Autoradio inbouwen, help

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36357

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic: Autoradio inbouwen, gaat dit werken?

Heb ik inmiddels mijn autoradio binnen, maar nu komt het belangrijkste gedeelte de inbouw, aangezien ik een inbouwnoob ben, kan ik wel wat advies/hulp gebruiken.

zo ziet het er op het moment uit:
Afbeeldingslocatie: http://img13.exs.cx/img13/7060/HPIM1669.jpg

En nu moet de nieuwe radio erin, en die ziet er iets anders uit, namelijk zo:
Afbeeldingslocatie: http://img42.exs.cx/img42/1084/nieuweradio.jpg

Hoe krijg ik dit werkend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:52
is dit niet gewoon een kwestie van de juiste koppen op de juiste draden en dan de gebruiksaanwijzing volgen 8)7
k vind het niet echt duidelijke foto's

ps,zie ik daar een autoradio met tulpaansluiting })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Leuk 1ne iso stekker is afgeknipt.

Als je nooit autoradios inbouwd moet je goed het boekje lezen en de goede draden aan elkaar maken.

Thats all.

what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 19:55
arvidbeheerder schreef op 09 juli 2004 @ 14:52:
i

Das je versterker uitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op 09 juli 2004 @ 14:52:
is dit niet gewoon een kwestie van de juiste koppen op de juiste draden en dan de gebruiksaanwijzing volgen 8)7
k vind het niet echt duidelijke foto's

ja ik heb de gebruiksaanwijzing/installatiehandleiding ff van internet gehaald. Die 2 tulpaansluitingen zijn voor eventuele rearspeakers volgens mij :) i k stond er ook van te kijken. Wat ik in ieder geval moet doen is de draadjes uit de kroonsteentjes halen en daar schoentjes omheen doen, zodat ze aangesloten kunnen worden op het zwarte unit.

Duidelijkere foto's wil ik wel geven, moet je alleen ff aangeven waarvan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeH_oNe

TeH_oNe

YEAH RIGHT

De draadjes hebben kleuren de draadjes in de auto ook.

Radio Auto
Speaker RV - KROONSTEEN Speaker RV -
Speaker RV + Speaker RV +
Speaker LV - Speaker LV -
Speaker LV + Speaker LV +
Continu stroom 12V + Continu stroom 12V +
Contact stroom 12V + Contact stroom 12V +
Stroom - Stroom -

Als je deze aansluit zou hij muziek moeten geven
en natuurlijk de antenne.

Voor welke welke de kabeltje zijn moet je het boekje van de auto
en het boekje van de radio raadplegen.
Wil je zonder je sleutel om te draaien ook muziek kunnen luisteren
moet je de contactstroom samen met de continustroom aan de continustroom hangen !

Andere aansluitingen
Remote : als je een versterker aan je radio hangt ( ook via die tulp)
Automatische antenne : Duh !
en nog een aantal loze kabeltjes

what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeH_oNe

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Meer kan ik je echt niet vertellen hoor en dit is in de vorige topic ook al uitgelegd.';
je moet het DOEN niet blijven vragen.
Gewoon de goede draadjes aan elkaar verbinden
Als je de boxen in de deuren doet
Oude boxen eruit kabeptjes aan de neiuwe boxen en klaar is kees.

what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Die tulpstekkers zijn waarsch. pre-outs bedoeld om aan te sluiten op een eventuele externe versterker.

Voor die stekker die je in je handen hebt kun je de tegenhanger kopen bij de halfords oid, en dan de draadjes gewoon aansluiten zoals in het boek staat.

De afgeknipte stekker zaten vnl. voedingslijnen in, deze gewoon aansluiten volgens de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71349

de rode en gele draad uit de radio sluit je aan op de rode draad in de auto.
de zwarte uit de radio sluit je aan op de zwarte in de auto.
dat met de speakers moet je ff uit de gebruiks aanwijzing halen want dat weet ik nie uit me hoofd wat ik wel weet is dat de met zwart omringde draadjes de min zijn en dat grijs en wit de achter speakers zijn.
de blauw witte draad uit de radio is je remote draad die kan je versterker aanschakelen en daar zijn dus ook de tulp stekkers voor maar volgensmij heb je toch geen versterker dus die hoef je nie te gebruiken.
dan zie ik nog een blauwe en een lichtblauwe een daarvan is waarschijnlijk een telefoon remote en de andere weet ik zo gauw ook nie waarvoor die is maargoed als je het doet zoals ik het uitgelegd heb moet het goedkomen.

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100369

Als ik de foto goed bekijk, is je grootste probleem dat een andere dhz-er is bezig geweest. De draden vanuit de auto zijn zo te zien allemaal rood en bruine draden. Misschien even een betere foto van hoe de draden nu gekoppeld zijn.

Aan de hand daarvan kan je het beste bekijken hoe de nieuwe situatie moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 10:10
Zoals gezegd je iso stekker zit niet meer in je auto. Had ik ook, ga nou niet dom alle kabeltjes aan elkaar knopen, koop een mannelijke iso stekker bij je electronica boer voor in de vrouwelijke stekker ( :9 ) aan je auto radio en maak een nieuwe stekker in je auto (ja je mag wel knopen maar dan de nieuwe stekker aan de kabels van je auto, zijn). Stel je gaat je autoradio nog een keer vervangen of je doet de auto weg, dan haal je de stekkers simpel uit elkaar en dan kan jij of de volgende eigenaar een radio weer simpel met de stekkers verbinden. Denk vooruit.

[ Voor 8% gewijzigd door siknu op 09-07-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok ik ga even aan de slag, als het niet werkt vraag ik mijn buurjongen wel. die is automonteur dus die weet wel hoe dat moet. Bedankt iig voor de tips! en hopelijk kan ik straks naar een mooie sound luisteren in mijn auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63893

Zie ook dat de antenne aansluiting op je nieuwe radio anders is.
Hiervoor kun je bij elke autoshop verloopstukjes kopen.
Verder hoef je alleen de rode draad in de auto met de gele en rode draad op de radio te verbinden zwart op zwart.
Verder geldt voor de speakers dat de buitenste draden op de stekker voor de achter luidsprekers zijn.
Volgens mij moet het met de informatie die je tot nu toe hebt gekregen wel willen lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok ik snap het nu helemaal, morgen even naar de electrazaak om goeie schoentjes en zo'n radiotooltje te kopen. En dan beuken maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoera hoera hoera, het is gelukt. Niet echt mooi afgewerkt, maar dat doe ik komende dagen nog wel ff. Maar hij doet het in ieder geval!! Het is toch makkelijker dan ik dacht. Je moet gewoon even weten waarvoor welke kabeltjes zijn. Dankzij jullie is het allemaal voorspoedig gegaan.

Thank you all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:02
siknu schreef op 09 juli 2004 @ 15:12:
Zoals gezegd je iso stekker zit niet meer in je auto. Had ik ook, ga nou niet dom alle kabeltjes aan elkaar knopen, koop een mannelijke iso stekker bij je electronica boer voor in de vrouwelijke stekker ( :9 ) aan je auto radio en maak een nieuwe stekker in je auto (ja je mag wel knopen maar dan de nieuwe stekker aan de kabels van je auto, zijn). Stel je gaat je autoradio nog een keer vervangen of je doet de auto weg, dan haal je de stekkers simpel uit elkaar en dan kan jij of de volgende eigenaar een radio weer simpel met de stekkers verbinden. Denk vooruit.
Een iso stekker heeft er nooit in gezeten. Het is namelijk een Fiat Uno die hadden dat nog niet. Dat is pas iets van de laatste 15 jaar.
Pagina: 1