[Garantie] Hoe harde schijf verpakken?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
Ik heb zojuist (eindelijk) de RMA aangevraagd voor mijn twee kapotten schijven (maxtor 60gb, Quantum 40gb) en ik "mag" ze allebei opsturen :*)

Nu is mijn vraag, hoe verpak ik die harde schijven (uiteraard 2 pakketjes) nu het best? Op de site van Maxtor hebben ze het over "Plastic inserts" en "Foam inserts":

Afbeeldingslocatie: http://trash.dotstart.nl/maxtor_verpak.gif

Maar als ik dat plaatje bekijk dat zie ik bij allebei de methodes een op maat gesneden iets, waar die harddisk in past. Moet ik dit nou ook zo doen? Of kan ik 'm gewoon vullen met bubbeltjesplastic / piepschuim / krantensnippers :?

Tevens zou ik ook even willen weten met welke verzendmethode ik de boel nou op moet sturen naar Ierland, en wat dat gaat kosten. En moet de boel nou verzekerd zijn en voorzien zijn van track&trace? Gaat een aardig bedragje kosten dan lijkt me :/

Nu ook met Flickr account

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kies voor de Creditcard methode. Je hebt dan binnen enkele dagen nieuwe HD's in huis en je kunt de verpakking hergebruiken. :)

Overigens, ik heb dit al meerdere gemalen gepost dus het was daarom best wel met deb search te vinden.

ARME AOW’er

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wacky schreef op 09 juli 2004 @ 12:16:
Ik heb zojuist (eindelijk) de RMA aangevraagd voor mijn twee kapotten schijven (maxtor 60gb, Quantum 40gb) en ik "mag" ze allebei opsturen :*)

Nu is mijn vraag, hoe verpak ik die harde schijven (uiteraard 2 pakketjes) nu het best? Op de site van Maxtor hebben ze het over "Plastic inserts" en "Foam inserts":

[afbeelding]

Maar als ik dat plaatje bekijk dat zie ik bij allebei de methodes een op maat gesneden iets, waar die harddisk in past. Moet ik dit nou ook zo doen? Of kan ik 'm gewoon vullen met bubbeltjesplastic / piepschuim / krantensnippers :?

Tevens zou ik ook even willen weten met welke verzendmethode ik de boel nou op moet sturen naar Ierland, en wat dat gaat kosten. En moet de boel nou verzekerd zijn en voorzien zijn van track&trace? Gaat een aardig bedragje kosten dan lijkt me :/
Als je een plaatje noppenschuim kan bemachtigen zit je goed, even op maat knippen, en de schijven rondom er mee inpakken. Zorg dat ze elkaar en de buitenkanten vd box niet raken. Uiteraard verzekerd verzenden, dan zit je goed, ook als het zoek raakt voordat het in Ierland aankomt.
Heb hier ervaring mee, en ze zijn doorgaans behoorlijk snel, binnen 2 weken kan je al een nieuwe verwachten.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 09 juli 2004 @ 12:19:
Kies voor de Creditcard methode. Je hebt dan binnen enkele dagen nieuwe HD's in huis en je kunt de verpakking hergebruiken. :)
Mja, ik heb de garantieaanvragen al voltooid met "Standard Replacement" omdat ik dus geen creditcard heb en ik mocht m'n vader zijn creditcard ook niet gebruiken :|

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Ik heb zelf enkele maanden geleden voor de creditcard mogelijkheid gekozen, zodat je de verpakking waarin de nieuwe wordt opgestuurd kan hergebruiken.
Staat ook als advies op de pagina van Maxtor.

Het pakketje heb ik vervolgens via het postkantoor opgestuurd, ik meen tussen de 5 en 7 euro zo ongeveer.

Veel succes ermee.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hobbel eens bij een PC boer langs, die heeft vast wel wat lege dozen liggen :Y)

Maar zo strikt hoef je de verpakadvies ook weer niet nemen. Een doosje vol met piepschuim voldoet ook wel. Je kan stukken karton gebruiken als beschermrand om te voorkomen dat de schijf schuift naar een der wanden van de doos. Be creative ;)

Zie ook o.a. [search=rma harddisk verpakken].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.