Toon posts:

[winXP] service aanmaken met SC.EXE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zou graag willen zien dat wanneer ik mijn PC aanzet, en mezelf nog niet inlog in XP er toch al een programma gestart gaat worden, het programma LCDprint.exe. Na enig speurwerk ben ik erachter gekomen dat je van dit programma een service moet maken en dat dit kan met het programma SC.EXE onder DOS. Nu weet ik alleen niet hoe de syntax luid voor het maken van een service, ik kom niet verder als SC create.... Weet iemand hoe ik een service moet maken van dit programma? Het volledige programma + paramters luid: LCDprint.EXE 378 40 4 C:/TEST.TXT

Alvast bedankt!

Verwijderd

How to Create a Windows Service Using Sc.exe

3e hit bij zoeken bij google op 'sc create'.

Let wel op dat de app ook geschikt moet zijn om als service te draaien.

voorbeeldje:
sc create newservice binpath= c:\nt\system32\newserv.exe type= own start= auto depend= "+tdi netbios"

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 01:20 ]

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 21:10
Je zou het anders ook kunnen proberen met FireDeamon: http://www.firedaemon.com/
Met dit programma kan je grafisch een service installeren.
Hoef je iig niet zelf over de syntax/parameters na te denken :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En kijk anders ook ff naar instserv.exe (onderdeel van de MSDN Kit, dacht ik) :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Firedeamon kan ik niet gebruiken, had dit al lang geinstalleerd maar hij is over zijn trial datum heen, dus elke x als ik installeer zegt ie dat hij niet gebruikt kan worden.

Ik krijg van LCDprint geen service gemaakt, hij blijft zeggen dat hij het programma niet kan starten omdat de toegang geweigerd is. Ook krijg ik te zien dat er geen onafhankelijkheidsservice bestaat, terwijl dit programma toch echt wel op zichzelf kan functioneren.

Nu dacht ik zo is het niet mogelijk om een opstartscript te maken? Ik heb alleen geen idee hoe dit werkt en of dit kan met een batch file ofzo.

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 21:10
De lite-versie van Firedeamon is gratis....
Ik draai het hier op mijn werk en thuis al maanden tot mijn grote vreugde :)

Maar ja, als je het met de full-versie al niet aan de gang kreeg, zal het hier ook wel niet mee lukken :(

[ Voor 32% gewijzigd door marco_balk op 09-07-2004 15:28 ]

Pagina: 1