Toon posts:

Mail computer maken

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een aantal maanden op zoek na het gene wat ik jullie nu ga posten, en google en got search leverde echt weinig op en gaf geen echt antwoord.

Ik heb thuis een ftp, web en file server met win2k3 en die draait al een maand of 4 achter elkaar zonder problems. Nu wil ik ook een soort mail server(geloof dat het zo heet?) Wat ik namelijk wil is gewoon een programma die mijn e-mail binnenkort(gewoon een controle doet om de 5mins of zo) van mijn mail.planet.nl pop3 account en dat ik het dan via de LAN met mijn eigen pc gewoon met outlook kan binnenhalen vanaf mijn servertje. Iedereen keer als ik hier vragen over lees krijg ik dingen zoals dat je een domein moet hebben en een MX record. maar waarom? hij hoeft alleen maar e-mail van mijn pop3 van planet binnen te halen en het dan beschikbaar stellen zodat ik het kan binnen halen vanaf mijn server met mijn andere pc via outlook. En ik moet natuurlijk ook kunnen versturen via mijn outlook en dit moet ook weer via de server gaan. Dit is toch mogelijk?

kort: Een prog op mijn server, die e-mail binnen haalt van mijn mail.planet.nl pop3 account. En dat ik dan via de LAN de e-mails weer met outlook van mijn server ophaalt. Ik wil dit zodat alle e-mails blijven opgeslagen op de server nadat ik bijv een forum heb uit gevoert.

hopelijk kan iemand mij eindelijk is uit de vragen helpen. :)

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Kijk eens naar bijv. Winroute pro, die kun je gewoon laten poppen. Jij kunt daarna weer gewoon poppen bij winroute vanaf je lokale pc. Er zijn overigens zeer veel programma's waar dit mee kan.

[ Voor 3% gewijzigd door RedVox op 09-07-2004 11:50 ]

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:16

MrDry

Desperados!

Gewoon exchange server gebruiken. De bijbehorende POP3 connector haalt je popmail op en deze kan je dat met outlook bekijken.

Quod licet lovi, non licet bovi

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja of je stelt in outlook gewoon in dat je opslagmappen op de server staan, net zo makkelijk en is hetzelfde.

Verwijderd

www.raidenmaild.com is een hele simpele en goedkoope mail server.

echt iets voor een beginner

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 10:17
KillerAce_NL schreef op 09 juli 2004 @ 11:51:
Tja of je stelt in outlook gewoon in dat je opslagmappen op de server staan, net zo makkelijk en is hetzelfde.
En dan zit je meteen niet met het gezeur als je mailserver op zijn gat ligt dat je geen mail kan versturen en als je mailserver crashed dat je al je data kwijt bent. Scheelt je weer backuppen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Als je de beschikking hebt over Exchange is een MX record en zo niet nodig. Je kan gewoon Exchange opdracht geven de mail op te halen en bepaalde adressen koppelen aan exchange mailboxen. Omdat je POP3 mail ophaalt is het verhaal van MX records etc. overbodig.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
exchange en winroute zijn toch $$$$?

free ware apps? heb kerio keer gehad en Mdeamon daar moest ik een MX records of zo voor hebben en het was veel te geavanceerd voor mij.

EDIT: oja, vat jou. :) maar er moeten meerder pc's gebruik van maken van die mail server, dus het is wel mogelijk maar niet echt overzichtelijk. Heb liever voorkeur aan mailserver proggie toch. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 11:56 ]

Verwijderd

LANSuite is een hele goede oplossing en gratis tot 5 users, dit is wel zonder virusscanner. Hoop dat dat niet nodig is. :-)

http://www.software602.com/

Verwijderd

Topicstarter
oja, dat lijkt me interresant! ga me het meteen uit proberen! kom latre terug met mijn status van progression ;) thx!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon je PST file op je server opslaan.
Dan haal je nog steeds je mail ophalen met je outlook van je client, maar de data blijft dan op je server staan.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26
MrDry schreef op 09 juli 2004 @ 11:50:
Gewoon exchange server gebruiken. De bijbehorende POP3 connector haalt je popmail op en deze kan je dat met outlook bekijken.
Voor zover ik weet zit de POP3-connector alleen bij Windows Small Business Server 2003. Voor de stand alone versie van Exchange 2003 kun je programma's als E.F.S. gebruiken, ik gebruikt al tijden.

