Toon posts:

[Win2K3/XP] Remote Installation doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-GOT-ers,

Ik zit hier met een probleempje. Ik heb een mini-domeintje gecreeerd om via RIS een aantal machines te installeren met Windows XP.

Dit domeintje bestaat uit de volgende machines:

- 1x DC met Windows 2003
- 1x RIS met Windows 2003
- 1x lege computer met PXE NIC (3COM 905) (ok ok, deze hoort dus nog niet tot het domein ;) )

Op de RIS server staat DHCP aan (een scope van 192.168.50.5 tot 192.168.50.254) en deze is ook geautoriseerd. Uiteraard is de RIS aangemeld in het domein en is dus in de Active Directory bekend. Ook staat er inmiddels een image van Windows XP op de RIS die ik met behulp van de Remote Installation Server setup heb gemaakt. Helemaal standaard, voor de rest niets aan gedaan.

Op de DC staat DNS aan, ik zie de RIS server in mijn netwerkomgeving en ik zie hem ook in Active Directory Users and Computers. Allemaal leuk en aardig. Als ik via ADUaC naar de properties ga van de RIS en dan naar het Tabblad Remote Installation ga en dan voor advanced settings ga, krijg ik een nieuwe dialoog. Als ik dan op het tabblad Images klik, geeft de DC een foutmelding dat hij de RIS server niet kan benaderen.

Als ik de nieuw te installeren client aan het netwerk hang en wil booten, kom ik in het PXE scherm, hij gaat kijken naar een DHCP server en krijgt een IP-adres (althans, dat neem ik aan, want hij geeft daar geen foutmelding op). Daarentegen geeft het PXE scherm wel een foutmelding over het feit dat hij geen installation filename krijgt.

Dit geeft mij het idee dat er dus ergens iets aan de RIS fout moet liggen, maar WAT? Ik heb (voor mijn gevoel) al ALLES nagekeken, maar ik kom er maar niet uit. Heb al gegoogled, maar ook niets er over gevonden (of ik zoek op verkeerde termen) en de GOT search geeft bij mij, waar ik ook maar naar zoek, iedere keer 0 results terug. :?

Dus, zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Alvast bedankt.

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 12:50:
en de GOT search geeft bij mij, waar ik ook maar naar zoek, iedere keer 0 results terug. :?
Moet je zoekterm niet beginnen met een hoofdletter... Tenminste hier ben ik achter gekomen en sindsdien werkt het gewoon! ;)

1. Hoe heb je computers aan elkaar verbonden?
2. En kan je misschien meer vertellen wat de Specificaties zijn van de des betreffende computers?

[ Voor 1% gewijzigd door Oculus op 09-07-2004 20:39 . Reden: Spelfout... ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is inmiddels opgelost. Ik heb de RIS server maar opnieuw aangemaakt (duurde me te lang om uit te zoeken hoe of wat). Het werkt nu.

Waar ik wel achter kwam is dat ik i.p.v. alleen de i386 map naar de server te kopieren, de gehele Windows XP CD naar de server kopieerde.. en daardoor kreeg mijn client geen installable file.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:38

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je mopet ook niet zomaar de disk er op kopieren, je moet een Image Bijplaatsen m.b.v. de RIS Tab in AD UaC. Er worden namelijk nog een aantal andere bestanden ook bijgeplaatst, ne je INF files worden voorgecompileerd naar PNF files. Doe het dus effetjes eerst volgens het boekje, zodat je snapt hoe e.e.a. wertkt voordat je gaat knutselen (alhoewel RIS in feite helemaal niet ingewikkeld is)

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Als je met behulp van de Remote Installation Setup Wizard een Image bijmaakt, zet hij die image er ook direct bij in de RIS tab van ADUaC. Dat was ook het probleem inmiddels niet meer. Dat hij de images niet zag, was gewoon iets wazigs van de RIS server zelf, dus vandaar de reinstall.

Op een gegeven moment tijdens het maken van de image in de RIS Wizard, vraagt hij waar hij de CD, waar hij de Source bestanden vandaan moet kopieren, kan vinden. Die gaf ik dus aan als E:\ (want dat is tenslotte de CD), maar ik had dus E:\I386 in moeten geven. Gewoon slordigheidje dus.

Khad me overigens wel al in RIS verdiept hoor ;) Ik had mijn MCSE boek er al weer bij gepakt om te kijken waar het nou aan zou kunnen liggen en er gewoon overheen gelezen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 13:13 ]

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Hoi,

ik ben bezig met een RIS server.
ik heb een werkende windows xp pro nl image.

momenteel werken we met een boot cd en een ghost image van een winpe image.
als de windows xp installatie klaar is met installeren dan krijg je een venster op je desktop van Sysprep, als wij als klaar zijn met installeren dan klikken we op het knopje "opnieuw verzegelen" zodat onze klant als hij zijn pc opstart z'n serie code en naam zelf moet invullen.
Dit scherm krijg ik niet bij de ris server.
In de unattended file staat een serie nummer en word ook automatisch ingevuld met installeren.
Hoe maak ik de met ris geinstalleerde pc nu klaar voor de eind gebruiker?

Thanks

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je zou kunnen proberen om in het register een opstartwaarde te plaatsen, zodat sysprep na de installatie meteen wordt gedraaid...

We are shaping the future

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
ik wil dus eerst de machina testen en shandmatig software installeren en als wij(als bedrijf) klaar zijn dat we op een knop drukken en dat dan de machina wordt geprepareed voor de eindgebruiker, net zoals bij een installatie gemaakt met winpe daar hebben we een venster met 3 knoppen afsluiten verzegelen en nog een.

staat dit geconfigureerd in de answer file?
Pagina: 1