Toon posts:

Aansluiten van standaard LEDs en knoppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een VIA EPIA bordje gekocht voor gebruik in een zelfgemaakte behuizing. Deze behuizing heeft een paar LEDs en knopjes voor HD, aan/uit en reset.
Het EPIA bordje heeft een rij pinnetjes om deze aan te sluiten. Er zit verder niks bij.

Mijn vraag is hoe kan ik deze het beste aansluiten? Ik voel er weinig voor om de draadjes van de LEDs/knopjes aan het moederbord vast te solderen. Met welke componentjes kan ik dit op een handige manier fixen? En waar kan ik deze krijgen?

Dit is de eerste keer dat ik zelf een moederbord aansluit, dus als iemand nog andere handige tips heeft mbt tot het aansluiten/plaatsen van het moederbord dan houd ik me graag aanbevolen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt connectors bij de elektroboer halen :) Of je kunt jumpertjes gebruiken en daar draden in solderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcsupertech.com/images/keylock03.gif

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoek een oude 468 486
Sloop daar die dingen uit die je bij BalusC op de voorgrodn ziet staan.
En zo kun je ze het makkelijkste connecten :)

Wat BalusC zegt over het solderen van jumpers, dat lijkt me niet erg handig. Ten eerste moet je de dwarsverbinding doorknippen, en daarna eraan gaan solderen. Dit lijkt me niet haalbaar :)

Kortom: Vind een oude 468 486 :Y) :P

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 09-07-2004 14:32 . Reden: foei :P ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar zit ook wat in :)

Maar trouwens: waar vind je een 468 :? Wellicht bedoel je 486 :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of pak een slikkie oude CDrom kabels, daar kun je namelijk makkelijk de connectors van gebruiken en die ijzeren pinnetjes invrotten.
Jumpers zou kunnen maar kost HEEL veel geklooi.

Atlas, wat in godesnaam is een 468

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 09-07-2004 14:36 ]