Toon posts:

Mobile Processors en Laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen... er zal vast wel een eerder topic hierover geweest zijn, maar op een of andere manier doet de search het niet. Bij google kon ik alleen van die reclame sites vinden, waar ze allemaal het product promoten ipv uitleggen wat het nou is...

Ik wil een laptop kopen voor mn school volgend jaar. Ik ben er nog niet echt uit welke laptop ik wil. Maar tijdens het zoeken kwam ik op veel laptops uit waar een Pentium 4 Mobile processor inzit, is zo een processor goed om te gamen?

Ik wil ongeveer het volgende systeem:

- Pentium 4 (minimaal 3Ghz) of een AMD 64 (minimaal 3000+)
- 512 MB-DDR (333/400 FSB)
- Redlijke videokaart (minmaal 128MB)

Voor de rest het liefst dvd-brander en 17" scherm maar dat is geen vereiste.

Weten jullie nog laptops die redelijk overeenkomen met het bovenstaande systeem? En kunnen jullie me we wat uitleggen over de Mobile Processors?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Een laptop met een 17"scherm, redelijke videokaart, dvd brander en minimaal 3ghz cpu zal je je rug kosten. Letterlijk... Laptops zijn zwaarrrrrr 5kilo al snel ben ik bang!. En hecht je veel waarde aan de accu zoja, stel dan je wensen maar wat bij, want meer dan 80 minuten met jouw combi lijkt me schier onmogelijk.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

jij wilt gewoon een krachtige pc maar dan in lap-top formaat, dit is echter niet echt mobiel want punt 1. je laptop wordt heel erg zwaar en punt 2. je laptop zal niet lang meegaan met de batterij (2/3 uur ofzo). Als je echt mobiel wilt zijn moet je een Centrino (http://www.intel.com/products/mobiletechnology/) laptop kopen die beschikt over een processor die niet super snel is maar wel je accu-tijd verlengt omdat je dan beschikt over 8 stappen (snelheden) (ofzo) waarop je processor kan lopen dit is veel handiger dan een normale processor die continu blijft razen en dus snel je accu leegvreet en andere apparatuur als een goede videokaart helpen daar ook aan mee. je moet of kiezen voor een zware laptop en korte accu-tijd of voor een mobiel lichtgewicht apparaat waarmee je lang kunt werken (dat is voor school handiger).

Verwijderd

Topicstarter
De batterij maakt me niet zoveel uit. Overal in de school is stroom aanwezig. Het gewicht is dan het grootste probleem, maar 5 kilo kan ik nog wel aan...
evt 15" scherm ofzo is ook goed, het is geen vereiste, dat heb ik er ook bij gezet. Maar de bedoeling van mn vraag is eigenlijk of jullie een bepaalde laptop weten die dat ongeveer heeft.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 17:38 ]

Verwijderd

nah, je moet dan maar niet een centrino lap top nemen maar gewoon 1tje met een normale processor

Verwijderd

Ga je hem vaak op batery gebruiken of op netspaning? :+
Van daaruit maak je je keuze lijkt mij zo B)

Verwijderd

Topicstarter
Vooral netspanning, af en toe in de trein op accu, maar dat is 30/40 minuten, dus dat moet de accu dan nog wel vol houden..

Verwijderd

Dan zou ik voor een p4 of amd64 gaan.

Verwijderd

Al eens de neiuwe acer ferrari gezien? athlon64 en een mooi design (zie frontpage)
Overigens is hier ook een hele sectie voor (CSL: Complete systemen en laptops...)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 18:01 ]

Verwijderd

Ik heb deze besteld, na goede reacties hierover op GOT en andere sites.:

http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=582784704

Acer Travelmate 1511LMi
€1260,-

AMD Athlon 3000+, 15" XGA, 60GB, DVD+/-RW, GeForce FX Go5700, 512MB RAM, nForce 3 150.

En neem van mij aan: een 17" laptop wil JIJ Niet naar school sjouwen.

Ik heb maar 2 nadelen kunnen ontdekken:

Relatief lage resolutie XGA (!= 1024*768)
2x256MB IPV 1x512MB.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:13
heb hier een Acer Travelmate 292LMi staan. Specs: Intel Centrino 1,5GHz 256 MB ram :r ..en een Mobile Radeon 9700 :) ...is redelijk goed met games en zeer geschikt voor school....voordelen: 1. batterij gaat lang mee 2. lekker licht 3. super klein en dun.
nadelen: het geheugen had wel 512 mogen zijn. Ik kan verder niks negatief's bedenken....succes..

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Verwijderd

overweeg eens wat het verschil is om een iets simpeler dus goedkoper type te nemen... over 2 jaar verkoop je die en met het verschil dat je nu bespaar kun je bijna weer een behoorlijke laptop kopen die aardig up to date is...
Ze worden nl allen maar goedkoper en steeds completer...
PS: mijn Asus L3800C bevalt me na 2.5 jaar nog prima, maar als ik zie wat ik voor dat geld en minder nu zou kunnen kopen... daar zit best wat in... omk het anders te doen.
PS: ik heb er meteen 512MB in laten zetten, daar nooit spijt van gehad.....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 15:51 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier is dus een apart subforum voor, compleet met diverse nuttige topics en een FAQ :)

Complete Systemen & Laptops
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.