Toon posts:

Plextorwriter 24/1040 firmware van Plextor Premium?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cdwriter van Plextor is een 24/10/40. Mijn vraag is of je die kan flashen met de firmware voor een Plextor Premium (52/32/52)

De reden is omdat ik met mijn writer niet kan overburen. Mijn vader heeft een Premium en daarmee gaat het wel (zelfde instellingen en software gebruikt)

Ik weet niet of het kwaad kan om hem daarmee te flashen (heb de firmware van de mijne nog op harddisk staan) en weet ook niet dat als het niet moest werken of ik mijn firmware kan terugzetten zodat hij terug staat zoals hij nu is.

_/-\o_ thx
Stoffel

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

... nope!

de 24/10/40 is een stuk "ouder" en heel anders als de chip in de Plextor Premium.

I heb een 48x32x48 hier liggen van plextor ...maar deze mist hardwarematig gewoon allemaal functies die de Premium wel heeft!

Als je hoofd probleem is dat je niet kan overburning moet je ook even kijken naar de media die je gebruikt. En tot hoever je wilt overbranden.

maar het is waar....sommige branders ondersteunen geen overburning! Maar dat een plextor het niet zou kunnen..... ???

[ Voor 42% gewijzigd door swampy op 09-07-2004 03:12 ]

There is no place like ::1

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Plextor 24/10/40 kan probleemloos overbranden, net als alle andere Plextor recorders.

En nee, de 24/10/40 flashen naar een Premium gaat niet. Het zijn compleet verschillende drives. Net als alle andere Plextor drives... Plextor doet niet mee aan het verkopen van gekortwiekte hardware, wat natuurlijk wel jammer is voor de tweaker. Maar zelfs al zou het zijn, dan hoef je echt niet te verwachten dat een antieke drive als de 24/10/40 nog op dezelfde hardware is gebaseerd als de Premium. Bij fabrikanten die wel gekortwiekte hardware verkopen gaat het 'upgraden' ook hoogstens één generatie terug.

Verwijderd

Topicstarter
SatCP
Hoe overburn je dan met deze writer? Ik heb al vanalles geprobeerd en met de mijne lukt het niet en met de premium wel (zelfde versie software, zelfde cd's)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hoeft daar niets speciaals voor te doen. Natuurlijk moet je in de software wel instellen dat je kunt overbranden. In Nero bijvoorbeeld doe je dat bij 'File' -> 'Preferences' -> 'Expert Features', en daar vink je de optie aan om overburning toe te laten. De Plextor 24/10/40 kan tot 94:59 overbranden (vul dat maar in).

Natuurlijk heb je daar wel speciale cd's voor nodig. Met een gewone 80 minuten cd mag je al blij zijn wanneer je 2 minuten meer op de cd kunt persen. Hou er ook rekening mee dat de kwaliteit van een cd voorbij het door de fabrikant opgegeven einde niet meer gegarandeerd is. Je kunt er vanuit gaan dat de error rate hier bij het schrijven veel hoger zal liggen en dat de data die hier staat veel sneller onleesbaar zal worden dan op de rest van de cd. Zeker als je baggermedia gebruikt is dit iets om in je achterhoofd te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vindt ik straf. Ik had al vanalle tijden ingegeven: 82min, 90min, 95min en toen wou hij niet schrijven. Nu met 99min59sec in te geven schrijft hij wel. Alleen een klein foutje op het einde. Hij had al 100% gehaald en opeens verscheen het scherm dat het branden mislukt is. Heb de cd eruitgehaald, maar hij werkt toch. Hartelijk bedankt (maar ik blijf het toch straf vinden 8)7
Pagina: 1