Toon posts:

2e deelDrama met Smc Barricade 7804WBRA_UG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke excuus voor de eerste post inderdaad beetje vaag

Ik heb router ingesteld staan via factory defaults en modem via de easy setup in het modem Selecteer je provider Je naam en wachtwoord invoeren en het werkt voor de rest gewoon alles Factory defaults en blanco alleen staat de firewall uit
Maar als een portcheck laat doen staat alles gewoon dicht ook vreemd

ALs ik bij speedtest een test draai komt er dit uit

Download : 11.8 KByte/sec
Upload : 33.0 KByte/sec
Connection : 243.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

ALs ik ping naar tweakers tijd = 40 ms ttl 249
tijd = 11 ms
tijd = 9 ms
tijd = 10ms

Als ik tracert

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 21 ms 45 ms . [192.168.2.1]
2 10 ms 38 ms 48 ms 195.190.240.192
3 11 ms 45 ms 34 ms iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.5]
4 11 ms 44 ms 22 ms iawxsrt-m6-bb14a.wxs.nl [213.75.1.30]
5 12 ms 38 ms 46 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 12 ms 43 ms 34 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

En tijdens het schrijven van dit stukje proza Nieuw fenomeen mijn verbinding klapt er elke keer uit

Voor de rest heb ik kaartjes van mijn oude router 11/22 maar zou niet uit mogen maken en ze worden ook gewoon gezien

Alvast bedankt

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Komt er ook nog een deel 3? })

FAQ Network Troubleshooting

Ik mis enigzins esentiele informatie over je hardware en software setup.

Verder wat is je probleem nou eigenlijk? Welke verbinding klapt eruit? De verbinding van je modem naar je provider? De verbinding van je modem naar je router? De verbinding van je router naar je pc?
Je internet verbinding word namelijk onderhouden door je modem en niet door je pc. Kan je je modem nog wel bereiken als je internet verbinding eruit ligt? Dat kunnen we nl wat dingen gaan uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
netwerk is geen probleem Probleem ligt in het feit dat mijn internet verbinding met deze router rete traag is
kijk ff naar de ping stats en zie dat mijn upload sneller is dan mijn download en 2 miijn router gooit iedere keer de draadloze verbinding dicht met utp kabel gaat het perfect Buiten de snelheid van internetverbinding die blijft traag
software 2 x xp op 2 p4 machine's
1 x laptop p3 1000 met win 2000
Maar nogmaals voor de duidelijkheid het probleem zit hem puur in de router/modem op het moment dat ik mijn alcatel modem met switch erachter gebruik is er geen vuiltje aan de lucht
Dus misschien herkent iemand met ook een smc router het probleem en kan een nuttige tip aanbieden

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Alvorens je even terug gaat naar de winkel, eerst even de nieuwste firmware
plaatsen en deze testen. Dat lijkt me de beste tip!

[ Voor 6% gewijzigd door avon op 09-07-2004 18:45 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar bij diepere problemen is dit toch een standaard handeling Dus was reeds gedaan maar bedankt voor het meedenken

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Maar ik mis nog steeds wat informatie....

post anders even de config file van je router?

(kun je bv verkrijgen door instellingen te backuppen)

edit:
Je hebt dus ook nog een AP. Sorry maar zo word het echt kansloos om in dit draadje te gaan

edit:
Jeht dus ook nog een AP. Lekker kansloos om dan te gaan reageren. Geef dus eens fatsoenlijk je netwerk setup anders is het voor iedereen gissen.

[ Voor 47% gewijzigd door SSH op 09-07-2004 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vond het zelf ook vrij kansloos Dus heb mn sysbeh van mijn werk er naar laten kijken en heb hem nu omgeruild Niks meer aan de hand loopt weer als een zonnetje
Bedankt voor eeeh Jullie inzet
Pagina: 1