Toon posts:

[Sweex accespoint/router] Alleen als accespoint gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij iemand thuis een draadloos netwerk (Sweex Wireless broadband Router 11g), met ADSL aansluiting (wanadoo-go) aangelegd en geinstalleerd. Maar het probleem is dat ze een Speedtouch 510 modem hebben, die dus tevens een router is. Hierdoor krijg ik Internet niet aan de gang omdat die Sweex dus ook leuk IP-adresjes aan het uitdelen is, terwijl ie alleen maar als acces point hoeft te dienen. Ik heb een hele tijd in de setup zitten kijken en de DHCP server van de Sweex ge-enabled, maar nog steeds geen internet. :'(. En de KPN installatie-cd rom ziet de USB-adapter die ik gebruik niet als netwerk-kaart, dus dat is ook een probleem. Windows ziet hem wél als netwerk-adapter trouwens.

Ik heb dat ding bij mezelf thuis even aangesloten (@home) en daar werkt alles meteen perfect.

Weet iemand hoe ik de Sweex zo kan afstellen dat ie niet meer als router werkt, maar enkel als Acces-point?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 15:31 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zet één van de twee routers in 'bridge' mode, waardoor die geen DHCP ed meer uitdeelt en dan moet het volgens mij best werken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat ook werkt is gewoon de Sweex een IP laten krijgen van de Speedtouch (10.x.x.x) en de Sweex wel gewoon IP adressen uit te laten delen aan de clients.

In feite is het LAN IP wat de Speedtouch aan de Sweex doorgeeft, voor de Sweex dan gewoon een broadband IP ... Zou moeten werken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Thx! Hoe ik hem in de bridge mode kan zetten, weet ik niet maar dat andere kan ik wel proberen.

En zou de KPN-cd dan ook gewoon werken en zo nee, hoe stel ik Wanadoo dan handmatig in? (Sorry, zelf geen ADSL :/ )

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 16:05 ]

Verwijderd

Hmm.. Wat ik een keer gedaan heb is het volgende:

DCHP uit op je router, vervolgens de Modem/Router aangesloten op een poort van de switch.
Je router is dan puur een AP