SBLive 5.1 digital wordt niet herkend door drivers

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Mijn vorige SBLive 5.1 player (zonder digitale uitgang) heeft het helaas begeven dus moest een nieuwe hebben.
Nu zag ik op de site van maxpert een Creative Soundblaster Live Player 5.1 PC Digital staan voor 25 euri dus besteld en snel ontvangen.
Maar hij wordt niet herkend door de creative drivers.

WIndows xp herkend hem als zijnde : Emu10Kx Audio[9000] maar als ik de officiele drivers van creative wil installeren krijg ik een foutmelding dat er geen creative kaart is gevonden.
De 3 stekkertjes van m'n DTT2200 zitten goed aangesloten (met mid/sub op digi uitgang) maar ik krijg zonder de drivers alleen geluid uit m'n front speakers, in xp staat hij wel op 5.1.

Als ik de kaart uninstall en opnieuw opstart wordt hij door windows wel herkend als multmedia-device maar kan er geen drivers voor vinden en vraagt om de driver cd (is bulk kaartje dus zit er niet bij)
Ik kan hem niet redirecten naar de drivers van de creative site (mocht het iets uitmaken) want dat zijn allemaal .exe drivers.

Heeft er iemand enig id wat er mis met de kaart is of wat ik nog kan proberen??

tnx alvast _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door intuliegend op 11-07-2004 16:56 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29
En wat dacht je van het downloaden van die .exe drivers van de site en dan die .exe drivers installeren? Misschien een domme gedachte van mij, maar op die manier installeer ik meestal mijn drivers :? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenG op 09-07-2004 15:46 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je kunt zoiezo de Kx Project drivers eens proberen :) --> Google

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
JeroenG33 schreef op 09 juli 2004 @ 15:45:
En wat dacht je van het downloaden van die .exe drivers van de site en dan die .exe drivers installeren? Misschien een domme gedachte van mij, maar op die manier installeer ik meestal mijn drivers :? 8)7
je gedachten zijn idd niet een van de slimste die ik de laatste tijd heb gezien aangezien er toch duidelijk staat: ''WIndows xp herkend hem als zijnde : Emu10Kx Audio[9000] maar als ik de officiele drivers van creative wil installeren krijg ik een foutmelding dat er geen creative kaart is gevonden.'' :z

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

Welke drivers gebruik je dan?
Die van de site of die van een of andere flut CD?
Ik download ze altijd van de creative site na een reinstall van mijn pc en dat gaat altijd goed.
Heb zelf de Creative Soundblaster Live 5.1 Digital

Dat zijn deze

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 17:31 ]

• JeroenG
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 17:30:
Welke drivers gebruik je dan?
Die van de site of die van een of andere flut CD?
Ik download ze altijd van de creative site na een reinstall van mijn pc en dat gaat altijd goed.
Heb zelf de Creative Soundblaster Live 5.1 Digital
Dat zijn deze
En dat is precies wat ik bedoel. Als jij de "officiele" drivers van je oude drivercd van je NIET-digital gebruikt, dan zal de cd die idd niet kennen aangezien je kaart veel nieuwer is dan de oude. En het is heel logisch dat je niet kan verwijzen naar de drivers op de site, want dat zijn drivers MET EEN INSTALLATIEPROGRAMMA!!!! Dus gewoon dubbelklikken, dan worden de drivers UITGEPAKT en geinstalleerd.
Ik kan hem niet redirecten naar de drivers van de creative site (mocht het iets uitmaken) want dat zijn allemaal .exe drivers.
Doet mij toch vermoeden dat je het met een oude drivercd probeert, en niet met de drivers die je gedownload hebt. Die moet je nl wel DUBBELKLIKKEN.
je gedachten zijn idd niet een van de slimste die ik de laatste tijd heb gezien aangezien er toch duidelijk staat...
Een beetje minder mag trouwens ook wel hoor. JIJ bent degene met een vraag, en uit je verhaal begreep ik dat je de gedownloade drivers nog niet geopend had (je hebt het immers over .exe drivers.

[ Voor 29% gewijzigd door JeroenG op 09-07-2004 17:47 . Reden: typo ]

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
JeroenG33 schreef op 09 juli 2004 @ 17:40:
[...]

En dat is precies wat ik bedoel. Als jij de "officiele" drivers van je oude drivercd van je NIET-digital gebruikt, dan zal de cd die idd niet kennen aangezien je kaart veel nieuwer is dan de oude. En het is heel logisch dat je niet kan verwijzen naar de drivers op de site, want dat zijn drivers MET EEN INSTALLATIEPROGRAMMA!!!! Dus gewoon dubbelklikken, dan worden de drivers UITGEPAKT en geinstalleerd.

[...]

Doet mij toch vermoeden dat je het met een oude drivercd probeert, en niet met de drivers die je gedownload hebt. Die moet je nl wel DUBBELKLIKKEN.

[...]

