[xp] HDD crasht Explorer, werkt prima in CMD

Pagina: 1
Acties:

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025
Hallo,

sinds een paar dagen is één van mijn harde schijven niet meer benaderbaar door windows. Hij staat nog wel in het lijstje, maar zodra je hem probeert te browsen hangt explorer. Het gekke is dat ik in CMD de schijf wel aankan, gewoon dir/s werkt prima en ik kan ook bestanden van en naar de schijf kopieeren.

'T is alleen wel erg vervelend dat ik de schijf in windows zelfs niet kan gebruiken :( (staat nogal wat zooi op). De schijf deed het voorheen prima en ik heb geen flauw idee wat er veranderd is wat dit teweeg heeft kunnen brengen. Ik heb ondertussen verschillen versies van de drivers voor mijn moederbord geinstalleerd maar dat maakt verder geen verschil.

Verwijderd

heb je al een gecheckt met het progje van de fabrikant op eventuele fouten?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je al gescanned op virussen en spyware? Alle updates heb je al?

Misschien moet je Windows opnieuw er opzetten, zou het probleem op kunnen lossen. :)

Een on-line virusscanner die bijna altijd up-to-date is:

http://housecall.trendmicro.com/

[ Voor 24% gewijzigd door PD2JK op 09-07-2004 15:29 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• BoomSmurf
Ik ben nu bezig de disk te scannen (is niet mn primary) op fouten. Tot zover geen fouten. Windows XP heb ik vorige week nog opnieuw geinstalleerd.... Spybot S&D, AdAware en HouseCall eergister nog gedraaid.

[ Voor 17% gewijzigd door BoomSmurf op 09-07-2004 15:35 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En gewoon schijfcontrole komt de schijf ook goed vanaf?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Doe in een CMD venster eens een DIR /A in de root van de schijf, zie je soms vreemde bestanden / bestands (directory)namen waar Explorer op zou kunnen crashen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BoomSmurf
Na ik heb via DOS alle data naar een andere schijf gekopieerd, de schijf geformatteerd en alles weer terug gekopieerd, en nou doet ie het weer prima.

Vaag.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Bad Sector :? Virus :?

Na formatteren Bad sector ontweken :?

Ik heb ook weleens een virus gehad die mijn explorer.exe verziekte en ik kon de boel toen vrolijk formatteren en weer opnieuw beginnen.

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:20

koe161

koe(c)

Probeer het anders eens met een explorer vervanger zoals Total Commander.

Als dat gewoon werkt, kijk eens met hijackthis naar vreemde items.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Pagina: 1