Ik ben wat osCommerce bagger-HTML-output aan het veranderen om de accessibility enigszins te verbeteren.
Ik heb de volgende HTML:
Als ik nu op de <a> klik krijg ik door de functie popupImageWindow(this.href); een popup venster met het plaatje, alles naar wens...
Maar doordat er in de <tr> onclick event ook een actie staat wordt die onclick ook uitgevoerd wanneer ik op de link in de <td> klik.
Kan ik op de een of andere manier zorgen dat de onclick events in de <td> zorgen dat die van de <tr> niet worden uitgevoerd?
Alvast bedankt!
Ik heb de volgende HTML:
HTML:
1
2
3
4
| <tr id="defaultSelected" class="dataTableRowSelected" onmouseover="rowOverEffect(this)" onmouseout="rowOutEffect(this)" onclick="document.location.href='http://localhost/Assistant/Site/webshop/admin/banner_statistics.php?page=1&bID=1'"> <td class="dataTableContent"><a href="popup_image.php?banner=1" onclick="return popupImageWindow(this.href);">[img]"images/icon_popup.gif"[/img]</a> osCommerce</td> <td>[...]</td> </tr> |
edit:
JavaScript functie er ook maar even bij:
JavaScript functie er ook maar even bij:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| <!-- function popupImageWindow(url) { window.open(url,'popupImageWindow','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=yes,copyhistory=no,width=100,height=100,screenX=150,screenY=150,top=150,left=150'); return false; } //--> |
Als ik nu op de <a> klik krijg ik door de functie popupImageWindow(this.href); een popup venster met het plaatje, alles naar wens...
Maar doordat er in de <tr> onclick event ook een actie staat wordt die onclick ook uitgevoerd wanneer ik op de link in de <td> klik.
Kan ik op de een of andere manier zorgen dat de onclick events in de <td> zorgen dat die van de <tr> niet worden uitgevoerd?
Alvast bedankt!
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:07 ]