geluid shoutcast stream nog beter maken

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-07 16:44
Hallo beste Tweakers .

Ik heb de volgende vraag ,ik draai weleens voor een webradiostation uit Amsterdam ( Dancetown fm ) en ik ben bijna tevreden over het geluid van mijn stream naar de server in Amsterdam maar er mist iets.
Het moet gewoon zoals radio klinken ,vet hard dus met veel compressie over de audio en dat bereik ik wel maar toch mist er iets ,wie kan mij verder helpen.

Ik heb even wat voor testdoeleinden op een alternatieve poort gezet om jullie eens te laten luisteren ,anders kunnen jullie geen oordeel geven.
IK weet dat dit misschien een beetje als spam KAN overkomen maar dat is absoluut mijn intentie.

De stream hieronder is een 64kbit- 44.1KHZ mp3 PRO stream dus je hebt de mp3pro plugin nodig om dit optimaal te kunnen beluisteren ( net zoals bijvoorbeeld bij FOK radio )

Let niet op de muziek ,ik heb zomaar wat aangezet.

http://195.241.59.76:4000/listen.pls is de audiolink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Het overstuurt, bah.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Nu even een onderbouwde kritiek :)

Je overstuurt het signaal, dit is zowel op de mp3pro stream te horen alswel in compatibility mode (dan is het erger). Ik heb zelf liever een nette sound die tenminste niet overstuurt, ik vind het dan ook een ramp om naar stations als skyradio te luisteren, dan heb ik het nog niet eens over de muziek maar vooral over de overdreven compressie waardoor het gigantisch brak klinkt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
heb er 3,5 db afgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Is inderdaad stukken beter. Blijf in ieder geval nog maar wel even bij deze muziekstijl, is wel lekker :P Het klinkt nu bijna als een normaal mp3tje, goed genoeg dus (ik heb soms in de zomervakantie wel eens zo'n kick dat ik een paar daagjes/weekje webradio draai, is wel grappig om te doen binnen een community).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
m.m schreef op 09 juli 2004 @ 01:32:
Is inderdaad stukken beter. Blijf in ieder geval nog maar wel even bij deze muziekstijl, is wel lekker :P Het klinkt nu bijna als een normaal mp3tje, goed genoeg dus (ik heb soms in de zomervakantie wel eens zo'n kick dat ik een paar daagjes/weekje webradio draai, is wel grappig om te doen binnen een community).
Ok ,ik laat de muziek zo wel even
En ik ben blij dat het nu wel klinkt ,ik overstuurde de codec dus gewoon ,dat was het enige .
De bronbestanden zijn ook mp3 en dat is het probleem ,als ik cd audio gebruik klinkt het nog wel wat strakker
Tsja ik vind het maar een magere vervanger van mijn oude hobby ,ik heb een piratenstation gehad maar ja 3X busted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Tja, ik hou het liever gewoon online, stukken veiliger (zeker met de frequentie waarmee ik wel eens 'zend' en de duur ben ik geen doel voor de rechten-instaties. Ga je echter 24/7 uitzenden met eigen website etc. zonder licentie dan kon je na een paar maanden nog wel in de problemen komen. Mijn oplossing voor het kwaliteitsprobleem is streamen op 128kbit(+) maar daar moet je wel de bandbreedte voor hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 00:24
Mja 64Kbit/s is gewoon te weinig, welke compressie je ook gebruikt. Vooral hoge tonen klinken gewoon dof/lelijk.

Heb je niet genoeg badbreedte voor 128Kbit?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

In theorie kan hij het legaal doen, dan mag je tot 64kBit gaan. Een verbeterpuntje zou titels in de naam zijn, ben wel benieuwd hoe het liedje heet wat er nu op is, ik zoek 'em al een tijdje maar weet de titel niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
iets schreef op 09 juli 2004 @ 01:48:
Mja 64Kbit/s is gewoon te weinig, welke compressie je ook gebruikt. Vooral hoge tonen klinken gewoon dof/lelijk.

Heb je niet genoeg badbreedte voor 128Kbit?
nee,Chello heeft me nog niet omgezet naat de nieuwe snelheden jammergenoeg ,dan had ik gewoon 128 kunnen uploiaden en geen mp3 pro hoeven te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
m.m schreef op 09 juli 2004 @ 01:53:
In theorie kan hij het legaal doen, dan mag je tot 64kBit gaan. Een verbeterpuntje zou titels in de naam zijn, ben wel benieuwd hoe het liedje heet wat er nu op is, ik zoek 'em al een tijdje maar weet de titel niet :P
Pulsedriver - Cambodia ( A1 greencourt remix )
AHA ,als dat zo is wat die 64 bit betreft dan knijpen we in ons handjes!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Ik bedoel dat je als je een licentie hebt dat je dan tot 64 kbit mag streamen, niet dat 64kbit zomaar mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
m.m schreef op 09 juli 2004 @ 02:11:
Ik bedoel dat je als je een licentie hebt dat je dan tot 64 kbit mag streamen, niet dat 64kbit zomaar mag.
OH das wel heeeeel erg jammer ik dacht ,it's just to good to be true ,zeker gezien de heksenjacht van Brein en consorten de laatste tijd.
Maar goed ,het servertje blijft tot 3 uur live uitgezocht qua muziek en om 3 uur gaat ie op de automaat ( Raduga radio automation software )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Ik ga zo ook maar eens pitten, dank je voor de muziek vannacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

