Ik probeer een DIV, geplaatst binnen een andere DIV, van kleur te laten veranderen als de muis eroverheen gaat. Oorspronkelijk probeerde ik dit via CSS (DIV#naam:hover), maar dit bleek niet te werken. (:hover is alleen voor A geldig) Hierdoor ben ik genoodzaakt Javascript te gebruiken.
Het probleem is dat de DIV niet verandert van kleur als ik de muis over een leeg stuk van deze DIV beweeg. Dit gebeurt wel als ik de muis over 'Blaat' beweeg.
Onderstaande code werkt perfect als de DIV niet genest is binnen een andere DIV, maar dit is geen optie. Onderstaande code werkt ook zoals gewenst binnen Mozilla, maar de pagina's waar dit geplaatst wordt worden alleen maar met Internet Explorer bekeken.
onmouseenter en onmouseleave ipv onmouseover en onmouseout gebruiken geeft hetzelfde effect.
Waardoor komt dit, en is dit te verhelpen?
Het probleem is dat de DIV niet verandert van kleur als ik de muis over een leeg stuk van deze DIV beweeg. Dit gebeurt wel als ik de muis over 'Blaat' beweeg.
Onderstaande code werkt perfect als de DIV niet genest is binnen een andere DIV, maar dit is geen optie. Onderstaande code werkt ook zoals gewenst binnen Mozilla, maar de pagina's waar dit geplaatst wordt worden alleen maar met Internet Explorer bekeken.
HTML:
1
2
3
4
5
| <DIV STYLE='width:400px'> <DIV STYLE='background-color:yellow' onmouseover='style.backgroundColor="blue"' onmouseout='style.backgroundColor="yellow"'>Blaat</DIV> </DIV> |
onmouseenter en onmouseleave ipv onmouseover en onmouseout gebruiken geeft hetzelfde effect.
Waardoor komt dit, en is dit te verhelpen?
[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 09-07-2004 10:59 . Reden: Wat vergeten ]