Ik ben van plan een keer goed in de buidel te tasten en een hifi / surroundset aan te schaffen.
Even wat info:
Als receiver Yamaha RX-V1400
beschrijving
Als sub ELAC SUB 303 ESP
beschrijving
Als luidsprekers de Cabasse
beschrijving
De luidsprekers neem ik 4 dezelfde zuilen (dus geen op standaard).
Dit i.v.m. mooier uiterlijk, persoonlijk natuurlijk. Als center speaker ook een cabasse xi center.
Het geheel heb ik geluisterd met 2 zuilen, sub elac en een denon versterker.
Klonk allemaal zeer tof en lekker.
Complete set kost c.a. € 3.250,00
Ik wil deze set gebruiken om zowel muziek te luisteren en als surroundset om films te kijken.
Probleem waar ik mee zit is het volgende:
Aangezien de zuilen een bereik hebben tot 150 hz moet de sub het overnemen
vanaf deze frequentie d.m.v. crossover.
Geheel is duidelijk en logisch.
Nu lees ik echter her en der op het forum dat de meeste subs pas vanaf een 80 maximaal 100 hz inspringen.
Indien de frequentie hoger zou zijn kan men te goed waarnemen waar de sub staat.
Ik heb de cabasse zuilen ook even gehoord zonder de sub.
Nou dat klinkt dus echt nergens naar, hij kapt echt wel na (beneden) 150 hz snel af.
Aangezien je midden tussen de 4 zuilen zit tijdens luisteren en de sub naast de tv komt te staan, ben ik er bang voor dat de achterste speakers niet lekker klinken omdat de sub vooraan deze dus moet aanvullen.
Tuurlijk kan ik dat gaan beluisteren in de winkel, echter is in de winkel nooit helemaal de huissituatie van toepassing.
Heeft iemand ervaring met deze speakers? (ik had zelf nog nooit van het merk gehoord)
Zouden deze speakers een goedkoper alternatief kunnen zijn?
beschrijving
Prijs kan zou € 499,00 moeten zijn bij TQS.nl . Of dat per stuk is of per 2 kan ik zo niet vinden. De cabasse speakers kosten 399,00 per stuk.
Deze speakers hebben een lager bereik.
Ik weet dat het aanschaffen van speakers heel persoonlijk is en dat zuilen altijd minder zijn dan vol formaat speakers maar als iemand mij hier een beetje advies kan geven zou dat mooi zijn.
Even wat info:
Als receiver Yamaha RX-V1400
beschrijving Als sub ELAC SUB 303 ESP
beschrijving Als luidsprekers de Cabasse
beschrijving De luidsprekers neem ik 4 dezelfde zuilen (dus geen op standaard).
Dit i.v.m. mooier uiterlijk, persoonlijk natuurlijk. Als center speaker ook een cabasse xi center.
Het geheel heb ik geluisterd met 2 zuilen, sub elac en een denon versterker.
Klonk allemaal zeer tof en lekker.
Complete set kost c.a. € 3.250,00
Ik wil deze set gebruiken om zowel muziek te luisteren en als surroundset om films te kijken.
Probleem waar ik mee zit is het volgende:
Aangezien de zuilen een bereik hebben tot 150 hz moet de sub het overnemen
vanaf deze frequentie d.m.v. crossover.
Geheel is duidelijk en logisch.
Nu lees ik echter her en der op het forum dat de meeste subs pas vanaf een 80 maximaal 100 hz inspringen.
Indien de frequentie hoger zou zijn kan men te goed waarnemen waar de sub staat.
Ik heb de cabasse zuilen ook even gehoord zonder de sub.
Nou dat klinkt dus echt nergens naar, hij kapt echt wel na (beneden) 150 hz snel af.
Aangezien je midden tussen de 4 zuilen zit tijdens luisteren en de sub naast de tv komt te staan, ben ik er bang voor dat de achterste speakers niet lekker klinken omdat de sub vooraan deze dus moet aanvullen.
Tuurlijk kan ik dat gaan beluisteren in de winkel, echter is in de winkel nooit helemaal de huissituatie van toepassing.
Heeft iemand ervaring met deze speakers? (ik had zelf nog nooit van het merk gehoord)
Zouden deze speakers een goedkoper alternatief kunnen zijn?
beschrijving Prijs kan zou € 499,00 moeten zijn bij TQS.nl . Of dat per stuk is of per 2 kan ik zo niet vinden. De cabasse speakers kosten 399,00 per stuk.
Deze speakers hebben een lager bereik.
Ik weet dat het aanschaffen van speakers heel persoonlijk is en dat zuilen altijd minder zijn dan vol formaat speakers maar als iemand mij hier een beetje advies kan geven zou dat mooi zijn.
Overclocking, over and over again.