Pinnacle (pctv) out of sync door overalay videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al jaren last van dat beeld en geluid niet synchroon meer lopen als ik met mijn miro pctv (tegenwoordig pinnacle), ga opnemen. Ik heb anderen gehoord die een nieuwe pctv van pinnacle gekocht hadden, het zelfde probleem hebben.
Nu heb ik al meerdere keren me pc geupgraded maar al heel lang dezelfde videokaart: Een Asus 7100/T (Geforce 2mx). Nou was bij die ander het probleem opgelost toen hij een Matrox G450 videokaart in zijn pc stopte. Dit is volgens mij een directdraw videokaart. Ik weet niet wat voor kaart hij hiervoor had.
Ik heb hier op dit forum en op andere fora al veel meer mensen gelezen die probleem hadden met sync van audio en video.. maar nergens echt een oplossing gevonden.
Is hier iemand die me kan vertellen of het inderdaad aan de methodiek(directdraw/overlay) kan liggen waarmee de videokaart werkt ligt? En als het daaraan ligt, wat voor videokaart moet ik dan kopen? Want volgens mij werkt alles tegenwoordig met overlay?

edit:
er zit een tikfout in de topicnaam: "overlay" moet het zijn en geen "overalay".

[ Voor 23% gewijzigd door robbertb op 09-07-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59

Ik heb een MSI GeForce MX440 met VIVO (VideoIn/VideoOut) daar bij is bekend als
men een softwarematige DVD-player gebruikt, hij OVERLAY systeem handhaafd waardoor iets onscherper....

Een Hardwarematige DVD-speler aansluiten op de S-VIDEO-IN van de Grafische kaart geeft direct beeld via de Philips beeld processor!
Waardoor beter beeld weergave.

Dus dit OVERLAY zou best mogelijk de oorzaak kunnen zijn........
(misschien dat de Asus-kaart vertraging geeft, en het geluid wel direct wordt doorgegeven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 12:55
Het is een veel genoemd probleem en mij ook niet onbekend uit eigen ervaring. Misschien dat iemand nu eens uit de doeken kan doen wat een rol speelt bij het niet gelijk lopen van audio en video zoals in het geval genoemd door de topic starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
ParkOverall schreef op 09 juli 2004 @ 17:42:
Het is een veel genoemd probleem en mij ook niet onbekend uit eigen ervaring. Misschien dat iemand nu eens uit de doeken kan doen wat een rol speelt bij het niet gelijk lopen van audio en video zoals in het geval genoemd door de topic starter.
Ja daar ben ik dus ook achter, ben het al vaker tegen gekomen in topics van anderen, en ken dus ook mensen met een zelfde probleem. Maar ken ook iemand bij wie het wel gewoon goed werkt, terwijl hij hetzelfde moederbord heeft. Maar ik dacht ook niet dat het aan het moederbord lag, omdat ik ondertusse tijd al 3 verschillende geprobeerd hebt.

Maar het gaat hier dus om het opnemen van televisie via de tvkaart. Gewoon live kijken gaat goed.. maar bij opnemen loopt het geluid niet meer gelijk met het beeld, erg vervelend.

Ik vraag me dan ook af of overlay/directdraw technisch gezien wel iets met dit probleem te maken kan hebben. EN dan vraag ik me af, als ik nu een nieuwe ATI 9200/9600 oid haal, of het probleem dan opgelost is.

Zou fijn zijn als iedereen zijn bevindingen betreffende dit probleem in dit topic kan posten zodat er hte een en ander uitgesloten kan worden.

Ik heb ook wel gelezen dat je biossettings moet veranderen.. maar ik geloof hier niet zo in, maar wel geprobeerd, maar dit lostte bij mij niks op.

[ Voor 12% gewijzigd door robbertb op 09-07-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:13
Je gebruikt waarschijnlijk de Pinnacle software om op te nemen?
Als ik bijv. iets opneem in MPEG 2 met die Pinnacle troep. Speelt het heel slecht af met bijv mediaplayer. Speel ik het af met die Pinnacle software dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
Wazzup! schreef op 11 juli 2004 @ 20:23:
Je gebruikt waarschijnlijk de Pinnacle software om op te nemen?
Als ik bijv. iets opneem in MPEG 2 met die Pinnacle troep. Speelt het heel slecht af met bijv mediaplayer. Speel ik het af met die Pinnacle software dan is er geen probleem.
Ik gebruik Studio 9.
En het is natuurlijk nogal onhandig om altijd via studio af te spelen. Maar ik heb dit probleem in Studio zelf ook al.
Maar heeft iemand meer informatie of ideen over de firstpost van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
Ik heb gisteravond sixpack opgenomen met "PCTV vision" van pinnacle zelf dus en hier ook mee afgespeeld, en ook nu viel erg goed op dat geluid en beeld een paar seconden (1 a 2 sec) van elkaar verschillen.

