Toon posts:

zwakke achter boxen bij DTT2500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de twee achter boxen wat hoog en wat verder achter me staan.... wat is een mooie oplossing om hier wat meer vermogen neer te zetten. Alleen zwaardere boxen? of kan de versterker dat niet aan?
Het audio gebeuren is mijn zwakste kant als het om pc's gaat. Al is een Live Platinum met DTT2500 wel heel erg mooi :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Is er een probleem met de huidige opstelling dan?

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Doordat die 2 boxen achter wat meer moeten leveren dan de andere door hun positie dreigen ze overbelast te worden... grote kamer zullen we maar zeggen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Stomme vraag misschien (there are no stupid questions....).... maar eh... ik heb ook die set. Het is me wel duidelijk geworden dat de instellingen van dat versterkertje nogal uitmaken, en ook de instellingen in windows...
Als je het wil gebruiken voor 4-point-geluid in games, zet die versterker dan wel op fourpoint... uiteraard in jouw geval dan de surroundknop flink omhoog draaien.
In windows:
Ook (in geval van games) op 4 speakers zetten... scheel behoorlijk in de hoeveelheid geluid.
Verder in windows:
Ik heb bij de mixerinstellingen van creative ook ergens een optie gezien waar je de geluidsterkte kon wijzigen voor de front en rear-speakers.... misschien dat je daar ook nog wat mee kan. Ik heb net zelf nog ff daarnaar gezocht, maar niet gevonden (misschien ligt dat aan de w2k-versie van de creative software??)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook de win2k versie, maar ik ben alleen bang dat als ik het geluidsniveau een beetje lekker omhoog schroef :9~ dat dan die speakertjes gaan springen om het bij te houden... ik heb die surroundknop inderdaad lekker ver naar rechts staan ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Heb je wel eens vervorming gehoord dan?
Ik weet niet hoever die speakers achter je staan, maar het enige dat boeit is de absolute afstand en niet relatief met de front speakers, en een absolute afstand van enkele meters zou echt geen probleem mogen zijn. Mijn speakers staan ook vaak zo'n 4 m van de plek waar ik luister, en dat is heel normaal.

Jag

Verwijderd

lol >:) maar in windows bij liveware3.0 kun je toevallig ook de instellingen regelen,

bijvoorbeeld de balans tussen voor en achter..

je zet het geluid dus iets harder op je achterboxen, en je volume iets hoger. en klaar ben je.
mzzlz

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zorg dat je bij installatie van Liveware3 kiest voor "4 speakers" en niet "live suround theater" ofzoiets, want dan klinken je games en mp3's niet lekker, wat betreft die achterspeakers, speel gewoon een beetje met de geluidssterktes op je zwarte kastje (om 't zo maar ff te noemen) en idd je surround knop helemaal opendraaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 december 2000 20:52 schreef kazuka het volgende:
Zorg dat je bij installatie van Liveware3 kiest voor "4 speakers" en niet "live suround theater" ofzoiets, want dan klinken je games en mp3's niet lekker, wat betreft die achterspeakers, speel gewoon een beetje met de geluidssterktes op je zwarte kastje (om 't zo maar ff te noemen) en idd je surround knop helemaal opendraaien :)
En dan maar hopen dat ze dat geweld houden hehehe :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Handige tip... heb ik ook gedaan:
1) Koop een veiligheids helm zoals ze op de bouw gebruiken.
2) Monteer de 5 satelites op die helm, 1 middenvoor, 1 lv, 1 rv, 1 la en 1 ra. De subwoofer bind je op je rug en de versterker op je buik....
3) Draai alle knoppen zoveel mogelijk naar rechts en in windows alle schuifbalken van de mixer op maximaal
Nu weet je zeker dat je genoeg geluid van VOREN en van ACHTEREN krijgt.... >:)

Verwijderd

duh :'(
Pagina: 1