Computer faalt compleet...

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 19:17
Ik heb een heel groot probleem op het moment. Mijn computer faalt compleet... Ik zal een omschrijving geven van de gebeurtenissen en meldingen:

1) Ik start mijn computer op en Windows XP geeft de volgende melding: ""ntfs.sys could not be found." Dit probleem heb ik verholpen door via het Recovery Console did bestand terug te zetten.
2) Die middag koop ik een nieuwe (extra) HDD die ik als primary wil gaan gebruiken met Windows 2003 erop (Hitachi Deskstar 7K250).
3) De installatie van Windows 2003 verloopt prima. En start na de instalatie op waarna ik aan de slag ga.
4) Die avond sluit ik mijn computer af, en als ik hem de volgende dag weer aanzet blijft de computer na de POST hangen. Eerst dacht ik dat het aan de HDD lag, maar als ik een bootmanager installeerde, werdt deze wel geladen... Maar als ik dan koos om windows te booten kreeg ik weer een zwart scherm.
5) Na veel proberen kwam ik erachter dat als je ongeveer 6 tot 12 keer reset de computer het wel doet, en dan compleet zonder problemen. Niet de meest fijne oplossing steeds zo vaak rebooten maar in ieder geval wist ik dat mijn nieuwe HDD goed was.

Acht dagen later:
6) Eergisteren zag ik ineens dat Windows maar 256mb ram herkend (ik heb twee bankjes van 256 = 512)... Toen heb ik met Everest gekeken welk bankje niet herkend wordt. Deze module heb ik verwijderd... Toen ik de computer toen weer aanzette, kreeg ik alleen een lange beep van mijn mobo en dan niks....
7) Welke geheugen setup ik ook probeer, hij blijft alleen maar een beep geven... Ik heb ook mijn bios gereset, maar ook dit helpt niet :(

Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is????

System Specs:
==========
Codegen 350Watt voeding
MSI KT3 Ultra mobo
AMD Athlon XP 1800+
1x Samsung 265mb DDR
1x Infeneon 265mb DDR
Hitachi Deskstar 7K250 (160GB) HHD
IBM Deskstar 120GXP (40GB) HHD
Cyberdrive DM166 DVD
LiteOn 32x12x40 CD-Writer
Leadtek A170 (GeForce 4MX440) 64MB DDR

Als je denkt mij te kunnen helpen, Please....

Bedankt alvast,

Bob

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En deze problemen had je eerst niet? Alles gebeurde in twee dagen?

Ik verdenk het moederbord...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Soyuz
@Prutz0r
Het geheugen probleem starte ongeveer 8 dagen later.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens zoveel mogelijk tips en suggesties die in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan vermeld :) Ik gok overigens dat het op het eerste gezicht de voeding of het mobo is.

• Soyuz
@BalusC
Heb ik gedaan, zonder positief resultaat...

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Inderdaad, het zou de voeding ook nog kunnen zijn.

Heb zelf ook een paar keer met codegen voedingen gewerkt. Qua gewicht is het 3x niets, dus meestal kun je er ook niet teveel van verwachten.

Misschien heb je een multimeter (of de buurman/kennis). Meet dan eens aan één van je molex de spanningen. Wijken deze meer dan 5% af, dan zou ik eens een andere voeding gaan zoeken. AOpen, Zalman, Enermax, Tagan e.a., zijn goede voedingen. :)

In het BIOS zou je ook nog kunnen kijken naar spanningswaarden, maar dat vertrouw ik nooit zo.

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 09-07-2004 13:24 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

StyleWarz schreef op 09 juli 2004 @ 13:19:
@BalusC
Heb ik gedaan, zonder positief resultaat...
Ik zie anders nergens resultaten van het vervangen van de voeding/mobo/CPU door een ander exemplaar :?

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik kreeg een lange beep met mijn mobo toen ik de 'interne' speaker-kabeltje doorknipte. Toen ik deze vastsoldeerde deed alles het perfect. Geen piep.

Het probleem met die ram heb ik ook gehad. Het is heel vaag maar ik heb dus ook twee ram repen van 256 mb en toen even ging blazen en rebooten deed die het wel. Het kan zijn dat er eentje toch niet goed zat. Een keer rebooten zou daarna moeten werken.

Moderbord: Geen krasjes gemaakt? Geen kabels die de mobo aanraken, loshangen? Let op de pinnetjes van de IDE kabels!! Let op de gaatjes kant, is de kabel verkeerd ingeduwd dan heb je een te korte pin en dat is niet fijn zeg ik je.

