Toon posts:

Philips LX710

Pagina: 1
Acties:
  • 574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips Digital Surround systeem LX710. Hierbij treedt er vaak een probleem op bij het wisselen van de input source. Het systeem hangt dan en reageert alleen nog maar op de aan/uit knop op het apparaat.
Is dit een specifiek probleem bij deze set?

Ook is de ventilator goed hoorbaar (en is storend)
:(

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-12 22:54

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 18:13:
Ik heb een Philips Digital Surround systeem LX710. Hierbij treedt er vaak een probleem op bij het wisselen van de input source. Het systeem hangt dan en reageert alleen nog maar op de aan/uit knop op het apparaat.
Is dit een specifiek probleem bij deze set?

Ook is de ventilator goed hoorbaar (en is storend)
:(
JA! Hier nog een gebruiker van dit fijne, maar af-en-toe rare setje. Het lijkt erop dat de testafdeling van Philips niet de moeite heeft genomen om deze simpele bugs eruit te halen (v.w.b. het hangen dan). En inderdaad, de fan is tamelijk gehorig.

Maargoed, als je deze tekortkomingen voor lief neemt, dan is het een aardig setje voor net iets meer dan EUR 300,-...

... en oranje! :P

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook dit setje, maar ik krijg de 6e speaker maar niet aan het werk (rear center). Ik heb er verder niet mega veel verstand van, maar zal zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen wat er aan het handje is.

Ik heb dus de Philips LX710 met de bijgeleverde 6.1 luidsprekers. Hierbij gebruik ik ook de Philips DVDR 610. Wat ik ook geprobeerd heb ik krijg de rear center speaker maar niet aan de praat. Als ik de luidsprekers test met de ingebouwde testtone doet de rear center het wel gewoon, maar gewoon tijdens films en dergelijke lukt dit gewoon niet. Het lampje op de LX710 voor de rear centre speaker brandt ook niet. Nu dacht ik dat dit kwam omdat ik tot nu toe niks met een 6.1 geluid afgespeeld had. Vandaag LOTR: ROTK EE gehuurd en nog maar eens geprobeerd. Zodra ik het geluid instel op 6.1 (via de DVD) hoor ik helemaal niks meer, 5.1 doet het wel gewoon perfekt.

Volgens het boekje van de LX710 kan ik op 3 manieren een DVD speler aansluiten op de LX710 (optisch, coaxial, of 7-kanaals). De DVDR 610 heeft geen 7-kanaals uitgang, dus blijven optisch en coaxial over. Ik heb op dit moment geen kabeltje op het optisch te verbinden dus heb ik gebruik gemaakt van de coaxial verbinding.

MOET ik perse een DVD speler hebben die een 7-kanaals uitgang heeft om gebruik te kunnen maken van 6.1 systeem of moet die het nu ook gewoon doen? Kan iemand mij dit proberen uit te leggen aub? :)

Alvast bedankt!

ps: Ik kon geen ander geschikte topic vinden om dit te posten en een nieuwe topic maken schiet ook nooit echt op, dus vandaar even hier :)

Verwijderd

Hmm, net nog even wat zitten knutselen en het is me gelukt!!!!

In het DVD menutje kan je kiezen uit 5.1EX geluid en 6.1ES geluid. Als ik hem op 6.1ES zet dan doet de rear centre niks, maar als ik hem op 5.1EX zet dan begint de rear centre wel te spelen o_O

Wie o wie kan me dit uitleggen :)

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Volgens mij is het nog makkelijker: Op de afstandsbediening van de LX710 zit de 'Surround'-knop (onder de 'Stop'-knop).

Als je DVD-speler een 5.1/6.1 signaal doorgeeft, kan kan je met die knop door een aantal modes heen fietsen: DOLBY EX (<- die wil je hebben, gaat ook meteen de indicator voor de center rear speaker aan) -> DOLBY D (Dolby Digital) -> STEREO -> VSS (Virtual Stereo Sound).

Kijk maar of het werkt!

[ Voor 15% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 13-12-2004 09:41 ]

Verwijderd

Ik kan nu dus gebruik maken van de rear centre speaker, maar toch begrijp ik het niet helemaal.

