Toon posts:

Systeembatterij vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hooi tweakers,

ik heb hier een antieke 486 dx2/50Mhz staan waarvan de systeembatterij leeg is.. nu heb ik ooit eens in de computer totaal gelezen (en ik kan het artikel nergens meer vinden..) dat je met een soldeerbout en een paar penlite batterijen het mobo weer kan laten werken. ik heb het dus niet over zo'n moederbord waar en batterijtje onder zo'n houdertje zit ;) dat bestond toen nog niet :)

kan iemand mij precies uitleggen hoe ik dit moet doen, of weet iemand waar het artikeltje te vinden is??

alvast bedankt en mzlz!

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 16:21
Je moet kijken hoeveel volt je bat. is en daar paralel batterijen aan hangen, is je bat 4.2 volt dus 2 penlites nooit meer dan volt gebruiken de bat is. als je het goed wil doen moet je er nog een weerstand tussenzetten zodat de penlite niet opgeladen kan worden. of even bij display nieuw bat halen en solderen

www.heinemanss.nl

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

zullen we van die weerstand maar een diode maken, die weerstand beperkt de stroom alleen en zorgt voor een spanningsval over de weerstand, die diode doet toch net even het tegenhouden van de laadstroom iets beter

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
Bij oudere bordjes wil het nog wel eens gebeuren dat er een connectortje of pennetjes zijn waarop je een extern batterijtje kan aansluiten.

The Ghost