Ik heb sinds kort ook dit setje, maar ik krijg de 6e speaker maar niet aan het werk (rear center). Ik heb er verder niet mega veel verstand van, maar zal zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen wat er aan het handje is.
Ik heb dus de Philips LX710 met de bijgeleverde 6.1 luidsprekers. Hierbij gebruik ik ook de Philips DVDR 610. Wat ik ook geprobeerd heb ik krijg de rear center speaker maar niet aan de praat. Als ik de luidsprekers test met de ingebouwde testtone doet de rear center het wel gewoon, maar gewoon tijdens films en dergelijke lukt dit gewoon niet. Het lampje op de LX710 voor de rear centre speaker brandt ook niet. Nu dacht ik dat dit kwam omdat ik tot nu toe niks met een 6.1 geluid afgespeeld had. Vandaag LOTR: ROTK EE gehuurd en nog maar eens geprobeerd. Zodra ik het geluid instel op 6.1 (via de DVD) hoor ik helemaal niks meer, 5.1 doet het wel gewoon perfekt.
Volgens het boekje van de LX710 kan ik op 3 manieren een DVD speler aansluiten op de LX710 (optisch, coaxial, of 7-kanaals). De DVDR 610 heeft geen 7-kanaals uitgang, dus blijven optisch en coaxial over. Ik heb op dit moment geen kabeltje op het optisch te verbinden dus heb ik gebruik gemaakt van de coaxial verbinding.
MOET ik perse een DVD speler hebben die een 7-kanaals uitgang heeft om gebruik te kunnen maken van 6.1 systeem of moet die het nu ook gewoon doen? Kan iemand mij dit proberen uit te leggen aub?
Alvast bedankt!
ps: Ik kon geen ander geschikte topic vinden om dit te posten en een nieuwe topic maken schiet ook nooit echt op, dus vandaar even hier