Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Playstation aansluiten op 12 volt?

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shaka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 09:11
Ik heb hier zo'n portable dvdspelertje voor in de auto. Nu wilde ik mijn psone (die opvolger van de psx, ofwel het compacte model ) aansluiten in mijn auto. Ik weet dat er speciale pakketen voor zijn maar die heb ik even niet bij de hand. Nu heeft die dvdspeler in mijn auto 2 aparte kabeltjes voor voeding van de speler en t scherm en gelukkig past die van de dvdspeler ook op mijn psone. Tot zover het makkelijke verhaal.

Mijn psone staat achterop dat ie op 7.5 volt werkt, mijn dvdspeler werkt echter op 12 volt zoals de meeste dingen die je via sigarettenaansteker in de auto gebruik. nu heb ik een beetje rondgesnuffeld en zie ik hier en daar vermeldingen dat de psone meer dan 7.5 volt aankan. Mijn vraagi s dus simpel, kan ik mijn psone aansluiten op die 12 volt zonder gelijk het hele chipcircuit aan zekeringen op te blazen ?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 21:30
ik zelf denk dat je dan de hele boel opblaast (maarja wie ben ik om dat te zeggen)

mischien een idee om een aantal weerstandjes in serie te zeggen zodat je voltage kan zakken,

(ik zelf heb verder geen verstand van weerstanden, dus zou je daarvoor iemand anders moeten vragen)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Het hangt er een beetje af van hoe de voeding in dat ding zelf gemaakt is. Als het met spannings regulatoren is gedaan, dan trekt ie wel meer dan de ~7 volt, echter dan wordt je voeding wel warmer. Dus ik zou toch ff verder zoeken tot dat je gebruikers ervaringen hebt :).

Verwijderd

Ik denk dat hij het wel een tijdje zal doen, maar vervolgens toch de geest geeft.
Ik heb iets vergelijkbaards gehad met een simpele 8 poorts switch, daarvan was de voeding ook gesneuveld. Echter had ik er nog een liggen die 9v was ipv de 7.5 die de switch nodig had. Na aansluiten leek het prefect te werken, tot ie een week later toch ineens stukging.

Ik weet niet of het te vergelijken is met een psone...

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 21:04

skr

De spanning op een accu kan toch aardig fluctueren?? Kreeg je effectief niet al meer dan 13,5 volt?

Ik zou het niet doen iig. Helemaal niet zonder een stabilizator.

Verwijderd

Hang er een LM350, LT1084 regelaar oid tussen.

De originele adapter is 7,5V DC, 2000mA en kost zo'n 10 á 40 euro (afhankelijk van uitvoering): http://www.futuremax.nl/p...Path=64_73&products_id=72
kan ik mijn psone aansluiten op die 12 volt zonder gelijk het hele chipcircuit aan zekeringen op te blazen ?
Dat ligt er maar aan welke regulators er in je Psone zitten, en hoeveel koeling die krijgen.

move Audio, Video & HiFi Forum > Casemodding & Elektronica

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:48 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 14:23:
Hang er een LM317/LM337 regelaar oid tussen.

De originele adapter is 7,5V DC, 2000mA en kost zo'n 10 á 40 euro (afhankelijk van uitvoering): http://www.futuremax.nl/p...Path=64_73&products_id=72
Of een 7808 (als je die kan vinden, is niet zo gangbaar, of een 7806 icm 2 diodes in de massalijn. (6+2x0.7V= 7.4V)

Deze serie is er naast de standaard 1A ook in een 2A uitvoering te krijgen, en hoef je nieteens een 317 te regelen en af te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 10-07-2004 14:27 ]

Verwijderd

DJSmiley schreef op 10 juli 2004 @ 14:27:
[...]

Of een 7808 (als je die kan vinden, is niet zo gangbaar, of een 7806 icm 2 diodes in de massalijn. (6+2x0.7V= 7.4V)

Deze serie is er naast de standaard 1A ook in een 2A uitvoering te krijgen, en hoef je nieteens een 317 te regelen en af te stellen.
2 diodes aan de massalijn ?? wil je dat eens verder uitleggen of ff schema posten

ik zou idd een spanningregelaar gebruiken
misschien de 7809 , dat moet ie wel aankunnen lijkt me

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 14:34:
[...]

2 diodes aan de massalijn ?? wil je dat eens verder uitleggen of ff schema posten

ik zou idd een spanningregelaar gebruiken
misschien de 7809 , dat moet ie wel aankunnen lijkt me
Door een diode in de massa van een 78xx op te nemen (middenpool dus bij de TO220 uitvoering) boost je de uitgangsspanning 0.7V op per diode. Een Zenerdiode kan ook. Zo kun je m altijd omhoog krikken als je "vreemde" waardes moet hebben.

http://docweb.khk.be/Patr...gsstabilisator%2078xx.doc

Pagina 5..
In plaats van de zener kan men ook meerdere diodes gebruiken naargelang de vereisten. In bijgaand voorbeeld verhogen drie diodes de grondspanning naar ongeveer 2,1V en de uit-gangsspanning dus naar 7,1V
Een voorwaarts gepolariseerde siliciumdiode geeft een spanningsval van 0,6 à 0,7V. Deze spanningsval is echter niet exact en bovendien afhankelijk van de diodestroom. Veranderen van de instelweerstand geeft dan ook kleine schommelingen op de uitgangsspanning. Bo-vendien hebben diodes een positieve temperatuurscoëfficiënt. Meerdere diodes in serie zullen de schakeling dus meer temperatuursafhankelijk maken.
Een Zenerdiode (invers) kan gebruikt worden voor hogere spanningen. De schakeling wordt dan stabieler en de spanningswaarde exacter.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Je hebt hier ook "speciale" adapters voor....

Bij heel veel winkels kan je die krijgen...

Weerstanden gebruiken is geen goed plan... als een apparaat dan meer zou gaan verbruiken, bijvoorbeeld een cd die gaat draaien ofzo dan zou het apparaat opeens een hogere spanning krijgen en opeens door kunnen branden...

Het kan ook met een 7808 met een diode naar beneden, heb je hetzelfde effect.
Pagina: 1