Scrollbar wel aanwezig maar niet nodig

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi

Ik ben bezig met het maken van een website voor mijn moeder. Ik gebruik hiervoor Dreamweaver 7.01 en voor de flash animaties Swish 2.01.

Nu is het zo dat als ik de pagina open, ik in het main frame een horizontale scrollbar te zien krijg terwijl deze helemaal niet nodig is. De flashafbeeldingen vallen gewoon binnen het frame en naast de afbeelding is geen tekst meer. De marges heb ik ingesteld op 0 pixels omdat ik deze instel in Swish en ik dus geen dubbele marges hoef te hebben.

De vraag is dus waarom zie ik die scrollbar en hoe verwijder ik deze.
Graag jullie hulp.

Toevoeging: De scrollbars verschijnen zo te zien alleen in IE. In Konqueror en Firefox (zoals hieronder al te lezen was), zijn er geen problemen.
Dit is overigens allemaal op 1024x768. Zal ook nog op de site zetten dat dit de beste manier is om de site te bekijken.

De pagina is hier te zien

edit:
Browserinformatie toegevoegd

[ Voor 20% gewijzigd door LollieStick op 09-07-2004 15:17 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:32
Dat middelste deel is gewoon grotr dan het frame. Daarom krijg je deze scrollbar te zien.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-05 02:23
Hier in Firefox is geen scrollbar te zien.

Nog wel een idee voor de site: start zonder muziek en laat de gebruiker kiezen de muziek aan te zetten.

edit:
Heb nog even zitten testen met Internet Explorer en Firefox. De scrollbars verschijnen alleen als het browservenster te klein wordt. Ik draai hier 1280x1024 dus ik zag ze in eerste instantie niet.

Bij Internet Explorer zit er wel meer witruimte naast het flash gedeelte. Daardoor verschijnt de scrollbalk wat eerder. Niet goed gekeken.

[ Voor 56% gewijzigd door -Mous- op 09-07-2004 14:51 ]

• LollieStick
djluc schreef op 09 juli 2004 @ 14:44:
Dat middelste deel is gewoon grotr dan het frame. Daarom krijg je deze scrollbar te zien.
Zou je zeggen, maar de flashimage is niet groter. Als je met de rechter muisknop er naast klikt kan je dat ook zien.
-Mous- schreef op 09 juli 2004 @ 14:46:
Hier in Firefox is geen scrollbar te zien.

Nog wel een idee voor de site: start zonder muziek en laat de gebruiker kiezen de muziek aan te zetten.
tnx _/-\o_

edit:

Ik heb de site ook eens getest op Konqueror en daar krijg ik ook geen horizontale scrollbar en dus alleen een verticale wat dus normaal is. Probleem is dat IE de meest gebruikte is en dat het daar sowieso goed op moet werken.

Alle PC's werken op 1024x768

[ Voor 51% gewijzigd door LollieStick op 09-07-2004 15:16 ]

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

LinuxUser schreef op 09 juli 2004 @ 14:47:
Alle PC's werken op 1024x768
:/ + :X
Ow ja?

Maar, ehm, ik zag ook geen scrollbar, ook niet in IE. Of heb je het net stiekem lopen fixen? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Cavorka op 09-07-2004 15:35 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• LollieStick
Nee hoor :+

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Als de pagina verticaal niet genoeg ruimte heeft krijg ik die horizontale scrollbar. Wel een ranzige manier om tekst op je pagina te zetten trouwens, dat kan ook gewoon met HTML.

Je kunt in je stylesheet dit proberen: BODY { overflow: hidden; }

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 11:01
of gebruik anders het NOSCROLL attribuut ;)

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

met mozilla hier alleen een verti scrollbar
en midi op achtergrond :X :X :X

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:44

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

heej dit is toevallig, ditzelfde probleem liep ik zelf gister ook tegenaan, een bugje in IE, die plakt er soms een pixel of 30 bijaan, probeer je frame het attribuut: scrolling="yes" mee te geven, dit heeft bij mij de horizontale scroll uit mn iframe gehaald

• LollieStick
Jo, scrolling=yes was het antwoord :D

De reden dat ik hiervoor flash gebruik is dat niet iedereen het gebruikte font heeft. Het is geen standaard Windows font maar zit bij Office in.

Verwijderd

LinuxUser schreef op 09 juli 2004 @ 17:33:
Jo, scrolling=yes was het antwoord :D

De reden dat ik hiervoor flash gebruik is dat niet iedereen het gebruikte font heeft. Het is geen standaard Windows font maar zit bij Office in.
Misschien is er een reden dat niet iedereen dat font heeft, naar mijn mening is het nogal moeilijk leesbaar ;) (het is opzich wel leesbaar, maar het leest niet zo snel als een "normale" tekst).

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Probeer eens de tags margin-width en margin-height op 0 te zetten, want aan de rechter kant zit nog wel een marge. Scroll maar eens naar rechts en klik maar met je rechtermuisknop helemaal rechts.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Pagina: 1