Mobo kan niet overweg met modem

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:41
Ik heb de PMG FAQ en OPSTARTPROBLEMEN FAQ gelezen maar ik kwam nog niet uit mijn probleem.

Als ik de pc aanzet als ik hem net op de plaats neerzet, kan ik hem gerust 5x achter elkaar opstarten en doet hij het perfect. Maar wacht ik dan echter 3 minuutjes na de laatste keer opstarten, dan wil hij niet aan. Hij doet dan helemaal niets (geen fan's beepjes oid).
Nog zoiets geks is het lampje van brander (BENQ). Als de pc uit staat blijft het rode ledje branden. Iets wat de brander niet in een andere pc's doet.
Het lampje brand zelfs al als er alleen voeding in de brander zit, dus zonder IDE kabel.

Maar als ik dan het analoge modem eruit haal, doet alles het perfect, dan gaat het lampje van de brander ook uit als de pc uitstaat, alleen mijn oom wil wel kunnen internetten (analoog). Nu heb ik al een ander pci modem geprobeerd, alle pci sloten maar het wordt er niet beter op :(.

Weet iemand hoe dit kan? Het lijkt mij dat het modem er voor zorgt dat er spanning op de voeding komt te staan, anders kan het branderlampje nooit gaan branden, misschien dat daar ook het opstartprobleem zit?

Ik weet het even niet meer, ik hoop jullie wel!

Specs:
AMD 2000+
ECS L7VTA
256 KINGSTON

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zit de PC op een geaarde stopcontact aangesloten? Anders gaat het via de telefoonlijn en ik denk niet dat dit gezond is. Dat is iig het meest logische wat ik uit je verhaal kan concluderen.

edit:
Oh, en om dit uit te sluiten, zou je eens kunnen proberen alleen de telefoonstekker eruit te trekken en de modem erin te laten ;)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 09-07-2004 09:12 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je dat mobo wel of niet met de onboard MC97 modem er ook op? Zo ja, zet een disabled bij VIA on-chip device > MC97.

En zet de toch ongebruikte wake-up instellingen bij Power Management > Event, zoals LPT&Com, Power on by PCI, WOM Resume op disabled.

Eigenlijk ben ik altijd wel een voorstander van ongebruikte onboard dingetjes op disabled zetten. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 09-07-2004 09:14 ]

{signature}

• FireWood
  • Laatst online: 12-08 23:45
Probeer het ok eens andersom, de voedingsstekker er helemaal uit en de telefoonkabel erin.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Pietjuh
Er zit geen onbord modempje geen en alles staat uit in de bios. Met of zonder kabeltje eraan maakt ook niets uits. Ik zag wel dat hij in windows irq 16 krijgt toegewezen en in de bios maar tot irq 15 staat, maja als ik in windows kom, doet hij het gewoon, dus daar zal het toch wel neit aan liggen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En koppel eens als test die brander helemaal los?

Met een kale setup testen is altijd handig voor het uitsluiten van oorzaken. :)
Test eens zonder al het IDE-spul.

{signature}

• Pietjuh
Het is toch echt het modem :'(. Ik kan er niets anders van maken. Maar wat kan ik er aan doen, een ander pci slote wil niet helpen, met een ander pci modempje heb ik hetzelfde probleem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op 09 juli 2004 @ 09:10:
Zit de PC op een geaarde stopcontact aangesloten?
:)

• Pietjuh
Owh sorry, ja hier is alles geaard

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens volledige specs (en dan met name van de modems in kwestie)...

Als dit niet een aardingsissue is, dan kan het zijn dat je telefoonlijn rare dingen doet, of dat je PCI sloten zelf brak zijn,

Wat gebeurt er met een externe seriele modem?

Oslik blyat! Oslik!

• Pietjuh
Volledige specs:

Processor: AMD 2000+
Moederbord: ECS L7VTA v1.0
Geheugen: Kingston 256DDR 333mhz
HDD: Maxtor 80 GIG (PATA)
VGA: POV Geforce fx5200
MODEM:
Orgineel: Bitware (typenummer onbekend), maar met rockwell chips
Ook geprobeerd met: TRUST communicator 56K PCI

Een extern modem heb ik niet bij de hand.

Dat het aan de telefoonlijn lijkt me sterk, met TRUST modem heb ik jaren lang zelf gebruikt (zonder problemen, wel een andere pc) en gisteren toen ik de pc nog bij mijn oom thuis had staan had ie ook precies dezelfde problemen (ik heb hem nu thuis).

edit:

Ik kan over een half uur bij iemand een extern modempje lenen, even kijken als we die aan het werk krijgen. Will keep you updated!

[ Voor 12% gewijzigd door Pietjuh op 09-07-2004 14:40 ]

• Pietjuh
Nu het volgende probleem :S Ik heb nu een analoog modem geregeld, een e-tech 56k meer staat er niet op. Maar hoe installeer ik zo'n modem??? Via nieuwe hardware wizzard lukt het niet, ik weet ook niet als dat kan met een serieel modem.
Kan iemand mij dat please vertellen??

Verwijderd

rare vraag staat er bij je systeem ook gele uitroep tekens bij pci sloten ?
zo ja dan is de drivers niet goed ingeladen

• Pietjuh
Alleen een usb controller, maar die heb ik uitgeschakeld. IRQ is het volgensmij ook niet, ik heb bij systeem informatie en hij heeft een apart IRQ (18) in windows..
Pagina: 1