Exchange gaat in dit geval niet werken want je haalt mail op van het planet.nl domein en dan zou je theoretisch het planet.nl domein moeten hosten in Exchange. Ik heb hetzelfde met m'n @Home.nl email-adres. Mijn eigen domein email komt vrolijk binnen en is geen probleem.

• Bart©
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 12:01:
Je kunt ook gewoon je PST file op je server opslaan.
Dan haal je nog steeds je mail ophalen met je outlook van je client, maar de data blijft dan op je server staan.
Alleen vult Outlook op de server dat pst-bestand continue en kan het dus niet nogmaals geopend worden door Outlook op een werkstation omdat dat bestand dus al in gebruik is.

• Bart©
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 11:55:
exchange en winroute zijn toch $$$$?
Ik denk niet dat de TS ook een licentie heeft voor Windows Server 2003.... O-)

• Bart©
KillerAce_NL schreef op 09 juli 2004 @ 11:51:
Maar dan moeten zowel je server als je werkstation continue aan staan om mail binnen te halen.. Wat de topic starter volgens mij wil is dat mail gewoon binnen komt ook al staat zijn werkstation niet aan.. Toch?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28
Ik heb het ook wel eens gedaan met winroute pro, maar dat proggie is eigenlijk voor internet delen.

Misschien dat je ook een imap server op kan zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door mhr-zip op 09-07-2004 12:15 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Ik gebruik zelf VPOP3, werkt prima. Ik draai nog met een oude versie er is nu inmiddels een nieuwe versie met meer mogelijkheden maar ik heb daar nog geen tooltje voor gevonden als je begrijpt wat ik bedoel.

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-02 16:33

Gambit

Ik heb thuis ongeveer het zelfde gedaan:

Mail word door Popbeamer vanaf mijn externe mailadressen naar mijn exchange server gehaald en vanaf de werkstations connect ik dan met outlook naar de mailbussen op de exchange server.
Dit werkt naar behoren voor op dit moment 7 popbussen bij verschillen providers.

Verzenden van mail doe ik overigens rechtstreeks naar de mailservers van mijn providers en dus niet via de exchange server.

If it is alive it can be killed

• mhr-zip
Gambit schreef op 09 juli 2004 @ 12:24:

Mail word door Popbeamer vanaf mijn externe mailadressen naar mijn exchange server gehaald en vanaf de werkstations connect ik dan met outlook naar de mailbussen op de exchange server.
Dit werkt naar behoren voor op dit moment 7 popbussen bij verschillen providers.

Verzenden van mail doe ik overigens rechtstreeks naar de mailservers van mijn providers en dus niet via de exchange server.
Bestaan er ook handleidigen van exchange op internet?

• Bart©
Gambit schreef op 09 juli 2004 @ 12:24:

Hoe heb je het dan voor elkaar gekregen dat Exchange email accepteert met een andere domeinnaam dan die in Exchange is ingesteld?? (of in de DNS bedoel ik)

[ Voor 4% gewijzigd door Bart© op 09-07-2004 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
lan suite, heb hem draaie en het werkt perfect! en had hem in 2 minuten geconfigureerd! Hartelijk bedankt RD-Bergkamp! En iedereen die gereageerd heeft trouwens, thx!

k ben weer vrolijk, mzzlss :)

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik krijg de indruk dat de TS ook prima gebruik zou kunnen maken van Mercury (www.pmail.com). Volledig gratis, gebruikt heel weinig resources en eenvoudig te configureren. Ik gebruik het zelf al langere tijd tot grote tevredenheid.

• mhr-zip
Je hebt toch trouwens ook iets van mdaemon ofzo? Volgens mij is dat ook veel gebruikt

Verwijderd

Gebruik eerst eens Google en de GoT-search voordat je hier een topic over opent. Zoiets heet inderdaad een mailserver en daarover is zéér veel te vinden.

In ieder geval geen onderwerp om een topic in Professional Networking & Servers aan te wijden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.