De eventlog op onze server staat bom vol met een 2-tal warning meldingen; 5501 en 5506. Als ik deze meldingen opzoek in de MS-kb krijg ik een handje vol resultaten waar niet veel meer gesuggereerd wordt dan het installeren van de laatste service pack. Deze is uiteraard al geinstalleerd.
Ik ondervind niet bewust problemen maar elk kwartier verschijnen er zo'n 20 meldingen. In nog geen 2 weken zijn dat er zo'n 5300!
De 5501 melding bevat altijd een verwijzing naar de name root-servers. (bijvoorbeeld 192.36.148.17 = i.root-servers.net) Ik kan deze overigens wel gewoon pingen.
==========================================================
Uit EventID.net:
Event ID: 5506
Source Dns
Type Error
Description DNS Server encountered invalid domain name offset in packet. Offset is the error.
Details Comments and links for event id 5506 from source Dns
Event ID: 5501
Source DNS
Type Error
Description DNS Server encountered bad packet from <IP Address>. Packet processing leads beyond packet length.
Details Comments and links for event id 5501 from source DNS
Specs:
W2K SBS server SP4 Incl. SQL (SP3), Exchange (SP3) en ISA (SP2)
2 NICS (LAN en WAN)
DNS staat aan op de server. De forwarders verwijzen naar de DNS servers van onze ISP.
Aan de WAN kant hangt een Vigor 2200 router. Zover ik kan zien draait deze geen eigen DNS.
Heeft iemand een idee hoe dit komt en nog beter...hoe ik dit oplos?
Ik ondervind niet bewust problemen maar elk kwartier verschijnen er zo'n 20 meldingen. In nog geen 2 weken zijn dat er zo'n 5300!
De 5501 melding bevat altijd een verwijzing naar de name root-servers. (bijvoorbeeld 192.36.148.17 = i.root-servers.net) Ik kan deze overigens wel gewoon pingen.
Uit EventID.net:
Event ID: 5506
Source Dns
Type Error
Description DNS Server encountered invalid domain name offset in packet. Offset is the error.
Details Comments and links for event id 5506 from source Dns
Event ID: 5501
Source DNS
Type Error
Description DNS Server encountered bad packet from <IP Address>. Packet processing leads beyond packet length.
Details Comments and links for event id 5501 from source DNS
Specs:
W2K SBS server SP4 Incl. SQL (SP3), Exchange (SP3) en ISA (SP2)
2 NICS (LAN en WAN)
DNS staat aan op de server. De forwarders verwijzen naar de DNS servers van onze ISP.
Aan de WAN kant hangt een Vigor 2200 router. Zover ik kan zien draait deze geen eigen DNS.
Heeft iemand een idee hoe dit komt en nog beter...hoe ik dit oplos?
Quod licet lovi, non licet bovi