Een beetje minder mag trouwens ook wel hoor. JIJ bent degene met een vraag, en uit je verhaal begreep ik dat je de gedownloade drivers nog niet geopend had (je hebt het immers over .exe drivers.
Er staat volgens mij duidelijk '' de drivers van de creative site''
Ik ga natuurlijk niet een of andere oude driver van een oude cd afhalen terwijl het niet eens dezelfde kaart is.
En ik heb het idd over .exe drivers maar die je van de site afhaald zijn ook .exe dus zie niet waarom je denk dat ze wel van de cd af moeten komen als ze .exe zijn.

En mijn excuses voor die opmerking :) was beetje kinderachtig.

Ik zal het even proberen iets duidelijker uit te leggen:
De drivers die ik heb gedownload van de creative site zijn .exe drivers maar herkennen geen creative kaart in mij systeem.
Maar als ik xp opstart herkend xp wel een geluidskaart en vraagt om de drivers, ik kan dan dus niet directen naar de creative drivers want dat zijn dus .exe drivers.

Ik heb net ook even de KX project drivers geprobeerd maar krijg hier ook niet alle speakers aan de gang, al werkt de middelste speaker en de subwoofer nu wel (ook bij Niet 5.1 audio.. bij mijn oude kaart werkten dan alleen de 4 speakers+sub)
Heb al met de config zitten spelen maar krijg op geen enkele manier de rear speakers aan de gang.

@ Derice:
Dat zijn idd de drivers die ik heb geprobeerd.

edit: even for the record: de rear speakers werken wel, als ik ze op de front uitgang aansluit komt er gewoon geluid uit, dus er zit niks verkeerd aangesloten ofzo :P

[ Voor 7% gewijzigd door intuliegend op 09-07-2004 18:03 ]

• JeroenG
Je kan proberen de drivers even uit te pakken met Winzip. Het is nl gewoon een winzip selfextractor. Dan kan je als windowsxp erom vraagt misschien de drivers installeren door te verwijzen naar de map: LiveDrvUni-Pack(DUT) \Audio\Drivers\WIN2K_XP in de map waar je ze hebt uitgepakt. Zo te zien staan daar alle drivers. Je kan ook de afzonderlijke installatiebestanden starten. Als het dan nog niet lukt moet je misschien in apparaatbeheer de kaart nog maar eens verwijderen. Misschien staan er nog resten van je oude kaart.

[ Voor 25% gewijzigd door JeroenG op 09-07-2004 18:34 ]

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
JeroenG33 schreef op 09 juli 2004 @ 18:29:
Je kan proberen de drivers even uit te pakken met Winzip. Het is nl gewoon een winzip selfextractor. Dan kan je als windowsxp erom vraagt misschien de drivers installeren door te verwijzen naar de map: LiveDrvUni-Pack(DUT) \Audio\Drivers\WIN2K_XP in de map waar je ze hebt uitgepakt. Zo te zien staan daar alle drivers. Je kan ook de afzonderlijke installatiebestanden starten. Als het dan nog niet lukt moet je misschien in apparaatbeheer de kaart nog maar eens verwijderen. Misschien staan er nog resten van je oude kaart.
Hmmm heb kaart nog een x verwijderd, en .exe bestand uitgepakt, als ik hem nu installeer met de aparte drivers bestanden herkend hij hem als SBLive! Audio [9000]
Maar nog steeds geen geluid uit de rear speakers...
En ook de center speaker die het met de kx drivers wel deed werkt nu niet meer, de sub echter wel.

[ Voor 6% gewijzigd door intuliegend op 09-07-2004 18:42 ]

Verwijderd

Heb je je speaker configuratie dan wel goed ingesteld in 't Audio HQ?

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 19:53:
Heb je je speaker configuratie dan wel goed ingesteld in 't Audio HQ?
hmmmm had eigelijk alleen de drivers apart geinstalled en dan in windows op 5.1 gezet.
Maar nu dus ook even hq en andere progjes erop gezet, maar bij speaker setup staan nu maar 3 keuzes ; 2 sp/4sp/hp
Op 4sp zetten heeft btw geen enkel effect, maar kan me wel herinneren dat je hier normaal ook 5.1/7.1 etc in kon stellen.. maar krijg die hier niet te zien.
Wel vreemd trouwens dat ik de drivers en alle progjes apart wel kan installeren maar de gewone setup geeft nog steeds de melding dat er geen creative geluidskaart is gevonden.
Ook de diagnostics tool bied geen uitkomst, verteld me alleen dat er geen kaart aanwezig is en laat me daarna mooi zien hoe ik die moet installeren... joepie... :z

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
klein kickje :z
Iemand nog een id'tje?? of wordt het winkel bellen??

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb dus ook zo'n probleem alleen dan weer net iets anders. Ik heb dus de Sounblaster Live!. Alleen die deed het goed totdat ik dus vandaag de pc opstarte en hij aangaf : Nieuw pci apparaat. Ik dus kijken wat het kan wezen (ik heb niks toegevoegd dus ik denk"het zal wel ". Ik kijken is me SB Live! weg. Nou dan maar de drivers opnieuw instaleren. Herkennen de drivers me kaart niet(de drivers=van officiele site gehaald). Dan weghalen die hap endan herkent Windows XP em zelf wel. Niet dus.

Is nu mijn geluidskaart kapot of is er iets anders mee aan de hand?

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1