[Apache] Altijd naar index.php

Pagina: 1
Acties:

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 20:18
Ik heb hier thuis een webservertje met Apache en PHP staan en nu wil ik Apache zo instellen dat hij altijd index.php gaat laden bij iedere aanvraag.

Dus stel dat ik ga naar www.domein.nl/site/pagina.htm ga dan moet /site/pagina.htm niet geladen worden, maar moet /index.php worden weergegeven. Ook wil ik graag dat de URL in de adresbalk gewoon blijft staan zodat de gebruiker dit niet te zien krijgt.

Iemand enig idee hoe ik dit in Apache kan instellen? :)
Heb ik hier de mod_rewrite module voor nodig?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

http://www.google.nl/sear...ays+php+extension+rewrite

2e hit geeft genoeg info, dunkt me :)
http://forums.devshed.com/archive/t-100269

[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 09-07-2004 13:47 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, niet bij iedere aanvraag wil je dat, denk ik. Je wil dat alleen bij iedere aanvraag met een andere referer dan je eigen site. B)

Voor je 2e vraag zijn een paar manieren: 1 php ding en alles via POST doen, frames en dat soort trucjes. Bedenk wel in hoeverre dit echt nut heeft en in hoeverre een frame de echte locatie verbergt voor een niet-leek.

De oplossing kan ook een combi zijn, wel alles naar index.php zonder referrer check en als POST leeg is, gewoon de homepage tonen.

[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 09-07-2004 13:49 ]

{signature}

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 14:34
Nadeel van je actie ts: alle images moet je ook via index.php gaan laden wat vrij veel resources kost.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

djluc schreef op 09 juli 2004 @ 13:52:
Nadeel van je actie ts: alle images moet je ook via index.php gaan laden wat vrij veel resources kost.
Hoezo, je doet het toch alleen voor *.htm(l) :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

ik heb ongeveer hetzelfde, en ik heb het als volgt gedaan .

code:
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine on
RewriteCond /usr/local/apache/Intranet/%{REQUEST_URI} !-d
RewriteCond /usr/local/apache/Intranet/%{REQUEST_URI} !-f
RewriteCond /usr/local/apache/Intranet/%{REQUEST_URI}/index.php !-f
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/parser/parser.php 
RewriteRule (.*)$ /parser/parser.php/$1 [NC,QSA,L]

Als de file, directory en/of bestand niet bestaat gaat hij door de parser heen. Dit is compleet transparant voor de gebruiker.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• cdgrit
djluc schreef op 09 juli 2004 @ 13:52:
Valt wel mee toch? :)

De bedoeling is dat straks alle bestanden via het index.php bestand geladen gaan worden zodat er o.a. in een MySQL database real-time precies bijgehouden kan worden welke bestanden geladen worden...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

cdgrit schreef op 09 juli 2004 @ 14:05:
[...]

Valt wel mee toch? :)

De bedoeling is dat straks alle bestanden via het index.php bestand geladen gaan worden zodat er o.a. in een MySQL database real-time precies bijgehouden kan worden welke bestanden geladen worden...
Weet je dat wel heel zeker? Volgens mij zijn hier access_logs voor uitgevonden. Ik zou je in ieder geval afraden om met dit doen met dit doel :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• cdgrit
Eigenlijk was het erg simpel:

Action add-footer /index.php
AddHandler add-footer .htm .html

Nu werkt het alleen voor de .htm en .html extentie, maar dat lijkt me prima zo :*)

[ Voor 5% gewijzigd door cdgrit op 09-07-2004 15:56 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

cdgrit schreef op 09 juli 2004 @ 15:53:
Eigenlijk was het erg simpel:

Action add-footer /index.php
AddHandler add-footer .htm .html

Nu werkt het alleen voor de .htm en .html extentie, maar dat lijkt me prima zo :*)
Als je nog niet zeker bent van je gekozen oplossing wil je dan in het vervolg je probleem direct posten zodat we ook met een dergelijke oplossing aan zouden kunnen komen? Als je alleen de door jou gekozen oplossing post, met de vraag hoe je dat moet uitvoeren dan beperk je de mogelijke antwoorden nogal :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1