Toon posts:

2e netwerkkaart geen ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcatel speedtouch 510 adsl modem (nog geen nieuwe firmware) met daarop aangesloten via een switch 2 pc's, de dhcp staat in het modem gewoon op auto.

Nu heb ik in 1 van mijn pc's (win xp pro) 2 netwerkkaarten , 1 van 10 mbit (3com) die gewoon via de dhcp een ip aangewezen krijgt, namelijk 10.0.0.3., en een netwerk kaart van 100mbit (realtek) , die als k de utp kabel daarop aansluit een automatisch toegewezen ip krijgt, begint met 169.254......., als k dan op renew druk , dan zie ik via de andere pc (win xp home) in het speedtouch modem dat het ip abandoned is en dus nooit van de dhcp een ip zal krijgen.

Als k um handmatig toewijs lukt dat wel , maar dan doet t internet en t netwerk het niet, maar als k de utp dan weer op de 10mbit aansluit , werkt alles prima, maar dit wil k dus niet, k heb overal al gezocht maar k kom er niet uit.

Verwijderd

wanneer je je ip handmatig invult, vul je dan ook wel gateway en dns in? zo niet, dan klopt het dat je internet niet werkt. dan moet je even voor zowel gateway als dns 10.0.0.138 invullen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 13:47:
dan moet je even voor zowel gateway als dns 10.0.0.138 invullen.
Mijn ervaring is, is dat het handiger is om de DNS-servers van je ISP óók bij je clients in te stellen, ipv je router als DNS :)

Verwijderd

Topicstarter
K vergeet t te vermelden, maar k had idd al de dns e.d. op 10.0.0.138 ingesteld, maar nog werkt t niet, wat kan hier t probleem zijn?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

mss even je modem uitschakelen, pc uitschakelen... even wachten, en dan modem aan, pc aan

veel ISP's houden het MAC-adres van e aangesloten PC bij, alles even uitschakelen en wachten (soms too halfuur/uur) kan helpen

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HIGHGuY schreef op 09 juli 2004 @ 13:53:
mss even je modem uitschakelen, pc uitschakelen... even wachten, en dan modem aan, pc aan

veel ISP's houden het MAC-adres van e aangesloten PC bij, alles even uitschakelen en wachten (soms too halfuur/uur) kan helpen
Als je verbinding maakt via een router, dan kan je ISP de MAC-adressen van de client's als 't goed is niet zien hoor, dus dat maakt helemaal niets uit..

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Osiris schreef op 09 juli 2004 @ 13:55:
[...]

Als je verbinding maakt via een router, dan kan je ISP de MAC-adressen van de client's als 't goed is niet zien hoor, dus dat maakt helemaal niets uit..
even lezen: er staat 'switch'

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Wat ik even mis, waarom wil je in vredensnaam 2 netwerkkaarten voor dezelfde verbinding gebruiken?

Verwijderd

HIGHGuY schreef op 09 juli 2004 @ 21:02:

even lezen: er staat 'switch'
Ja, maar er staat ook speedtouch 510. da's een router.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 21:11:
Wat ik even mis, waarom wil je in vredensnaam 2 netwerkkaarten voor dezelfde verbinding gebruiken?
Daarnaast; Windows gaat het niet leuk vinden, twee interfaces in hetzelfde subnet ;) Dat gaat een ranzige routetable opleveren. Prop die kabel gewoon in je 100Mbit-kaartje en laat het daarbij, je schiet er toch niets mee op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil idd maar 1 netwerkkaart gebruiken voor zowel de internetverbinding als het delen van bestanden, nu zelfs na een nieuwe installatie krijgt de 100mbit kaart weer het ip 169.254, k snap er nix van!

Verwijderd

Waarom schakel je de kaart die je niet wilt gebruiken, niet gewoon uit?
Pagina: 1