168.1.20 en 192.168.1.30) en het @home DNS nummer 213.51.129.168 en gateway adres 192.168.1.1

dit laatste punt is ook meteen de laatste mogelijkheid die ik zelf zie (was een suggestie van de overigens voortreffelijke linksys helpdesk (hulde! :-)).
het loopt nu al een uurtje foutloos, maar ik zie de bui al hangen. waarschijnlijk hangt binnenkort de boel weer.
heeft er iemand hier dezelfde ervaringen met deze combinatie? graag een reactie.alles wat ik nu aan ervaringen en verbeteringen/uitsluitingen kan vinden is welkom.
dan praat het a.s. maandag wat makkelijker met de @home helpdesk (als ik de verbinding weer verloren ben.
uiteraard post ik de ervaringen hier nog eventjes.