Misschien helpt dit B)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Check eens of de condensatoren nog goed zijn.
ik weet niet of de Kt3 er ook nog zoveel last van had als zijn voorgangers, maar het zou zeker iets zijn om een keer naar te kijken.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

Dat van dat resetten komt mij erg bekent voor, afgelopen weekeind werd ik uit mijn bed gebelt door mijn overbuurjongen die in paniek mij op de hoogte brachte van het zelfde kwaaltje. Je doet de Pc aan en reset net zo lang tot dat ie het inees wel doet. Op het moederbord en processor na heb ik alles getest dus het zal denk ik het mobo zijn, waarschijnlijk is dat bij jou ook het geval.

• Soyuz
Ok, dus ik zou moeten kijken voor een andere voeding en moederbord... Welke zijn dan een beetje betaalbaar??? (studenten he ;) )

Is dit een beetje aardig bord: MSI KT6V LSR ???

[ Voor 19% gewijzigd door Soyuz op 09-07-2004 13:40 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

http://www.tweakers.net/pricewatch

Je loopt wel altijd het risico dat het ergens anders aan ligt. Testen testen testen lijkt me echt voor de hand liggen. Kost niets.

[ Voor 67% gewijzigd door Guardian Angel op 09-07-2004 13:41 ]

ARME AOW’er

• Soyuz
@GuardianAngel
Yep, maar zolang die niet door de Bios heen komt... Valt er niet veel meer te testen :(

Verwijderd

Probeer anders eens een voeding en of mobo van iemand te lenen. Dan ksot het niks. Want straks koop je een nieuwe mobo en mischine ligt het daar wel neit aan.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46
Ik had het zelfde probleem met een amd 2200+, hij bleef steeds hangen en dacht dat eht ook aan m'n moederboard lag, ik een nieuwe gehaald en alles werkte goed voor 2 weken, toen heb ik er een andere processor op gedaan en nu loopt de pc weer even goed. Dus ik zou eerst een andere processor proberen. En het liefst of een snellere of een van hetzelfde type. Aangezien bijv een duron veel minder stroom nodig heeft.

• Soyuz
Ik heb een aantal voedingen voor niet te veel gezien, maar zijn deze goed genoeg???

1) Chieftec 360 Watt ATX, Pentium 4/AMD 48,00
2) Chieftec 360 Watt, 2xSATA, Dual Fan, ATX 48,00
3) Enhance, LowNoise 22dBA, 360W, SATA, ATX 39,00
4) Q-Tec 400W Dual Fan Gold 36,00
5) Q-Tec 400W Dual Fan Gold Low Noise 45,00

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geen Q-tec, imo is het rommel. Die 400W wat ze aangeven is het piekvermogen. Dus 'in het echt' is het misschien een keer een 250W voeding.

Een goede 300 Watter is voldoende. Ik heb zeer goede ervaringen met AOpen met een 120mm fan er in. :)

Die Chieftec moet ook goed zijn. De tweede chieftec is misschien handig als je in de toekomst SATA apparaten gaat gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door PD2JK op 09-07-2004 13:55 ]

• Soyuz
@Prutz0r
Zoals deze??? Aopen RTL 350W (Silent)
1) Chieftec 360 Watt ATX, Pentium 4/AMD 48,00
2) Chieftec 360 Watt, 2xSATA, Dual Fan, ATX 48,00
zijn even duur, dus kies ik voor nummer 2 :p

[ Voor 60% gewijzigd door Soyuz op 09-07-2004 13:56 ]

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Chieftec maakt wel goede voedingen ja. Qtec echt niet!

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Doe er maar een Nexus 3500SE of een zwaardere versie voeding in. Goed getest en door zijn 120 fan superstil.

Zo heeft iedereen zijn voorkeur. :)

ARME AOW’er

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Jup, das een goede. In dit topic kun je ook ervaringen lezen. Heel mooi topic:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 5

Maar neem geen Q-tec. :/

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dit loopt uit op een "welke moet ik nemen?" topic. En dat is in de eerste instantie niet de bedoeling hier op GoT, dit topic gaat dan ook dicht.

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?" voor tips hoe een mobo uit te zoeken. Verder kun je in Overige Hardware een Welke-voeding-moet-ik-nemen? topic vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.