winxp locken zonder mogelijkheid tot uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
is er een manier om winxp te locken (ctrl-x) zonder dat je de mogelijkheid krijgt om de pc uit te zetten? Want altijd als ik m'n pc lock (als k dus langer dan 5min weg ben) dan komt er wel weer een of andere lompe @#*&%@*#&* die het in zijn of haar hoofd haalt om die pc voor de lol uit te zetten. Wat natuurlijk niet zo leuk is als dat het op dat moment lijkt want alles waar je mee bezig was is weg.

Dus mijn wezenlijke vraag is; Kun je in dat loginscherm het knopje 'uitschakelen' weghalen? Zodat alleen iemand die ook echt een profiel heeft (alleen ik dus) de pc af kan sluiten.

Insert vies grapje hier

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

Gaitman

The Real One

Bij "gebruikersaccounts" in het "configuratiescherm" het volgende doen:
- "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen" aanklikken.
- En dan het vinkje voor "Het welkomstvenster gebruiken" weghalen

Maar het blijft natuurlijk altijd mogelijk om de PC met de aan/uit knop uit te schakelen >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Gaitman op 09-07-2004 01:05 ]

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

windowstoets + l ?

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
het werkt :D zeer bedankt :)

Insert vies grapje hier

Verwijderd

Rubberenkip schreef op 09 juli 2004 @ 01:00:
Wat natuurlijk niet zo leuk is als dat het op dat moment lijkt want alles waar je mee bezig was is weg.
Het is dan ook niet slim om je PC onbeheerd achter te laten zonder je werk opgeslagen te hebben imo.

Je kunt niet voorkomen dat men (middels de powerbutton) je PC uitzet. Voor de rest, zie hierboven :P

(wat je nog zou kunnen overwegen is gebruik maken van bv. wake-on-keyboard oid, en dan gewoon je powerbutten niet aansluiten).

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 10:41
1 druk op de aan/uit knop en Windows sluit zich (netjes) af. Weinig effectief dus om die uitschakelen optie weg te halen.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 01:08:
(wat je nog zou kunnen overwegen is gebruik maken van bv. wake-on-keyboard oid, en dan gewoon je powerbutten niet aansluiten).
Dan trekken we de stekker er toch gewoon uit :*)

[ Voor 28% gewijzigd door Gaitman op 09-07-2004 01:10 ]

Verwijderd

mjax schreef op 09 juli 2004 @ 01:09:
1 druk op de aan/uit knop en Windows sluit zich (netjes) af. Weinig effectief dus om die uitschakelen optie weg te halen.
Ook als ie gelocked is? Vrij waardeloos dan..

maar goed, hij sluit dan wel netjes af. Dan zou je werk dus opgeslagen moeten zijn..

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
de aan/uit/reset-knop aan de voorkant is al niet aangesloten, gebruik zelf de knop achterop de pc (ben de enige die het weet hiero :))

edit: typo

[ Voor 6% gewijzigd door Blerp op 09-07-2004 01:16 ]

Insert vies grapje hier

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 01:13:
[...]

Ook als ie gelocked is? Vrij waardeloos dan..

maar goed, hij sluit dan wel netjes af. Dan zou je werk dus opgeslagen moeten zijn..
nee, windows blijft hangen met de melding dat een programma niet kan worden afgesloten (het programma geeft eerst een 'opslaan?' dialoog), en geeft een 30 seconden timer om te cancelen, daarna wordt het programma gewoon gesloten zonder te saven.. iig in win2k, weet niet of het ook zo is in XP, maar lijkt mij wel, die save as dialoog is niet iets waar het OS controle over hoort te hebben

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 10:41
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 01:17:
[...]

nee, windows blijft hangen met de melding dat een programma niet kan worden afgesloten (het programma geeft eerst een 'opslaan?' dialoog), en geeft een 30 seconden timer om te cancelen, daarna wordt het programma gewoon gesloten zonder te saven.. iig in win2k, weet niet of het ook zo is in XP, maar lijkt mij wel, die save as dialoog is niet iets waar het OS controle over hoort te hebben
Dit is exact hoe het ook werkt ook Windows XP.

Verwijderd

/me gebruikt geen hibernate maar ziet in de bovenstaande twee posts al genoeg reden om dit ook nooit te willen.

Wat een waardeloos prul zeg, als hij een opslaan? dialoog gewoon bikkelhard afsluit..

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je geen welkomstscherm gebruikt, en je lockt Windows dan, dan staat er toch nog steeds Afsluiten als je op de knop Opties drukt :? De enigste manier om dat weg te halen is door je Groepsbeleid aan te passen (Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc).

[ Voor 5% gewijzigd door Tsunami op 09-07-2004 14:02 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
en met die aan uit knop... als het goed is kan je bij energiebeheer de optie geven dat hij geen actie moet ondernemen als de aan/uit knop wordt ingedrukt, altans, dat heb ik hier... :)

Verwijderd

Vorkie schreef op 09 juli 2004 @ 13:59:
en met die aan uit knop... als het goed is kan je bij energiebeheer de optie geven dat hij geen actie moet ondernemen als de aan/uit knop wordt ingedrukt, altans, dat heb ik hier... :)
Houdt die knop maar eens 5 seconden ingedrukt.. wedden dat je je werk kwijt bent dan? :)

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Als je pc gelocked staat he kan je gewoon inloggen met een gebruikersnaam die admin rechten heb en de gebruiker die ingelogd staat word netjes uitgelogd waardoor je nog alles kwijt bent :)

Lekker zijn is een gave :)

Pagina: 1