Toon posts:

CPU Fan van ASUS L3800c bestellen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat de CPU fan van mijn Asus L3800c laptop defect is, nu heb ik Asus gebeld en die verkopen geen losse onderdelen. De laptop valt niet meer onder garantie trouwens.
Als ik de CPU fan door Asus moet laten vervangen, dan kost me dat ongeveer 110 Euro. Terwijl een losse fan maar 20 Euro kost.
Sunon heb ik ook een mail gestuurd of ik daar niet iets zou kunnen bestellen, maar die laten niets van zich horen.

Weet er iemand waar ik zo'n losse CPU Fan kan bestellen????

Verwijderd

Topicstarter
Oke...
weet er anders iemand of een laptop fabrikant verplicht is om onderdelen te leveren (tegen betaling uiteraard)

Verwijderd

Schroef dat ding open, kijk wat voor fan er nu in zit, ga naar de locale electro boer, koop daar zo'n zelfde ding en monteer die weer op je cpu.
Kan toch niet moeilijk zijn?
Draadje + aansluiting kun je eventueel dan nog wel even fixen met de soldeerbout.

Verwijderd

Topicstarter
Wel eens geprobeerd dan???

De locale electroboer leverd alleen maar dikke zware fans en geen dunne lichte fans die geschikt zijn voor laptops.
Dus als je niets nuttigs te melden hebt reageer dan niet!!!!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 18:36

SmidsY

hallo!?.............

ik snap je probleem en zie dat je al contact heb gehad met asus, was dit asus nederland!? en heb je goed doorgevraagd!? wat ik je aanraad vraag eens rond bij de distributeurs/dealers van asus hier in nederland of informeer bij exterene reparatie bedrijven, deze laatste zijn misschien wat moeilijker omdat je er als particulier naar vraagt. Een andere optie is op zoek te gaan via 2ehands sites voor een sloop model voor onderdelen

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.