Echt niemand een oplossing hiervoor? Het is namelijk erg irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Als de delay constant is kun je met vdub makkelijk de delay aanpassen. Is die niet constant kun je het beste het bestand naar de prullenbak verplaatsen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Heel erg gek, ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ook niet toen ik nog een onboard vga-kaartje had. Ik heb ook destijds een nieuwe videokaart (radeon 9600) aangeschaft, en ook daar heb ik er geen problemen mee. Kijk eens op de forums van pinnacle, daar zijn op heel veel vragen al antwoorden gegeven, en eventueel kun je het daar nog eens vragen.

Pinnacle boards

[ Voor 8% gewijzigd door sjukke op 21-07-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 06:06
In welk formaat neem je op?
En probeer het ook eens als .avi (ongecomprimeerd dus)

[ Voor 16% gewijzigd door Marco op 21-07-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
sjukke schreef op 21 juli 2004 @ 16:19:
Heel erg gek, ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ook niet toen ik nog een onboard vga-kaartje had. Ik heb ook destijds een nieuwe videokaart (radeon 9600) aangeschaft, en ook daar heb ik er geen problemen mee. Kijk eens op de forums van pinnacle, daar zijn op heel veel vragen al antwoorden gegeven, en eventueel kun je het daar nog eens vragen.

Pinnacle boards
Ik heb daar idd wel es rondgekeken maar nooit een oplossing gevonden maar misschien dat er ondertusse wat bij is gekomen.
Wat voor virusscanner heb je btw? ik heb wel es gehoord dat norton ook voor problemen kan zorgen en SP1 van winxp?
delict schreef op 21 juli 2004 @ 16:36:
In welk formaat neem je op?
En probeer het ook eens als .avi (ongecomprimeerd dus)
Het maakt niet uit.
Ik heb het probleem nu btw ook live (terwijl dat wél goed is geweest), als ik gewoon via PCTV vision tv kijk loopt dat beeld 1 sec achter ofzo op het beeld wat ik op een gewone tv zie.

[ Voor 52% gewijzigd door robbertb op 22-07-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-04 21:57
dat heb ik met m'n pvr 350 ook.
komt door dat hij eerst naar hd cached oid.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
Webjunkie schreef op 22 juli 2004 @ 17:45:
dat heb ik met m'n pvr 350 ook.
komt door dat hij eerst naar hd cached oid.
Wat is pvr 350?
Dus het is niet op te lossen? Wel raar dan dat het bij anderen wel goed kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

robbertb schreef op 22 juli 2004 @ 20:35:
[...]

Wat is pvr 350?
Dus het is niet op te lossen? Wel raar dan dat het bij anderen wel goed kan gaan.
De PVR350 is een tv-kaart van Hauppauge met hardwarematige compressie, en bufferd eerst alles om te kunnen comprimeren.
Daardoor krijgt je een delay van 1 à 2 seconden, maar beeld en geluid lopen uiteraard wel gelijk.
Maar dat is bij jou dus niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik weet dat dit een enorme schop is, maar ik kon met de search de oplossing niet vinden. Volgens mij hebben veel mensen hier last van. Ik heb het bij mij opgelost door bij de video-instellingen, de videoweergave te veranderen van 2 velden interlaced naar 1 beeld maar. Toen was alles in-synch. Ik wilde het toch even vermelden.

edit:

Uiteindelijk blijkt dat dit toch aan de geforce 2 mx400 ligt. Ik heb er nu een radeon 7000 in zaitten en die doet het perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door Marlibica op 20-08-2005 17:21 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
Marlibica schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:25:
Ik weet dat dit een enorme schop is, maar ik kon met de search de oplossing niet vinden. Volgens mij hebben veel mensen hier last van. Ik heb het bij mij opgelost door bij de video-instellingen, de videoweergave te veranderen van 2 velden interlaced naar 1 beeld maar. Toen was alles in-synch. Ik wilde het toch even vermelden.

edit:

Uiteindelijk blijkt dat dit toch aan de geforce 2 mx400 ligt. Ik heb er nu een radeon 7000 in zaitten en die doet het perfect.
Bedankt voor de reply. Het probleem is bij mij ook nog steeds niet opgelost terwijl bijna alle hardware verandert is op mijn videokaart na. Had al langer het vermoeden dat het aan mijn geforce 2mx200 lag. Ik heb al eens die videoweergave aangepast, maar dit lijkt bij mij niet te werken.
Pagina: 1