Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
ARME AOW’er
jealma schreef op 09 juli 2004 @ 10:56:
Bijvoorbeeld: Als ik aan het internetten ben, zegt Asus Probe (monitor die bij het mobo hoort) dat zowel de casefan als de cpufan stil staan (0 rpm) terwijl ik ze toch echt zie draaien.
Wat hij zegt.. als ik én MBM én Asus Probe heb draaien of een ander monitor prog dan kloppen de read outs van Asus Probe wel vaker nietDark schreef op 09 juli 2004 @ 11:25:
je kan niet tegelijk verschillende monitor progjes draaien, in je tasktray zie ik nog meer temperatuur staan, vermoedelijk is dat de oorzaak van de slechte readout...
Volgens de FAQ is Motherboard Monitor wel redelijk. En toen ik het probleem kreeg dat Asus Probe die vreemde waarden aangaf heb ik Motherboard Monitor erbij naast geinstalled om iets meer zekerheid te krijgen. Ik denk dat het feit dat er 2 sensorproggies lopen, niets te maken heeft met de vreemde waarden omdat die ook al vreemd waren VOORDAT ik Motherboard Monitor installeerde...Dark schreef op 09 juli 2004 @ 11:25:
je kan niet tegelijk verschillende monitor progjes draaien, in je tasktray zie ik nog meer temperatuur staan, vermoedelijk is dat de oorzaak van de slechte readout...
Ik pak wel ff zo'n sensor van een 3r kast met lcd display. PS: de heatsink is superkoel (ik heb er een Zalman CNPS7000-CU opzitten. Die voelt nauwelijks warm aan...GuardianAngel schreef op 09 juli 2004 @ 11:37:
ASUS moederborden willen nog weleens 15-20 graden afwijken van de werkelijke temperatuur. Probeer eens het e.e.a. met een losse sensor te meten.
Dat zal idd wel t geval zijn. Wat mi wel verklaard wordt door het feit dat je 2 monitor progjes naast elkaar hebt / had draaien is dat Asus Probe af en toe aangeeft dat de Fan niet meer draait enzo...jealma schreef op 09 juli 2004 @ 11:42:
Volgens de FAQ is Motherboard Monitor wel redelijk. En toen ik het probleem kreeg dat Asus Probe die vreemde waarden aangaf heb ik Motherboard Monitor erbij naast geinstalled om iets meer zekerheid te krijgen. Ik denk dat het feit dat er 2 sensorproggies lopen, niets te maken heeft met de vreemde waarden omdat die ook al vreemd waren VOORDAT ik Motherboard Monitor installeerde...
Sindsdien geen vreemde waarden meer.
Topic mag wat mij betreft geclosed worden.