Excel webdata importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:20
Beste mede gotter's

Ik heb een probleempje,

Ik moet van de volgende site: http://www.endex.nl/marketdata/ de prijzen importeren in een excel bestand, dat gaat bijna goed maar ik heb 2 problemen;
Op de website staan punten gebruikt als komma's excel herkent die dus niet
Het tweede probleem is dat ik een gedeelte van de tekst (links)ook mee importeer dat moet dus niet en tabelselecteren werkt niet
Ik hier een oplossing voor?

Mvgr Tim Cooijmans

[ Voor 10% gewijzigd door 0fbe op 09-07-2004 18:24 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Excel is een los programma, en hoort dus in Software Algemeen. Bij deze. :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

In excel instellen dat hij die punten als cijfers ziet? En dat andere: Later de links weghalen?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eerste probleem is al vaak behandeld, zie ook de GoT-search. Inderdaad je landinstellingen.

Tweede probleem: plakken speciaal -> als tekst?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• 0fbe
F_J_K schreef op 09 juli 2004 @ 18:08:
Eerste probleem is al vaak behandeld, zie ook de GoT-search. Inderdaad je landinstellingen.

Tweede probleem: plakken speciaal -> als tekst?
Nee ik bedoel een webquery, je kan wel een tabel selecteren maar dat werkt niet
goed.

En ja ik kan een punt instellen als decimaalteken. Maar het gaat er om dat ik die punt vervang door een komma omdat ik in het rest van het bestand wel komma's gebruik.

Dus ff voor de duidelijkheid:
Ik heb een tabel in een html document
Importeren lukt
Alleen de punt moet vervangen worden door een komma (in die tabel)
En ik krijg veel loze tekst mee als ik een tabel van de webpagina importeer: http://www.endex.nl/marketdata/

[ Voor 44% gewijzigd door 0fbe op 09-07-2004 18:30 ]

• 0fbe
Dus ff voor de duidelijkheid:

Ik heb een tabel geimporteerd met excel's webquery, dat werkt allemaal prachtig alleen ik heb 2 probleempjes

De punten in die webquery moeten komma's worden
En ik moet een goede manier vinden om van de website http://www.endex.nl/marketdata/ de goede prijzen tabel te selecteren

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hmm. Even aangenomen dat je niet dezelfde data via een webservice kan krijgen ipv. dit onhandige eigenlijk vrij handige maar niet optimale screenscraping, is het misschien handig om het in twee stappen te doen, een keer (gescheduled) import, dan via VBA zoek&vervang en verder (be)werken.

edit:

Als je binnen 24 uur iets wilt toevoegem, kan je beter de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) gebruiken, zoals ik nu doe :*

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 10-07-2004 00:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• 0fbe
F_J_K schreef op 10 juli 2004 @ 00:25:
Hmm. Even aangenomen dat je niet dezelfde data via een webservice kan krijgen ipv. dit onhandige eigenlijk vrij handige maar niet optimale screenscraping, is het misschien handig om het in twee stappen te doen, een keer (gescheduled) import, dan via VBA zoek&vervang en verder (be)werken.

edit:

Als je binnen 24 uur iets wilt toevoegem, kan je beter de edit knop ([afbeelding]) gebruiken, zoals ik nu doe :*
De data weghalen is al gelukt, (gewoon de overbodige data zwartgemaakt)
Alleen nu moet ik nog iets vinden om van een getal: 51.15 een getal met een komma te maken 51,15, Ik ben niet zo'n VBA held, Misschien kan iemand voor mij een voorbeeldje maken O+

edit: ik heb even het bestand geupload http://members.lycos.nl/timcooijmans/prijzen1.xls (even doel opslaan als!!!!)

[ Voor 8% gewijzigd door 0fbe op 10-07-2004 13:36 ]

Verwijderd

Voor het omzetten van de decimale punt naar een komma kun je het volgende doen (ik heb de waarde D14 in jouw Excel sheet als voorbeeld genomen):

Voer de volgende formule in E14 in:
=WAARDE(SUBSTITUTEREN(D14,".",","))

Selecteer E14 en doe een Ctrl-C

Selecteer D14

Klik op de rechtermuisknop

Selecteer Plakken Speciaal... , Waarden en klik op OK

Je zou nu een getal met een komma moeten hebben in D14

Dit kun je voor alle andere cellen ook doen (kopieer de formule van E14). Na afloop de kolommen E en G weer leeg maken en klaar.

Ik ben ervan uitgegaan dat je de Nederlandse Excel hebt. Voor een vertaling van Engelse naar Nederlandse termen kijk hier

Sukses

• 0fbe
Zou je me SVP een voorbeeldje kunnen sturen, want bij mij werkt het niet :S (de formule is fout (ook de engelse vertaling):S) =WAARDE(SUBSTITUEREN(D14;".";","))
zou het volgens mij moeten zijn alleen dan krijg ik uit E14 3,28E+01

Edit: Allemaal bedankt het is gelukt _/-\o_

[ Voor 77% gewijzigd door 0fbe op 11-07-2004 13:58 ]

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 16:54
had ook het probleem, en heb nog een andere manier gevonden om het probleem op te lossen. Selecteer de kolom(men) dan wel rij(en) en druk simpel Ctrl+H (vervangen). Zeg in het veld zoeken naar '.' en in het veld verangen door ','. Dan drukken op alles vervangen en klaar ben je... ;)

Sierd
Pagina: 1