Ik heb hier zo'n portable dvdspelertje voor in de auto. Nu wilde ik mijn psone (die opvolger van de psx, ofwel het compacte model ) aansluiten in mijn auto. Ik weet dat er speciale pakketen voor zijn maar die heb ik even niet bij de hand. Nu heeft die dvdspeler in mijn auto 2 aparte kabeltjes voor voeding van de speler en t scherm en gelukkig past die van de dvdspeler ook op mijn psone. Tot zover het makkelijke verhaal.
Mijn psone staat achterop dat ie op 7.5 volt werkt, mijn dvdspeler werkt echter op 12 volt zoals de meeste dingen die je via sigarettenaansteker in de auto gebruik. nu heb ik een beetje rondgesnuffeld en zie ik hier en daar vermeldingen dat de psone meer dan 7.5 volt aankan. Mijn vraagi s dus simpel, kan ik mijn psone aansluiten op die 12 volt zonder gelijk het hele chipcircuit aan zekeringen op te blazen ?
Mijn psone staat achterop dat ie op 7.5 volt werkt, mijn dvdspeler werkt echter op 12 volt zoals de meeste dingen die je via sigarettenaansteker in de auto gebruik. nu heb ik een beetje rondgesnuffeld en zie ik hier en daar vermeldingen dat de psone meer dan 7.5 volt aankan. Mijn vraagi s dus simpel, kan ik mijn psone aansluiten op die 12 volt zonder gelijk het hele chipcircuit aan zekeringen op te blazen ?