_/-\o_ prachtig dat accent _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-07 15:28
Wel toffe muziek nu idd ja :) Alleen jammer dat je zo gaat sluiten.

Alhoewel je hem zo ingesteld hebt dat hij om 3 uur automatisch zou stoppen ... dus misschien werkt de software wel niet naar behoren en heb ik geluk :p

[Update]Las weer eens te snel ... Je was dus tot drie uur er zelf en nu op de automaat :) En titelweergave zou wel leuk zijn ja, vooral omdat je nu vaak het o ja idee hebt, en dan de naam wilt weten om het nummer vervolgens semi-legaal ergens vandaan te halen.

[ Voor 92% gewijzigd door Gregoor op 09-07-2004 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FX16 schreef op 09 juli 2004 @ 01:54:
[...]

nee,Chello heeft me nog niet omgezet naat de nieuwe snelheden jammergenoeg ,dan had ik gewoon 128 kunnen uploiaden en geen mp3 pro hoeven te gebruiken
Je zou eerst eens 96kbps kunnen proberen hoewel dat met de oude chello classic wel eens lastig kon worden. Heb zelf ook internet radio gedaan en wij hebben vrij lang op 64Kbps 22 Khz mono gedraait omdat de server vrij langzaam was. Misschien dat je daar nog een beetje mee kan spelen.
Het blijft gewoon uit proberen voor het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 13:13:
[...]

Je zou eerst eens 96kbps kunnen proberen hoewel dat met de oude chello classic wel eens lastig kon worden. Heb zelf ook internet radio gedaan en wij hebben vrij lang op 64Kbps 22 Khz mono gedraait omdat de server vrij langzaam was. Misschien dat je daar nog een beetje mee kan spelen.
Het blijft gewoon uit proberen voor het beste resultaat.
Nope 96 gaat hier echt niet ,ik zit hier met meer mensen in huis en dat is verre van optimaal ,ik ze wel gecaped qua upload maar ja ,ik kan ze moeilijk 1 k up geven he

Maar goed ,het streampje is weer offline ,bedankt voor de reacties en als ik weer wat aanzet om te testen dan post ik wel weer wat in dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat Shoutcast voor wat het is en kies voor near CD quality audiostreaming: streamen in Ogg Vorbis-formaat m.b.v. een Shoutcast concurrent als Icecast. Via deze methode kan je een stream draaien met een variabele bitrate die rond de 50-60 Kbit/s schommelt. Dit klinkt dan zelfs beter dan MP3 onder de 128 Kbit/s. Kijk ook op http://www.oddsock.org voor ondersteunende software.

Als je niet met bandbreedte vretende oplossingen als Shoutcast/Icecast wilt/kunt werken dan moet je zeker eens Peercast proberen. Deze streamserver werkt volgens het P2P-model: iedereen is een server. Iedereen die jouw stream met de Peercast plugin beluistert streamt deze op zijn beurt weer door naar andere luisteraars. Geen centrale server nodig dus.
Peercast ondersteunt o.a. MP3, OGG, WMA, NSV, WMV en RAW (NSV = Nullsoft Video. Kijk bijv. in de Yellow Pages van Peercast waar ook 2 NSV-streams van mezelf bij staan. Meer over NSV in dit forum.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:04

BHQ

Zet je bitrate íets hoger, 80 ofzo. En gooi er mp3pro op. Dat zal de kwaliteit ten goede komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
De muziek hapert bij mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 01:12:
Laat Shoutcast voor wat het is en kies voor near CD quality audiostreaming: streamen in Ogg Vorbis-formaat m.b.v. een Shoutcast concurrent als Icecast. Via deze methode kan je een stream draaien met een variabele bitrate die rond de 50-60 Kbit/s schommelt. Dit klinkt dan zelfs beter dan MP3 onder de 128 Kbit/s. Kijk ook op http://www.oddsock.org voor ondersteunende software.

