Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Na het forum te hebben doorgespit ben ik nog niet op een antwoord gekomen dus ik heb maar een eigen topic gebrouwd.

Ik heb een philip toucam II pcvc 820K

Als ik via de installatie cd de drivers voor deze cam installeer zit het programma vcheck er niet bij. Ook komt hij niet te staat in apparaat beheer ( en de microfoon werkt niet) de camera werkt echter wel gewoon en de drivers voor kleur en licht ed ook.

Instaleer ik echter de drivers voor de fun versie dan zit vcheck er wel bij en verschijnt de cam in apparaat beheer(onder scanners en camera's, echter niet onder audio en spel besturing en usb apparaten zoals in de handleiding staat vermeld). Wanneer vcheck me vraagt of ik me cam wil inpluggen ziet hij em niet hoewel in xp de cam meteen werkt.

Hoe krijg ik mijn cam nu optimaal werkend? Dus dat de microon ook werkt en als het kan dat vcheck ook een keer goed draait.

Ook heb ik het probleem dat mijn camera 30 fps aankan maar als de pc opnieuw opstart of als ik een nieuwe webcam sessie in msn begin de fps terug gaan naar 15 hoe zorg ik dat windows standaard 30fps doet.

mijn systeem:
Windows xp service pack 1
256 mb geheugen
geforce 2 32mb mx400
Mobo: dunno iets ouder dan 2 jaar
1.5 ghz pentium 4

Alvast Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 16:13 ]

Verwijderd

Eerst even een vraagje, ik ben zelf ook op zoek naar een webcam en heb deze ook in overweging. Zou je even een heel kleine review ofzo kunnen geven over beeldkwaliteit bij msn of gewoon foto's met dat ding, dus of de beeldkwaliteit helder is, kleuren goed, dat soort dingen. :)

Ten tweede weet ik wel hoe het zit met dat probleem van de fps. MSN kan nu nog max. 15 fps aan. Ik weet niet hoe het zit met de technische details daarvan en hoe dat kan, maar ik weet dus wel dat 15 fps het maximum van msn is. Dus als 'ie dat haalt, is dat alleen maar goed. Het is natuurlijk wel jammer, maar 30 fps komt denk ik nog wel. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik daarna 30 fps selecteer in de setting van philips zelf veranderd et beeld ook in msn.

De cam is gewoon goed voor 30 euro bij natuurlijk licht uitstekend beeld en bij donker iets minder. Ben er zeer blij mee en is zeker aan te raden. Als je alleen wat meer kwali wilt zou ik voor de fun gaan.