Win2k3 virtual webserver met php en mysql erg traag.

Pagina: 1
Acties:

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik ben bezig met een intranet omgeving, deze draait als test op mijn laptop (PIII 700 mhz 128mb intern Win2k met IIS, PHP en Mysql) dit gaat redelijk snel allemaal. Prima om mee te werken in ieder geval.

Nu heb ik de testomgeving op de server gezet op mijn werk zodat het hier ook getest kan worden. (PIV, 2 gig geheugen Win2k3 met Virtual Server -> Win2k3 webserver, PHP en Mysql). Deze server is speciaal aangeschaft voor dit intranet systeem en er draait dus verder niets anders op dan bovenstaande.

(Niet zeuren over Microsoft i.c.m. PHP en MySQL, op mijn laptop draait het prima dat is niet het grootste probleem.)

Nu dacht ik persoonlijk dat deze compaq dl360 ontzettende overkill zou zijn omdat de intranet applicaties ook op mijn laptop goed draaien, maar nu blijken alle php scripts doordat alles onzettend traag draait door time-outs te eindigen.

Nu kan ik alle time-outs verhogen, maar ik vind het gewoon raar dat een server die 5x (dan al niet meer) sneller is, zeker 8x trager is dan mijn laptop.

Het beheer van de server valt onder een ander bedrijf dus ik kan zelf niets veranderen en heb beperkte gegevens maar ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen waar dit euvel aan zou kunnen liggen.

Zelf denk ik dat het komt doordat er dus (voor de veiligheid) een webserver draait op een virtuele pc op de server. Dat hierdoor niet alle hardware bronnen 100% gebruikt worden begrijp ik, maar dat het hierdoor misschien maar 5% wordt gebruikt kan ik niet geloven.

Ik heb gezocht op google en op tweakers maar omdat het nogal een breed probleem is en de combinatie van software niet erg vaak voor komt heb ik nog niets kunnen vinden.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Verwijderd

is php geinstalleerd als cgi? is php zowieso al geschikt voor win2k3 (iis6)?

• Chieliot
Op php.net staat:

All Windows binaries can be used on Windows 98 ME and on Windows NT/2000/XP/2003[/ME]

Dat lijkt mij goed. En bij de installer die is gebruikt staat:

(CGI only....)

Dus dat moet ook goed zijn.

Ben wel blij dat er iemand meedenkt met het probleem, ik had al wat gevonden over time-outs door foute dns resolves oid. Maar dat is allemaal goed ingesteld naar ik weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Chieliot op 09-07-2004 17:37 ]

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:03

McMiGHtY

- burp -

Hey Michiel,

Ik zag dat je hier ook al incident voor aangemaakt had, en nu ook hier een posting. Ik ben de laatste paar dagen er nog niet aan toegekomen om hier goed na te kijken, maar heb dinsdagochtend weer tijd

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chieliot schreef op 09 juli 2004 @ 17:37:
Op php.net staat:

All Windows binaries can be used on Windows 98 ME and on Windows NT/2000/XP/2003[/ME]

Dat lijkt mij goed. En bij de installer die is gebruikt staat:

(CGI only....)

Dus dat moet ook goed zijn.

Ben wel blij dat er iemand meedenkt met het probleem, ik had al wat gevonden over time-outs door foute dns resolves oid. Maar dat is allemaal goed ingesteld naar ik weet.
Of je PHP als DLL (Denk dat het voor IIS iets als php4iis.dll is ofzo) of als CGI draait, maakt volgens mij niet zo heel veel uit...

Ik gok er dus op, dat het door dat virtuele webserver komt, volgens mij moet je die dan namelijk bridgen (het is immers een PC 'in' een andere PC... Dus poort 80 op de echte webserver, kan wat anders zijn, dan poort 80 in de virtuele PC...)

En een virtuele PC, vraagt juist heel veel van de host PC, tenminste, bij mij wel (AMD Barton 2500+ @ 2150MHz) en ik gebruik VMWare voor me virtuele (test) omgevingen...

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2004 17:05 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ga je topic in ieder geval even naar het juiste subforum verplaatsen; dat is dus Software Algemeen :)

WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

De server is zwaar genoeg, dit is een HP/Compaq Proliant G380

• Chieliot
Hi McMiGHtY

Woensdag ben ik weer aan het werk, ik zal vandaag en morgen even zoeken naar tooltjes of sciptjes waarmee we de performance van php en mysql kunnen testen.

Weet iemand hiervoor misschien goede tools of andere dingen die we kunnen testen zodat we snel een server hebben die goed en volledig draaid?

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Kun je een scriptje maken die een aantal Queries doet op de database?

Connecten naar de db, select from db * where
en dan iets zwaarder zeg maar?

• Chieliot
Omdat PHPMyAdmin ook op de server draait en deze ook verdomde moeite heeft met het verwerken van grote hoeveelheden imports, dus queries, denk ik dat het hoofdzakelijk aan MySQL ligt.

Weet iemand of je MySQL anders moet configureren wil deze naar behoren werken op een virtual pc op een windows 2003 webserver? (Onder IIS met PHP)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Uit je verhaal begrijp ik dat je webserver binnen VMware/MS Virtuel PC draait?
Hoe staat die ingesteld? Binnen VMware kun je de virtuele machine bv 64 MB geheugen geven, ook al heeft het host os misschien wel 4 GB. Misschien staat dat niet goed?

This footer is intentionally left blank

• Chieliot
Ondertussen heb ik vernomen dat MS virtual pc 100% van de bronnen mag gebruiken. Helaas is het verhogen van deze bronnen niet de oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Chieliot op 21-07-2004 13:15 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Omdat je nu een beejte appels met peren aan het vergelijken bent...

Is het mogelijk om een Virtual PC te maken met Windows 2000? Zodat je precies de zelfde versie Windows/PHP/MySQL kunt gebruiken om uit te sluiten dat het bv Windows 2003/II6 is, in combinatie met bv PHP.

This footer is intentionally left blank

• Chieliot
hmmm, ja de vergelijking is misschien niet echt eerlijk, maar een server die zo snel is en niet met heel andere versies werkt, maar dan toch zoveel trager.....

Misschien dat ik een virtual pc aanmaak met dezelfde software als op mijn laptop, als dat wel draait ben ik een stuk gelukkiger.

• Chieliot
Kick! Helaas nog steeds geen oplossing gevonden.

Er zijn nieuwe versies danwel oude versies van PHP en MySQL geinstalleerd, deze is van CGI modus naar ISAPI modues geconfigureerd en zo nog enkele instellingen die mogelijk problemen zouden kunnen geven. Helaas nog geen resultaten om vrolijk van te worden.

In de hoop dat iemand dit leest en deze problemen herkent even een kick.

Zeer binnenkort zal McMiGHtY hopelijk nog wat meer specs van onze pogingen kunnen posten.

Het gaat dus om een een HP/Compaq Proliant G380 met een Virtual PC waarop Win2k3 Webserver draait met PHP en MySQL. Hierop draait een intranet systeem met verschillende zware webapplicaties. Bepaalde berekeningen duren echter meer dan 5 minuten terwijl mijn laptop met win2k PHP en Mysql (PIII 700 Mhz) er minder dan 3 minuten over doet.

PHP draait nu in ISAPI mode. IIS, PHP en Mysql zijn gelijk geconfigureerd als op mijn laptop. Standaard, zonder al te veel grote wijzigingen.

In afwachting tot een reactie.

Pagina: 1