A7V8X-X komt niet voorbij BIOS

Pagina: 1
Acties:

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Hoi,

Gisteravond geprobeerd de nieuwe pc van mijn oom in elkaar te zetten.
• Asus A7V8X-X
• AMD Athlon XP 3000+
• 512Mb DDR333/PC2700
• ATi Radeon 9800 Pro

Nu hebben ze in plaats van DDR333, DDR400 geheugen opgestuurd van het merk Elixir.

Als ik de computer aanzet, met alleen bovengenoemde componenten aangesloten, dan komt ie in het BIOS terecht bij de CPU instellingen. Stel ik hem in op 2167MHz, dan krijg ik een serie lange piepjes die maar niet ophoudt. Dus niet 1 continue piep, maar meedere lange piepjes achter elkaar. In het boekje staat geen woord over troubleshooting/piepjes (waanzinnig :r), maar zoeken op google/GoT heeft mij geleerd dat dit betekent dat er geen geheugen gevonden is. Zet ik de PC uit, en weer aan, dan kom ik weer in het BIOS terecht. Daar op de 'hoofdpagina' staat wel dat er 512Mb installed is.

De geheugen instelling staat std op 'auto', waarbij hij de melding geeft dat er maar 1 soort DDR400 geheugen ondersteund wordt (en volgens het lijstje op de Asus site is dat niet Elixir). Stel ik het geheugen in op DDR333 (waarbij de waarschuwing verdwijnt) dan werkt het echter nog steeds niet.

Ik heb het geheugen in banks 1 en 3 geprobeerd, toen het in 3 zat bleef het beeld geloof ik weg, maar leek de pc wel op te starten. Wat kan ik hier nog verder aan doen, anders dan ander geheugen te kopen?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik weet niet of je ook echt elixer besteld hebt of dat je dit opgedrongen is? het is namelijk waaibomenspul van de eerste orde. meteen inruil die troep.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
smvs schreef op 09 juli 2004 @ 10:51:
ik weet niet of je ook echt elixer besteld hebt of dat je dit opgedrongen is? het is namelijk waaibomenspul van de eerste orde. meteen inruil die troep.
Nee, we hadden een ander B-merk besteld, V-DATA pc2700 DDR333.
De specs zeggen niets over supported DDR333 modules, dus dat moet gewoon werken.

Maar als zo'n DDR400 module op DDR333 draait, zou die limiet qua ondersteunde DDR400 modules dan ook nog van toepassing zijn?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

normaal gesproken kan je gewoon ddr400 in een ddr333 geheugenbank stoppen is helemaal niets mis mee want het word dan toch teruggeclockt.

toch heb ik het gevoel dat je mobo niet met dat geheugen overweg kan of dat de module kapot is heb je de mogelijkheid om ander geheugen te proberen?

op deze manier kan je namenlijk uitsluiten of het ligt aan het geheugen of aan de geheugenbank van je mobo

computer voor alle werkzaamheden

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Hmm, de elixir's die ik heb zorgen ook voor piepende moederboarden

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Heb toevallig ook net een a7v8x-x mobo in handen gekregen. Heb er nu 2 verschillende merken pc3200 inzitten (draait op 2x163, AMD Duron 1,8 @ 2,2Ghz.), te weten, corsair en kingston. Geeft geen enkel probleem.

(wel een vaag probleempje die ik heb, benieuwd of jullie dat ook hebben, is dat ik bij het opstartscherm op specifieke momenten op del moet drukken om in bios te komen. Doe ik het niet op de juiste momenten (2x) dan kom ik bios niet in. |:(

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Wat je kan proberen is booten met een ander geheugen en daarna de nieuwste bios flashen. Wil compatibility problemen met geheugen nog wel eens oplossen.
Pagina: 1