Up-date needed

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• WieDie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 23:53
Hey mense,

Ik wil mijn gecrasde comp ff grondig up-daten, (Nu: 800 Mhz, 120 Gb, zielige kaart en hij doet t dus niet meer :P).
Ik zat te denken aan n Intel 2.8 Ghz pros, maar daar schijnen nogal wat versies van te zijn (ikke = hardware n00b). Kan iemand mij uitleggen wat t verschil in prestaties is tussen processors met dezelfde kloksnelheid, maar met bv HT en 512Kb of 1 MB cache?? En is de 775-socket dan aan te raden?

Ook moet ik nog n goed bijpassend moederbord. Ik snap geen moer van al die dingen als SATA en RAID. Suggesties/Uitleg?

Ik weet er vrij weinig van, dus elk fatzoenlijk advies is welkom ;)

Thx _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

1 woord, FAQ

Verwijderd

Kijk hier eens rond voor goede adviezen:

http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide

voor de rest is je vraag wel erg algemeen gesteld, je vraagt ons in feite je alle nieuwe technieken uit te leggen, en dat gaat wel erg ver.

Google is je vriend, steek er eerst zelf eens wat energie in om uit te zoeken wat je wilt, en kom dan hier met gerichte vragen. Dan kunnen wij jou ook veel beter van dienst zijn.

Zie ook deze:
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

SynXteR:

lees zelf de FAQ ook even aub..
Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wijsneus gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan via Schop een Modje of door het aanmaken van een topicreport; zie verder deze mededeling.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 17:53 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Als ik je verhaal zo lees kan ik je alleen maar aanraden om naar een fatsoenlijke comp. winkel te gaan en je daar te laten informeren, nog zonder me verder uit te laten over de hardware van keuze ;)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik mis het een en ander aan voorwerken en inlezen hier, maar als ik het zo hoor heb ik maar een goed antwoord. Je bent duidelijk een hardware noob (niet beledigend bedoeld) dus ik raad je aan naar een leuke winkel te stappen/surfen (informatique, completer, mycom, whatever) en daar een compleet systeem uit te zoeken. Windows installen doe je lekker zelf, maar laat hun lekker een setje hardware bij elkaar zoeken. Houdt de medion pc's in de verschillende aanbiedingen in de gate, dan heb je voor niet al te veel geld een pc waar je weer mee vooruit kunt..

owja, koop AMD, geen Intel

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
rac-on schreef op 09 juli 2004 @ 17:49:
Ik mis het een en ander aan voorwerken en inlezen hier, maar als ik het zo hoor heb ik maar een goed antwoord. Je bent duidelijk een hardware noob (niet beledigend bedoeld) dus ik raad je aan naar een leuke winkel te stappen/surfen (informatique, completer, mycom, whatever) en daar een compleet systeem uit te zoeken. Windows installen doe je lekker zelf, maar laat hun lekker een setje hardware bij elkaar zoeken. Houdt de medion pc's in de verschillende aanbiedingen in de gate, dan heb je voor niet al te veel geld een pc waar je weer mee vooruit kunt..

Wat is dat nou weer voor niet-onderbouwde flame???
Dat je fan bent van AMD, fijn, ik ook, maar deze uitspraak slaat helemaal nergens op.

@TS:

Kijk eens op www.tomshardware.com voor reviews en uitleg.
En natuurlijk de Tweakers best buy guide, de FAQ, en onze grote vriend Google ;)
Daarmee zal je alle antwoorden kunnen vinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 09-07-2004 17:54 ]

Leave only footprints, take only memories

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
rac-on schreef op 09 juli 2004 @ 17:49:

Gelukkig onderbouw je dit lekker :/

Maar inderdaad, ga je inlezen of laat het door anderen (winkel) voor je doen.

• WieDie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 23:53
Ik zal ns ff kijken of ik wat zinnige stukkies text kan vinden over de mobo's en processors.

Maar wat dus eigenlijk mijn vraag was: Is 2.8 Ghz HT veel beter dan 2.8 Ghz non-HT ?? Dus niet of ik n AMD of Intel moest nemen, die beslissing komt later nog ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
In eerste instantie, WieDie, voor zulke vragen hebben we de FAQ, de Search en het internet, zie b.v. de links die De Generaal je van de hand doet. Als je dat een klein beetje doorneemt krijg je al snel een idee waar je het over hebt :)

Iemand die iig _niet_ weet waar hij het over heeft is rac-on. Dude, het is zó vreselijk kansloos met zulke 'koop AMD, geen Intel' statements te gaan smijten, zeg dan niks als je het niet fatsoenlijk kunt onderbouwen.

Dicht dus wegens eerst zelf wat onderzoek doen. Voor specifiekere vragen open je maar weer een topic :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.