Toon posts:

[FlashMX] terug button - IE6 bug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgens mij iets zo simpels, maar het werkt niet in IE6 (mozilla wel)

ik heb een filmpje en daarin een terug button naar de pagina waar de persoon vandaan kwam. Vol goede moed met javascript:history.back(-1); aan de gang.
Op zich werkt dat, alleen moet ik IE6 2x op de button klikken. Ik heb een voorbeeldje gemaakt dat uber simpel is.

http://www.crossingchannels.com/test.html

Mijn actionscript is:

code:
1
2
3
    on (release) {
        getURL("javascript:history.back(-1);");
    }

Is dit inderdaad een bug in IE6? Of moet ik het anders oplossen?
tia!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
code:
1
2
history.back();
history.go(-1);

misschien helpt dat??

[ Voor 21% gewijzigd door Genoil op 09-07-2004 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Genoil schreef op 09 juli 2004 @ 18:02:
code:
1
2
history.back();
history.go(-1);

misschien helpt dat??
bovenste had ik reeds geprobeerd,
onderste nu ook

beiden zelfde resultaat :S

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

natuurlijk zal een history.go(-2) wel in dit geval wel uitkomstbieden maar dat schiet natuurlijk niet op.. Ik heb zelf gemerkt met de history.go(-1) functie dat IE er zelfs op kan crashen.....erg vaag.... ik ben nog op zoek naar een vervangings middel...
Ik heb met PHP al wat zitten rommelen met de HTTP_REFERENCE header maar das ook niet altijd wat je wilt?? want dan kun je dus altijd maar 1 laag terug.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:30
<script>
function goback() {
history.go(-1);
}
</script>

<a href="javascript:goback()">Back</a>

Bied over het algemeen de oplossing. Kale links in html werkt niet in IE 6.0.

[ Voor 41% gewijzigd door HawVer op 10-07-2004 00:53 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Topicstarter
vorlox schreef op 09 juli 2004 @ 21:50:
natuurlijk zal een history.go(-2) wel in dit geval wel uitkomstbieden maar dat schiet natuurlijk niet op.. Ik heb zelf gemerkt met de history.go(-1) functie dat IE er zelfs op kan crashen.....erg vaag.... ik ben nog op zoek naar een vervangings middel...
Ik heb met PHP al wat zitten rommelen met de HTTP_REFERENCE header maar das ook niet altijd wat je wilt?? want dan kun je dus altijd maar 1 laag terug.
biedt ook geen uitkomst. Het is net alsof de klik niet goed wordt doorgegeven de 1e keer

En ik hoef er maar 1 terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
HawVer schreef op 10 juli 2004 @ 00:53:
<script>
function goback() {
history.go(-1);
}
</script>

<a href="javascript:goback()">Back</a>

Bied over het algemeen de oplossing. Kale links in html werkt niet in IE 6.0.
en ook dit werkt niet. Ook hier moet ik twee keer klikken op de button.
He vreemdste is wel dat hij de functie wel aanroept (ff alert in gepropt), maar hij gaat niet terug. Pas de tweede keer (en weer een alert) gaat IE wel terug

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Kan je niet met javascript eerst controleren welke browser er wordt gebruikt en dan respectievelijk -2 gebruiken voor IE en -1 voor alle andere browsers?
code:
1
2
3
var b = navigator.appName;
if (b=="Microsoft Internet Explorer") history.go(-2)
else history.go(-1)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 10 juli 2004 @ 12:44:
Kan je niet met javascript eerst controleren welke browser er wordt gebruikt en dan respectievelijk -2 gebruiken voor IE en -1 voor alle andere browsers?
code:
1
2
3
var b = navigator.appName;
if (b=="Microsoft Internet Explorer") history.go(-2)
else history.go(-1)
Stelde vorlox ook al voor (afgezien van browsercheck), maar history.go(-2) wordt de 1e keer ook niet uitgevoerd. tweede keer schiet ik twee pagina's terug

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:30
Mjah als je op google zoekt kom je veel mensen tegen die dit probleem hebben. Ik denk dat het een bug in internet explorer is. Ik denk dat je er niet veel aan kan doen. Maar je kan toch ook kiezen om een harde link in te voeren als terug knop? Want history.back is imho ook niet een erg mooie methode.

/edit en verder zie je mensen die hun vorige pagina mee geven elke keer als er een nieuwe pagina bezocht word door een input hidden. Is dat geen idee?

[ Voor 21% gewijzigd door HawVer op 10-07-2004 12:57 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Topicstarter
HawVer schreef op 10 juli 2004 @ 12:56:
Mjah als je op google zoekt kom je veel mensen tegen die dit probleem hebben. Ik denk dat het een bug in internet explorer is. Ik denk dat je er niet veel aan kan doen. Maar je kan toch ook kiezen om een harde link in te voeren als terug knop? Want history.back is imho ook niet een erg mooie methode.
Had zelf ook lopen zoeken, maar kon niet echt iets vinden. Denk verkeerde search.
harde link is niet mogelijk, want je kan vanuit verschillende plaatsen de flash oproepen
/edit en verder zie je mensen die hun vorige pagina mee geven elke keer als er een nieuwe pagina bezocht word door een input hidden. Is dat geen idee?
komt het inmiddels wel op neer. Vind alleen jammer dat het zo moet. ben ook nog in overleg of we de flash niet gewoon in een popup kunnen tonen, heb je helemaal geen gezeik met back.

Verwijderd

Je kunt dit probleem in IE omzeilen door de GETURL zowel op on(press) als on(release) te zetten. Beetje dubbelop, maar het werkt wel. Zo hoef je maar 1 keer te klikken.
Pagina: 1