Asus A7V, Ultra ata 100 en W2K

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Hoi

Ik heb het volgende probleem, een Asus A7V met promise ultra ata 100 waarop ik Win2K wil installeren.
Als ik windows ga installeren en ik moet gaan selecteren op welke schijf / partitie ik dat wil dan zie ik niet de harde schijf die op de ultra ata 100 controller zit. Hoe kan ik toch op die harddisk installeren ??

Tnx

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan beter je hardeschijf aan de ATA66 controller gooien..... heb me laten vertellen dat die promise controller klote is. :)

Whatever.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
op de ultra 66 zitten al: pri : hd en cdrom. sec: brander
dus handiger als de hd toch op de ultra100 aansluiting kan

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
drivers van Promise op disk zetten
tijdens de install van win2k op F6 drukken en die drivers installeren

Verwijderd

Idd op F6 drukken of eerst op die brakke VIA ATA66 controller je hd aansluiten, win2k installeren + promise drivers en dan op die promise gooien.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op zondag 24 december 2000 17:09 schreef meendering het volgende:
Je kan beter je hardeschijf aan de ATA66 controller gooien..... heb me laten vertellen dat die promise controller klote is. :)
Als je nou niks kan nuttigs kan toevoegen doe dat dan ook niet! :r

Die Promise wordt gewoon standaard niet herkend door Windows 2000/Me/Allemaal..
Doet zich ook voor bij de losse controllers van Promise (al dan niet RAID)...
Bovenstaande procedure lost het inderdaad op, gewoon drivers aangeven, zoals met alle hardware die niet standaard ondersteund wordt. Tis alleen een beetje meer "tricky" bij Windows 2000 dan Me/9x...

Laat maar.. .

Verwijderd

of nog veel makkelijker, tijdens de instal hang je je hd aan dezelfde controller als je cd (2e dus), installeer alles zonder problemen en installeer als je alles achter de rug heb je ata100 controller.

hij wil nog wel een de foutmelding geven dat hij het bestand txtsetup.oem niet kan vinden,...erg vervelend:r

• Porto_IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 09:05
Is dit nou alles waar wij tweakers mee kunnen komen?? ik heb gvd een upgrade van millennium naar 2000 gedaan, idd had F6 moeten klikke, maargoed niet gedaan en nu?
Nu moet ik zeker me systeem opnieuw installen en alles kwijt raken om een IDE controller te kunnen installeren???
WAT EEN K*TZOOI!!! heeft niemand nou een manier om dat achteraf te kunnen fixen?
Heb me bios ook al geupgrade, maar dat schoot niet op.
Dit slaat echt nergens op... of wel?

• jle
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Als Windhoos 2000 bij jou werkt kun je toch gewoon de nieuwste Promise ATA100 drivers installeren. :? :? :? :?

Good goan

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Op donderdag 28 juni 2001 14:58 schreef Porto het volgende:
Is dit nou alles waar wij tweakers mee kunnen komen?? ik heb gvd een upgrade van millennium naar 2000 gedaan, idd had F6 moeten klikke, maargoed niet gedaan en nu?
Nu moet ik zeker me systeem opnieuw installen en alles kwijt raken om een IDE controller te kunnen installeren???
WAT EEN K*TZOOI!!! heeft niemand nou een manier om dat achteraf te kunnen fixen?
Heb me bios ook al geupgrade, maar dat schoot niet op.
Dit slaat echt nergens op... of wel?
HUH?? :?
Jij hebt hem nu dus op de ata 66 controller hangen en je wilt hem op de ata 100 controller zetten??

Volgens mij is dat geen enkel probleem. Gewoon verwisselen en klaar! Misschien kun je van te voren ff de ata 100 promise drivers installeren om een hogere performance te krijgen als je hem eenmaal verwisseld hebt.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Scheit en scheitziek ben ik van dit ASUS mobo,
gvd ook al problemen met een ATi 8500.

Asus is lekker bezig.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 31 januari 2002 22:00 schreef Newy het volgende:
Scheit en scheitziek ben ik van dit ASUS mobo,
gvd ook al problemen met een ATi 8500.
Asus is lekker bezig.
Wat heeft de topicstarter hieraan :? :X |:( :'(

Ontopic: inderdaad op F6 drukken wanneer ie om vraagt (de 1e fast blue screen setup na een reboot) en dan de PC voeden met een (meegeleverde?) flop waarop de de U100 drivers staan :)

• Newy

Newy

is het nog steeds Zat

In geval van WIN 2k, eerst die hd alleen aan de normale controller hangen, installeren.
Als je OS erop staat, plug je hem om naar de ATA 100 controller.

Dan gaat het wel goed.

Start maar eens op van een opstartflop met meerdere schijven op de ATA100, en schijven en cdroms op de normale IDE controller.

Heb je opeens een andere C: schijf.

Verwijderd

mijn id zoals het hierboven staat!

en waarom de tweakers tot grote daden spoeden??? de tweakers doet wat zij wil en niks anders!!! de tweakers rule!! 8-)

• Newy

Newy

is het nog steeds Zat

Het kan nog sneller :

Formatteer een schijf aan de normale controller,
doe een sys c: vanaf opstartflop, dan ompluggen naar ATA 100.
Booten en Win2k of 98 installeren.

Maar dit bord zuigt nogal, dat zal men hier met me eens zijn..

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
Had eerst zelfde probleem maar de oplossing is inderdaad heel simpel, installeren via de standaard ide poort (dus niet promise) ook de drivers installeren en daarna gewoon overprikken naar de promise aansluiting er is dan niks aan het handje. De meningen over het bordje zijn verschillend ik heb hem nu sinds april en bevalt mij echt uitstekend. zal ook wel weer effe duren voordat die plaats gaat maken voor iets anders.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 23:09 schreef Newy het volgende:
Het kan nog sneller :

Formatteer een schijf aan de normale controller,
doe een sys c: vanaf opstartflop, dan ompluggen naar ATA 100.
Booten en Win2k of 98 installeren.

Ehm...Nee :P

Heb jaren met het bordje geleefd, en weinig probs mee gehad. Alleen letten op IRQ verdeling (maarja, duh).
En dat Win2K niet te installeren valt is bullsjit, je moet alleen ff weten hoe :D

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 31 januari 2002 23:09 schreef Newy het volgende:
Dus je kunt (het bordje) niet tweaken :? :X

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 31 januari 2002 23:09 schreef Newy het volgende:Maar dit bord zuigt nogal, dat zal men hier met me eens zijn..
Nope, dit bord zuigt absoluut *niet*, het is vind ik zelfs een van de beste bordjes uit zijn tijd voor de AMD's.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1