Als ik in het DVD menutje DTS 6.1ES kies, dan begrijpt mijn versterker wel dat hij een DTS signaal krijgt maar maakt GEEN gebruik van de rear centre (op de versterker brandt alleen maar een lampje DTS en niet DTS ES).

Als ik in het DVD menutje DD 5.1EX kies, dan begrijpt mijn versterker dat hji een DD 5.1EX signaal krijgt en maakt WELl gebruik van de rear centre (op de versterker brandt het lampje DD EX dan ook).

Waarom kan ik geen gebruik maken van de rear centre speaker als ik DTS 6.1ES kies?

Edit: Ik maak wel gebruik van het surround knopje op de afstandsbediening, maar kan nog steeds niet de rear centre tijdens DTS 6.1ES aan het werk krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 14:54 ]

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Hmm. Vaag. Misschien kan je nog spelen met de optie op je DVD-recorder in het systeem-instellingenmenu:

Quote uit handleiding van DVDR610:
{ Digital output }
– { All } (Alles): Selecteer deze optie als u de
DVD-recorder hebt aangesloten op een
stereo-ontvanger met een ingebouwde
meerkanaalsdecoder via de coaxiale
aansluiting.
– { PCM } :Selecteer deze optie als de
aangesloten audioapparatuur geen
meerkanaalsaudio kan decoderen. Meerkanaals
Dolby Digital en MPEG-2-signalen worden
omgezet naar PCM (Pulse Code Modulation).
– { Off } (Uit) : Selecteer deze optie als u de
digitale audio-uitgang wilt deactiveren.
Bijvoorbeeld als u de DVD-recorder hebt
aangesloten op een TV- of stereosysteem via
de AUDIO OUT-aansluitingen.
Wellicht als je hem van ALL naar PCM zet (of andersom, dus van PCM naar ALL) dat het misschien nog iets uit maakt? Ik gok van niet, aangezien de LX710 beide varianten zou moeten snappen. Mogelijk is het anders iets wat je DVDR610 niet ondersteunt... of de DVD-encodering is niet zoals het hoort. Heb je meerdere 6.1ES-dics tot je beschikking, toevallig? Treedt het bij andere discs ook op, of alleen bij deze? Ik kan helaas niet zelf uittesten bij mijn eigen LX710 wat er gebeurt, aangezien ik geen 6.1ES DVD's heb... maar wazig is het probleem zeker, want het klinkt totaal niet logisch zoals je het uitlegt. :)

Verwijderd

Ik heb helaas geen andere disc met DTS 6.1ES die ik even kan testen. Ik snap er verder ook niet veel meer van. Gisteren gewoon wel film kunnen kijken waarbij alle luidsprekers gewoon meespeelden, maar ik moest dus wel DD 5.1EX kiezen anders deed rear center niet mee.

Verwijderd

Iemand anders nog enig idee waarom ik geen DTS 6.1 geluid kan krijgen? Enige manier waarop alle 6 luidsprekers werken is als ik hem in het DVD menutje van een film op 5.1 DD zet.

Als ik hem bijvoorbeeld met de LOTR EE versie op 6.1 DTS zet doet die het niet. De center achter speaker geeft dan geen geluid en ook de lampjes op de receiver zelf gaan niet branden.

Verwijderd

Topicstarter
De LX710 gebruikt alleen de rear center speaker bij dolby d. 6.1 niet bij DTS!!!
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:53:
Ik kan nu dus gebruik maken van de rear centre speaker, maar toch begrijp ik het niet helemaal.

Als ik in het DVD menutje DTS 6.1ES kies, dan begrijpt mijn versterker wel dat hij een DTS signaal krijgt maar maakt GEEN gebruik van de rear centre (op de versterker brandt alleen maar een lampje DTS en niet DTS ES).

Als ik in het DVD menutje DD 5.1EX kies, dan begrijpt mijn versterker dat hji een DD 5.1EX signaal krijgt en maakt WELl gebruik van de rear centre (op de versterker brandt het lampje DD EX dan ook).

Waarom kan ik geen gebruik maken van de rear centre speaker als ik DTS 6.1ES kies?

Edit: Ik maak wel gebruik van het surround knopje op de afstandsbediening, maar kan nog steeds niet de rear centre tijdens DTS 6.1ES aan het werk krijgen.
Pagina: 1