Als je niet met bandbreedte vretende oplossingen als Shoutcast/Icecast wilt/kunt werken dan moet je zeker eens Peercast proberen. Deze streamserver werkt volgens het P2P-model: iedereen is een server. Iedereen die jouw stream met de Peercast plugin beluistert streamt deze op zijn beurt weer door naar andere luisteraars. Geen centrale server nodig dus.
Peercast ondersteunt o.a. MP3, OGG, WMA, NSV, WMV en RAW (NSV = Nullsoft Video. Kijk bijv. in de Yellow Pages van Peercast waar ook 2 NSV-streams van mezelf bij staan. Meer over NSV in dit forum.).
Hee ,dit is zeer interessant zeg !!!,zeer bedankt voor de tip ,ik ga er meteen even mee testen ,zodra ik wat online heb horen jullie het van me.
Ik ga zowel met icecast als met peercast rommelen( ook erg interessant vanwege BREIN& consorten,deze heeft dus mijn voorkeur )
Overgens wil ik wel even zeggen dat het geluid wat nu op de stream te horen is niet bij mij vandaan komt ,ik draai normaal gesproken trance/hardtrance en techno.
Yapser schreef op 10 juli 2004 @ 17:48:
Zet je bitrate íets hoger, 80 ofzo. En gooi er mp3pro op. Dat zal de kwaliteit ten goede komen!
Dit bitrate omhoog gooien zal helaas niet gaan en we streamen al in mp3 pro!!
Dupje schreef op 10 juli 2004 @ 18:15:
De muziek hapert bij mij? :?
Vreemd ,ik heb er totaal geen problemen mee hier

[ Voor 17% gewijzigd door FX16 op 10-07-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
Zo ,daar zijn we weer .

FF een kleine update .

Ik heb peercast even gebruikt maar het probleem is dat er maar weinig mensen op dat netwerk zitten ,en dat is eigenlijk heel erg jammer want het principe erachter is er gaaf, ik vergeet deze tip zeker niet ,kijken het het verder gaat hiermee.

.OGG,prachtig format ,geen enkel probleem mee TOV Mp3 pro veel beter maar ja ,maar weinig mensen hebben de decoder voor OGG Vorbis en het is nou eenmaal zo dat mensen lui zijn en niet voor een internet stationnetje moeite gaan doen.
Toch ga ik hiermee een mooie test draaien .
Waarschijnlijk morgenavond ,mocht dat zo zijn dan laat ik het jullie weer weten.

Overgens heb ik nu ook weer wat aanstaan met een andere keten aan processing plugins,het geluid klinkt veel harder nu

Het os momenteel dus nog steeds 64Kbit mp3 pro

http://195.241.59.76:4000/listen.pls

[ Voor 5% gewijzigd door FX16 op 12-07-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik vindt ut goed klinken, voor een muziekje op je koptelefoon tussendoor.
Erg leuk :)

..... :/ ik hoor geen muziek meer

[ Voor 19% gewijzigd door caspergt op 12-07-2004 18:14 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
caspergt schreef op 12 juli 2004 @ 18:06:
Ik vindt ut goed klinken, voor een muziekje op je koptelefoon tussendoor.
Erg leuk :)

..... :/ ik hoor geen muziek meer
Ja kan kloppen ,er zitten corrupte mp3's tussen in de playlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem een kijkje op http://www.dahhosting.nl/shoutcast.html
misschien hebben zij iets voor jou. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

Klippy

Still Game

Voor 64kbps valt het erg mee moet ik zeggen, is best goed te luisteren nog op koptelefoon.
En via normale PC speakers klinkt het bij mij atijd beter, dus valt mee.

Maar het is toch een Shoutcast stream?
Ik dacht dat je die alleen via Winamp kon luisteren?

En WA heeft standaard OGG support dus dat moet geen probleem zijn he.

edit:

Ik heb hem nu al op sinds ik deze post gemaakt heb, best goede muziek ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Klippy op 26-08-2004 00:59 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Als Winamp plugin voor 'radio' uitzendingen zul je al wel een batterij progjes hebben, maar ik wil niet nalaten te wijzen op http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=120741
Die plugin komt heel dicht bij de ideale compressor/limiter/expander imo.
Als het volume van je .mp3'tjes verschilt zou je http://mp3gain.sourceforge.net kunnen gebruiken, zodat alles op hetzelfde 'volume' staat voordat het de compressor/limiter in gaat.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
Zo , ik weet het , het is lang gelden maar hier zijn we weer .
Ik heb inmiddels 1 Mbit upload van chello dus 128 K gaat nu wel
Willen jullie nog eens een keertje luisteren naar de audio van de stream , motivatie ETC staat in de startpost.
Ik gebruik geen mp3 pro meer want dat is met deze hoge bitrate niet meer nodig!

http://dancetownfm.no-ip.com:10000/listen.pls

( waarschuwing dancemusic only!! )
Pagina: 1