Keyboard layout van Apple laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Topicstarter
(jarig!)
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de laptops van Apple. Ik zit er over te denken om een laptop aan te schaffen en heb interesse in de laptops van Apple. Maar behalve de relatief hoge prijs zit ik met nog een probleem...
Ik heb eens goed zitten kijken naar foto's van de keyboard layout en het lijkt erop dat er helemaal geen pageup/down home/end en insert/delete toetsen opzitten. Ik heb al uitgevonden dat de toets op de backspace plaats een delete is, en daar valt wellicht ook wel mee te leven, maar hoe zit het met die andere toetsen? Ik zou m'n laptop vooral willen gebruiken voor surfen en tekstverwerken. Natuurlijk kan je er een extern toetsenbord aanhangen, maar het gaat me er vooral om dat ik mobiel gebruik kan maken van de laptop, en dan lijkt mij het ontbreken van de genoemde edit toetsen toch een ernstig gemis. Hoe is dit in de praktijk? Zijn er andere manieren om deze functies te gebruiken, en valt er uberhaupt mee te werken, of blijft het behelpen als je on-the-road zit?

Hier stond achterhaalde informatie…

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als het standaard keyboard je niet bevalt, kun je er natuurlijk voor kiezen het ingebouwde geval te vervangen voor bijvoorbeeld deze.

Welke van de toetsenborden uit dit lijstje bedoel je eigenlijk? Met andere woorden: 12", 15" of 17"?

[ Voor 32% gewijzigd door dawuss op 09-07-2004 17:50 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Meestal is overal wel een toetsen combinatie voor.

Trouwens, misschien kun je wel een toetsenbord nemen die niet in de nederlandse layout is want ik dacht dat de engelse een grotere enter heeft wat zeer handig is.

Verwijderd

ik heb een Page Down en Home keys op mijn PB hoor :P
netzoals wintel laptops zitten die op de pijltjes toetsen en kan je die met de welbekende FN toets activeren.
ik heb nog geen andere laptops gezien waar dit niet zo is :P

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Heb een 3 jaar oude asus laptop en daar zitten de Page UP/Down, Home en End netjes rechts op het toetsenbord. Maar met Fn als activator is ook zeker wel te leven lijkt mij, kwestie van wennen.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Slagroom schreef op 09 juli 2004 @ 17:50:
Meestal is overal wel een toetsen combinatie voor.

Trouwens, misschien kun je wel een toetsenbord nemen die niet in de nederlandse layout is want ik dacht dat de engelse een grotere enter heeft wat zeer handig is.
Mijn CTO zou een int'l layout moeten hebben maar m'n enter is nog steeds zo verrot klein. Moet maar eens langs gaan bij Machouse. De rest van m'n CTO config klopt wel gewoon. Gelukkig heb ik nog wel een gewone keyboard waar ik het meest achter zit. Tis gewoon niet te tellen hoe vaak ik mis ram.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Op mijn iBook zit het zo:
PgUp = Fn + Up
PgDown = Fn + Down
Home = Fn + Left
End = Fn + Right

Eigenlijk vrij logisch, ervaar het ook niet als lastig oid.

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 09 juli 2004 @ 19:29:
[...]

Mijn CTO zou een int'l layout moeten hebben maar m'n enter is nog steeds zo verrot klein. Moet maar eens langs gaan bij Machouse. De rest van m'n CTO config klopt wel gewoon. Gelukkig heb ik nog wel een gewone keyboard waar ik het meest achter zit. Tis gewoon niet te tellen hoe vaak ik mis ram.
:+ daar heb ik dus geen last van :)
Zoals hierboven beschreven heeft de PB het ook.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:09

Maximus

There is no substitute

Mijn powerbookje ook echter mijn externe toetsenbord heeft nog steeds zo'n verrot kleine enter toets. niet zeer groot iig

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Topicstarter
(jarig!)
Bedankt voor de reacties. Ik bedoelde inderdaad het powerbook en ibook toetsenbord. Van wat ik op product foto's en foto's in de topics hier heb kunnen zien hebben die allemaal dezelfde lay-out. Ik ben inderdaad gewend dat laptops helemaal rechts een rijtje toetsen hebben met die pageup/down home/end insert/delete toetsen, maar wat ik hier lees over Fn+cursors klinkt ook niet gek. Ik ben voorlopig weer gerust gesteld :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

De backspace is trouwens gewoon een backspace bij mij en geen delete. Er is zelfs helemaal geen delete knop maar deze valt te faken met apple-backspace geloof ik.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 01:55:
De backspace is trouwens gewoon een backspace bij mij en geen delete. Er is zelfs helemaal geen delete knop maar deze valt te faken met apple-backspace geloof ik.
fn - backspace that is :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:09

Maximus

There is no substitute

hmm bij mij is dat appeltje - backspace

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1