Toon posts:

adsl splitsen met een speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb hier een adsl abo (wanadoo) aangesloten met een speedtouch 510 modem (niet een multi pc modem) nu wil ik het internet delen met een tweede computer.

Ik wilde het delen met een normale splitter na mijn modem te plaatsen en van daar uit een kabel naar allebei mijn pc's te laten lopen. Het probleem is als ik dit doe dan krijg ik op beide pc's de melding geen netwerkkabel aan gesloten.

pc pc
\ /
\ /
splitter
|
|
modem

Dit is een erg schematische tekening van hoe ik het van plan was.

Nog maals het gaat hier over een speed touch 510 van thompson en een single pc modem .

ik krijg de melding geen netwerk kabel aan gesloten als ik het op de hier boven getoonde manier aansluit.... ENIG idee???/

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Stop er eens een hub/switch tussen en probeer het opnieuw ;)

ipv die splitter dus :X

[ Voor 19% gewijzigd door Turkish op 09-07-2004 15:24 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Wat voor splitter is dat, want mijn splitter heeft alleen maar in- en uitgangen voor een telefoonlijn en niet voor een netwerkkabel. Of is die splitter een soort van hub/switch?
Je kunt niet simpelweg de kabel splitsen.
Het lijkt mij handiger als je een router koopt of een tweede netwerkkaart in je eerst pc stopt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 15:25 ]

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gooi er een switch tussen en het werkt.

De 510 heeft ook een ingebouwde router functie alleen heeft die maar een aansluiting. Trek een kabel van het modem naar de uplink pport van de switch en dan allebei de pc's een kabel naar de switch en je bent klaar.

I intend to live forever - so far, so good.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik krijg nou niet echt het idee dat je op de hoogte bent van de netwerken-basics. Bovendien was dit toch echt eenvoudig met de GoT-Search te vinden. Ik wil je aanraden om het volgende goed door te lezen:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Eenvoudige vragen als deze zijn op GoT namelijk niet echt de bedoeling.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.